Ulriksen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Noen som spyttet på noen... så ikke hvem det var, de viste det nettopp på STV4, så/hørte noen andre hvem det var? Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Nedenfor, i spoileren, følger ett detaljert hendelsesforløp i kampen mellom Portugal og Tyrkia, lagoppstillinger, kampinfo, osv. Dette er sakset fra TV2s web TV-tjeneste, TV2Sumo, og satt sammen av meg. Om det er ønskelig kan jeg gjøre dette på flere kamper og.. Er vel i bunn og grunn kun for de mest intresserte, eller de som ikke fikk med seg kampen, tenker jeg. Portugal 2 - 0 Tyrkia Stade de Genève, 07.juni 2008 Tilskuere: 29 106 UEFA EURO gruppe A, Kamp 2 Slutt Lagoppstilling Odds 90 Portugal - Tyrkia S H: 1,60 U: 3,20 B: 4,20 91 Portugal - Tyrkia (0-1) H: 2,80 U: 3,40 B: 1,90 92 Portugal - Tyrkia - (pause) H: 2,20 U: 2,00 B: 4,50 93 Portugal - Tyrkia - over/under 2,5 mål H: 1,95 1,50 Info Portugal slo Georgia 2-0 i generalprøven. Tapte finalen i EM på eget gress for fire år siden. Har solide og rutinerte navn i alle ledd. Tyrkia tok seg hit fra den rotete og jevne gruppen Norge også var en del av. Har ladet opp med treningsleir i Tyskland de siste ukene og møtt Slovakia (2-0), Uruguay (2-3) og Finland 2-0. Noen færre veteraner enn forventet er med i troppen. 1,60 for en forventet Portugal-seier synes tynt. Over 2,5 mål til 1,95 frister når to offensive lag møtes, selv om sjansen neppe er mye over 50% i en åpningskamp. Benken Info om kampen Detaljert hendelsesforløp (i spoileren) 90. Det var meget solide saker en var vitne til fra Portugal. Fremover var det fart og teknikk i bøtter og spann og seieren kunne fort vært større. Bakover var de også kompakte og Tyrkia kom til svært få muligheter. Tyrkerne var ikke helt med på notene, førsteomgamng var ikke så aller verst, men de ble skikkelig overkjørt de siste 45. 90. Slutt João Moutinho 90. Raúl Meireles 2-0 Ronaldo spiller til Moutinho som spiller videre til Meireles som setter den i åpent nett fra kloss hold. Vakker scoring. 90. 90. 3 minutter legges til. 90. Nani er på bena igjen. Aurelio slapp utrolig nok unna. Deco (ut) / Fernando Meira (inn) Deco gir seg. 90. 90. Tuncay får en drømmesjanse rett før slutt. Prøver å brenne til fra 13 meter, men skyter hull i lufta. 90. Nani blir tacklet stygt av Aurelio og er heldig som ikke brekker noe. 87. Nani drar seg fri på 25 meter og skyter. Skuddet er av den svake varianten og Volkan plukker lett. 85. Ronaldo har ballen på venstrekanten, men alternativene i midten er færre nå enn det det var tidligere i oppgjøret. 82. Nihat slår en corner. Nani glipper i markeringen av Emre Asik, men headingen fra innbytteren fra 8 meter går meteren til side for mål. Simão (ut) / Raúl Meireles (inn) Simao har gjort sitt i dag. 82. 81. Tyrkia er bedre med når det gjenstår 10 minutter. Portugal har falt nedpå litt. 78. Deco driver fremover, men går seg fast istedet for å passe videre. 75. Altintop (ut) / Semih (inn) Semih kommer inn for forsvareren Altintop. 74. Ronaldo demper en langpasning i boksen, men nedtaket er ikke godt nok og Volkan plukker. 73. Sarioglu Sabri Sarioglu kjefter på dommeren etter at pipeblåseren ikke blåste for en hands på Simao. 71. Tyrkerne ser litt rådville ut fremover nå og skaper svært lite mot Ricardo i Portugal-buret. Nuno Gomes (ut) / Nani (inn) Kapteinen takker for seg. Nani entrer gressteppet. 68. 67. Nihat kommer seg løs på høyresiden i boksen, men Pepe gjør en strålende forsvarsjobb og hindrer avslutning. 65. Ronaldo slår inn fra venstre. Gomes vinner duellen på 10 meter, men må se ballen smelle i oversiden av tverrliggeren. Nuno Gomes 61. Pepe 1-0 Pepe har ballen like inne på Tyrlias halvdel. Han forserer fremover, spiller en vegg med Gomes og setter den noe heldig over Volkan fra 10-12 meter. 61. 60. Sarioglu fyrer av fra distanse. Kula sklir av foten og Ricardo kan se den gå over. 59. Frisparket taes kort og ballen ender etterhvert hos Moutinho på 22 meter. Han brenner til og kula stryker krysset. 58. Ronaldo taes ned av Altintop på kanten. Frispark igjen. 56. Ronaldo driver inn i feltet fra venstrekanten og skyter mot hjørnet fra 7-8 meter. Der venter Volkan. 55. Gökhan Zan (ut) / Emre Asik (inn) Forsvareren ble selv skadet i tacklingen av Simao. 54. Portugal ruller opp og Deco prøver en flikk til Gomes. Tyrkerne får ryddet unna. 51. Gökhan Zan Gökhan Zan får gult etter å ha klippet ned Simao i nevnte situasjon. 50. Simao plukker ballen fra Gökhan Zan og ballen havner hos Gomes. Han smeller den på innsiden av stangen fra 13 meter. 49. Nihat kommer inn i boksen når han går i gresset i en duell med Simao. Dommeren gjør riktig i å la spillet gå. 47. Kazim Kazim legger inn fra høyrekanten, men Ricardo dominerer sitt eget felt. 45. Erding (ut) / Sabri (inn) Tyrkia rokerer i det offensive. 46. 2. omgang er i gang 45. + 1 Pause Trivelig omgang så langt. Portugiserne har vært det førende laget, men har ikke lykkes i få nettkjenning. Tyrkia er ikke overkjørt på noen som helst måte og det ser småfarlig ut når de kommer på overgangene sine. Ronaldo kom nærmest med skuddet i stanga. 45. + 1 Erding skyter rett på Ricardo fra 25 meter. 45. 1 minutt legges til. 45. Litt lavere tempo igjen i minuttene før halvtid. 41. Moutinho kommer på løp i feltet og det ser Deco. Pasningen kommer, men Moutinho klarer ikke presse kula under tverrliggeren fra 10 meters hold. Stor sjanse igjen. 40. Pepe rager høyest på en corner og stusser videre fra første stolpe. Ballen går utenfor den bortre stolpen. 38. Ronaldo tar fart og sender ballen på innsiden av den bortre stanga. Volkan fikk en finger på ballen. 37. Gökhan Zan stopper ballen med handa utenfor kanten av sekstenmeteren. Frispark. 35. Portugal har ballen mye, men Tyrkia holder relativt greit stand i den siste tredjedelen. 31. Ronaldo slår et knallhardt innlegg mot Gomes på første stolpe, men spissen er noen tideler for sent ute. 30. Ronaldo fosser forbi en 3-4 spillere og drar til fra 25 meter. Han treffer ikke spesiellt bra og kula ruller ufarlig utenfor. 29. ...men det blir Simao som skyter. Og det ikke noe dårlig forsøk heller, ballen går halvmeteren over krysset til Volkan. 28. Deco felles på 22 meter og Ronaldo gjør seg klar. 27. Deco drar seg fri og fyrer av fra kanten av sekstenmeteren. Skuddet går rett i en tyrker. 26. Kazim Kazim ser etter Erding i boksen til Portugal, men innlegget når aldri frem. 24. Litt roligere for øyeblikket. 21. Simao mottar en fantastisk pasning fra Deco dypt inne i feltet til Tyrkia. Bør gi videre med en gang, men gjør en vending for mye og tyrkerne kan få ryddet opp. 20. Nihat skyter via muren og til hjørnespark. 19. Erding rives ned på 20 meter. Frispark. 17. Den korte corneren ender til slutt hos Pepe på 7-8 meter. Stopperen styrer kula elegant i nettet, men assistentdommeren vinker for offside. Riktig avgjørelse. 16. Simao utfordrer Altintop, men må nøye seg med en corner. 13. Altintop spiller til Tuncay i midten når spissen går overende. Tyrkerne vil ha straffe, det får de ikke. 11. Kazim Kazim snuser på et innlegg fra venstrekanten, men når aldri helt frem. 8. Ronaldo møter på et innlegg etter en corner, men skuddet fra 10 meter blir blokkert av Servet. 7. Tuncay og Nihat har en god mulighet på en overgang, men roter det til når de kolliderer. Kunne blitt farlig. 6. Ronaldo driver inn fra høyrekanten. Prøver et skudd fra et par og tyve meter, men kula går til himmels. 4. Kazim Kazim Kazim Kazim river ned Gomes på en overgang. 3. Bosingwa har god tid på høyrekanten, men innlegget er under enhver kritikk. 2. Portugal tar initiativet fra start av. 1. Kampen er i gang Endret 8. juni 2008 av Haakon* Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Hyggelig det, Haakon! Interessant. Men du bør vurdere å putte det detaljerte hendelsesforløpet i en spoilertag eller no? Tar litt plass.. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 (endret) Nederland er favoritten i år. Gode kamper i dag, men Sveits ble snytt. Endret 7. juni 2008 av Wisdom_Jay Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Tja, Portugal - Tyrkia ga meg ikke så mye. Fine mål, men blir så oppgitt over disse folka. Ligger jo nede hele tida.. Lenke til kommentar
