texaco Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Maskinen min viser at Geforce4 ti4200 kortet mitt står i pci-modus... blir ikke ytelsen til kortet redusert drastisk da? eller skal det være normalt? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hvor ser du dette? Og hvilket OS kjører du? Lenke til kommentar
argon264 Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hva mener du med at "maskinen viser"? Sjekk i bios for å se agp innstillinger. Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 jeg har sett noe lignende på mitt Geforce Ti4200 jeg og... husker dog ikke nøyaktig om jeg så det i bios eller i windows Lenke til kommentar
corcky Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Dersom det er i bios du ser dette? "unit display first - pci" Så er det hvilket kort som skal være primær grafikk kortet. Så dersom du har et PCI kort i tilleg til AGP kortet så kan du velge hvilket kort som skal være primær grafikk kortet. Og et AGP kort kan ikke kjøres som et PCI kort. Lenke til kommentar
Dux ducis Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 ja samme "problem" her på mitt gf4mx440 64mb ddr, i "dxdiag" på skjerm/display står det at AGP teksturakselerasjon ikke er tilgengelig. I egenskaper for direct 3d står det at det skal brukes 47 mb av systemminnet for teksturer i PCI modus. er dette normalt? Lenke til kommentar
Da_Assassin Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 ja samme "problem" her på mitt gf4mx440 64mb ddr, i "dxdiag" på skjerm/display står det at AGP teksturakselerasjon ikke er tilgengelig. I egenskaper for direct 3d står det at det skal brukes 47 mb av systemminnet for teksturer i PCI modus. er dette normalt? jah... det er der jeg har sett det, hos meg sto det 39MB... om det er normalt veit jeg ikke da eller hva som er best Lenke til kommentar
ExcaliBuR Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 AGP porten kjører på PCI Bus som device 0. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 AGP porten kjører på PCI Bus som device 0. Virkelig? Hvor har du det fra? Den teorien blir litt problematisk siden AGP er koblet til Northbridge, mens PCI er koblet til Southbridge. http://www.tomshardware.com/mainboard/2002...chipset-09.html Lenke til kommentar
texaco Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 hårek: Jeg kjører win 2000, med siste oppdateringer og jeg ser det i windows jeg kan ikke velge agp traffic, den vil ikke la seg krysse av (se bildet) http://home.no.net/hojjoj/problem1.gif Og problem2, agp(pci-modus) blei skikkelig forvirra jeg (se bildet) http://home.no.net/hojjoj/problem2.gif Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 4. januar 2003 Del Skrevet 4. januar 2003 Kanskje dette kan komme av manglende drivere for HK. På den CDen som følger med HK er det ofte drivere som må installeres (selv om alt tilsynelatende virker OK uten). Eventuellt prøv å finne nyere drivere til HK og grafikk kort. Lenke til kommentar
texaco Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 4. januar 2003 Takker for tipset.. det fungerte nå.. kan nå velge hvordan agp traffic det skal være og den viser nå agp 4x istedenfor agp(pci-modus) 8) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå