834HF42F242 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) MsSql og ASP Vanskelig å forklare som vanlig, men jeg kan gi et praktisk eksempel: ID - Artist - Tittel - Årstall 1 - Artist 1 - Album 1 - 1990 2 - Artist 2 - Album 1 - 1991 3 - Artist 1 - Album 3 - 1992 4 - Artist 2 - Album 2 - 1993 5 - Artist 1 - Album 5 - 1994 Hvis jeg laster album, vil jeg få hentet ut ID for albumet før og albumet etter, hvis det eksisterer ut fra kriteriet om forrige og neste årstall i rekken. Men kun hvis Artist er den samme. Hvis Artist 2 - Album 2 er lastet, skal kun ID for Artist 2 - Album 1 hentes ut... Noen forslag? Edit: Prøvde med rsCommon.Open strSQL, adoRec strSQL = "SELECT Entry_ID, CDON, Biografi, Bionummer, FROM dbo.tblGL_Entry WHERE CDON <= intArstall" Dim intForrige intForrige = adoRec("Entry_ID") response.write ("intForrige") rscommon.close adoRec men får bare Microsoft VBScript runtime error '800a000d' Type mismatch Endret 7. juni 2007 av neitakk Lenke til kommentar
834HF42F242 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Har nå prøvd denne koden, men alt jeg får til resultat er enten "true" eller "false", selv om alle feltene i kolonnen inneholder tallverdier. Hva i alle dager er det jeg gjør feil? strSQL = "SELECT TOP 1 Entry_ID, CDON, Biografi, Bionummer FROM dbo.tblGL_Entry WHERE Biografi LIKE '%" & strArtist & "%' AND CDON <= " & intArstall & "" rsCommon.Open strSQL Dim intForrige intForrige = GL_Entry.Read(rsCommon("Entry_ID")) response.write intForrige rsCommon.close Endret 7. juni 2007 av neitakk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå