Gå til innhold

ubuntu server, grub error 18

Anbefalte innlegg

fant nettop fram en nedstøvet gammel pc (p3 450MHz 128MB ram) som jeg tenkte at jeg kunne installere ubuntu server på, når endelig installasjonen er ferdig kommer det en grub error, nr 18 leste på et annet forum at dette betyr at harddisken er for stor!? http://forums.gentoo.org/viewtopic.php?t=122656

pc-en hadde ikke noen harddisk, så jeg fant likegreit en harddisk jeg hadde liggende (160GB) vet noen hvor store harddisker bioser i fra 1999 takler?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gamle BIOS'er takler ikke så store disker, men om du under installasjon sørger for å lage deg en /boot-partisjon som ligger helt på begynnelsen av disken, så skulle det gå helt greit. Når Linux først har starta så finner den hele disken.

Lenke til kommentar
Gamle BIOS'er takler ikke så store disker, men om du under installasjon sørger for å lage deg en /boot-partisjon som ligger helt på begynnelsen av disken, så skulle det gå helt greit. Når Linux først har starta så finner den hele disken.

8808285[/snapback]

så hvis jeg lager en egen partisjon for boot som kommer før / så vil det funke??

edit: hvor stor bør en /boot være?

Endret av trrunde
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...