Jørgen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Tyrkerne dytter jo egentlig hele tiden. Burde vært flere frispark til Portugal. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Håper vi får se en kamp ala Portugal - Nederland i forrige em. Det tror jeg var den artigste kampen jeg noen gang har sett :b Lenke til kommentar
JR Ewing Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Tyrkerne dytter jo egentlig hele tiden. Burde vært flere frispark til Portugal. Samtidig faller jo begge laga som fluer gjennom 90 minutter. Håpløst. Lenke til kommentar
Maynard James Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Det er no portugal da. Tror de, Tyrkerne og Italienrne er værst Lenke til kommentar
Goscinny Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Noen som spyttet på noen... så ikke hvem det var, de viste det nettopp på STV4, så/hørte noen andre hvem det var? Linky, linky. Lenke til kommentar
Limbeck Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Håper vi får se en kamp ala Portugal - Nederland i forrige em. Det tror jeg var den artigste kampen jeg noen gang har sett :b Jeg kunne vert uten de stygge episodene da. Han nederland spilleren som bestemte seg for å ta ut Ronaldo.... Lenke til kommentar
Ulriksen Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Noen som spyttet på noen... så ikke hvem det var, de viste det nettopp på STV4, så/hørte noen andre hvem det var? Linky, linky. Takker og bukker Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Sveits kunne blankt ha berget poeng,men fucka det opp. At Frei muligens ryker for EM er dagens sørglieste nyhet. Har fremdeles troen på at Sveits berger 2.plassen. Men da må Porugal-Tsjekkia spille uavgjort. Lenke til kommentar
2bb1 Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Går Portugal-kampen live på TV2 i natt, eller er det opptak? Jeg kunne nemlig tenkt meg å sett kampen, men gidder ikke sitte oppe til 02.30. Eit mesterskap i Austerrike og Sveits (Europa) arrangerer neppe kampar midt på svarte natta. Nei tenkte det samme som deg, men orket ikke sjekke ut, så spurte like godt her Forøvrig gikk det ikke noe Portugal-kamp på TV2 Sport hos meg. Ble til at jeg måtte høre på svenske udugelige kommentatorer i ~2 timer. Lenke til kommentar
Essem Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Henger litt etter på abonnementsfronten, så da ser jeg reprise nå. Ronaldo var skuff, og Deco var strålende, så da går det jo opp i opp Lenke til kommentar
MagnusW Skrevet 7. juni 2008 Del Skrevet 7. juni 2008 Nei tenkte det samme som deg, men orket ikke sjekke ut, så spurte like godt her Forøvrig gikk det ikke noe Portugal-kamp på TV2 Sport hos meg. Ble til at jeg måtte høre på svenske udugelige kommentatorer i ~2 timer. Må ha Canaø Digital for å få sett alle kampene med TV2 Sport. Angående svenks TV4; jeg synes kvaliteten på bildet var bedre enn på TV2. Sammenlignet da Sveits - Tjekkia-kampen pågikk. Noen andre som er enig med meg? Lenke til kommentar
Spillguru Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Tenkte ikkje så mykje over det. Svenske kommentatorer er jo nett som trenerne. Rolig og avbalanserte. Blir litt for roligt altså det er Em og det kommenterer som om eg sko kommentert synkronsvømming. Men eg klager ikkje da må tole dette får jo tross alt sett kampene Lenke til kommentar
Gjest Slettet-D7I5Gr2 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Kampene vises også på Sky og BBC-sports Lenke til kommentar
tc47 Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 Sky nei? PS. Så begge kampene på TV 2 Sport HD 1 og det var faen DEILIG. Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 8. juni 2008 Del Skrevet 8. juni 2008 (endret) Her er sendeskjema for i dag, og hvilke kanaler de forskjellige programmene går på: Endret 8. juni 2008 av Haakon* Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå