Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hvem skal kontaktes angående flytting?

Anbefalte innlegg

Hei hei.

Jeg har søkt meg inn på en skole i et annet fylke. Så da spurte jeg rådgiver på skolen om hva jeg skulle gjøre. Svar: Oppsøk folkeregisteret.

Folkeregisteret sier at det ikke trengs å gjøre noe. Dama der sa faktisk at hu hadde en sønn som hadde gjort det samma og ikke gjort en dritt.

Så mens jeg lar tiden gå og tenker alt går bra siden jeg også mottar et brev fra fylket jeg skal flytte til så tenker jeg det er en liten bekreftelse på at jeg i allefall er blitt registrert der borte.

Men så for en uke siden så fikk jeg nok et brev fra dem. Der sto det at jeg ikke hadde rett på skoleplass der så lenge jeg er registrert i folkeregistrert i fylket her. Men det gikk bra hvis de to kommunene hadde en avtale.

Så jeg sender en e-post til inntakskontoret her og forklarer situasjonen. Får som svar at jeg må sende inn et brev til dem for at de skal vurdere å gjøre noe.

Men nå er jeg lei av feilinfo. Hva skal jeg gjøre? Hvem skal jeg snakke med? Sånn jeg har skjønt det så kan jeg komme inn uten å gjøre noe, men jeg har ikke samme rettigheter som de som bor i fylket. Hadde vært fint hvis noen hadde litt erfaring om emnet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.. trur det er sån at de tar inn elever som bor i fylket først og etterpå prioriterer de som har søkt fra andre fylker.....

PS.. Dette burde rådgiver på skolen din ha informert deg om.

8808531[/snapback]

Det første jeg gjorde.

Så da spurte jeg rådgiver på skolen om hva jeg skulle gjøre. Svar: Oppsøk folkeregisteret.

Og det var starten på regla.

Men takk for svar. Da ligger det foreløpig ann til brevskriving over helga.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...