lobfredd Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er det mulig og kompilere exe til cpp? har mistet sourcen til et program så lurer på om det er mulig og gjøre noe sånt! Lenke til kommentar
ekorniminator Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vet ikke, men vil tro dette ikke er mulig.. Lenke til kommentar
Frysning Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det kan du bare glemme, en .exe har ikke noe direkte med .cpp å gjøre. Er det ekstremt viktig kan du bruke reversing, men det er billigere å reimplementere prosjekte fremfor reversing. Er den gjort om til .exe, ser du aldri koden igjen. Koden i .cpp filen er ikke lagret i .exe filen. Det finnes noen automatiserte programmer for å lage noe som minner om C++ kode av .exe-filer, men de er veldig unøyaktige og jeg husker ikke hva det heter. Lenke til kommentar
Giddion Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Som Frysning sier så er det så å si umulig med c++. Kompilatoren gjøre utrolig mye optimalisering som er med på å fjerne de binære dataene fra koden du har laget. Så hvis du ikke har har utrolig mye erfaring med Reverse engineering så er det bare å droppe. Java er derimot er mye enklere og dekompilere. Lenke til kommentar
Dead_Rabbit Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det nærmeste du kommer, blir nok hvis du disassembler koden. Og det er i og for seg ikke så veldig nært. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Er det mulig og kompilere exe til cpp? har mistet sourcen til et program så lurer på om det er mulig og gjøre noe sånt! 8807509[/snapback] Det er ikke noen sammenheng mellom C++-kode og prosessorinstruksjonene den blir kompilert til. Man kan, som sagt over her, disassemble (se på maskinkoden i assemblyform) eller kanskje også bruke et program som prøver å lage C++-kode av maskinkoden, men det du får da blir ikke den koden du skrev selv -- det blir en generell uttrykkelse av maskinkoden i C++-form, noe som er like ubrukelig som maskinkoden i seg selv (mer eller mindre.) Ingen av de navnene du brukte på ting som variabler og funksjoner vil være der, og strukturen i koden vil antageligvis se rar ut (pga. all optimaliseringen som kompilatoren gjør når den kompilerer.) Kort sagt: Nei. Lenke til kommentar
Gravlaks Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 .. men jo: skulle du være interessert, prøv å søk etter en "disassembler". Jeg brukte det engang på en hacke-oppgave der målet var å finne et passord skjult i en exe-fil. Så helt ubrukelig er jo koden ikke. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 .. men jo: skulle du være interessert, prøv å søk etter en "disassembler". Jeg brukte det engang på en hacke-oppgave der målet var å finne et passord skjult i en exe-fil. Så helt ubrukelig er jo koden ikke. 8882501[/snapback] Les det trådstarter spør om du. Han vil ha koden sin tilbake (altså koden han skreiv), og det går ikke. Det er nevnt flere ganger før at man kan bruke en disassembler, men det er ikke det trådstarter er ute etter. Lenke til kommentar
Gravlaks Skrevet 17. juni 2007 Del Skrevet 17. juni 2007 Sant nok, jeg var nok litt kjapp der. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå