NevroMance Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Lurer på om det er noen muligheter i XP for å bli bedt om administratorpassord hvis du er innlogga som bruker og skal installere programmer som krever administratorrettigheter? Pga. sikkerhetshensyn er det heller lite aktuelt å surfe rundt som administrator, og jeg har hørt at dette er mulig, selv om jeg ikke klarer å finne ut hvor. Hadde satt pris på om noen hadde kunnet komme med svar på dette. Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det jeg pleier å gjøre, er å bruke NTFS på alle partisjoner og harddisker, og sørge for at kun System og Administrator brukerne har tilgang til C:\Windows Deretter lager du brukere med User rettigheter istedet for Administrator. Da vil det bli slik at du må ha administrator passordet for å installere programmer, og det er ikke mulig for noen programmer som du ikke starter som administrator å legge inn filer i C:\Windows. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Og etter at du har gjort som GeirGrusom kan du som bruker høyreklikke på en installasjonsfil og velge "Run As" for å gi deg rettigheter til å installere programmet. Lenke til kommentar
killerboy85 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) hvis du høyreklikker + shift på et program, så trykker du "kjør som administrator. dette kan gjøre hvis du er vanlig bruker. edit: litt for treig der... Endret 7. juni 2007 av killerboy85 Lenke til kommentar
NevroMance Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Ok, var den kjør som greia jeg tenkte på. Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå