Gaston Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei, jeg har kommet opp i 3KJ og skal ha eksamen nå til mandag. Dette var beskjeden fra læreren: Oppgavene vil i hovedsak ta utgangspunkt i en av øvelsene vi har gjort. Les derfor på øvelsene og den teorien som hører til disse. Spørsmål fra ekskursjonen må også påregnes. Ellers så er jo hele boka pensum. Eksaminasjonen tar maks 1/2 time. Hvordan bør jeg øve? Er det vits i å lese 300 sider med ekstremt tungt stoff (for meg, får 2er i kjemi). Tusen takk for evt. hjelp! Lenke til kommentar
Roiku Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Lærebøkene har ofte sammendrag på slutten av hvert kapittel. Jeg ville lest over disse noen ganger. Evt lese bedre gjennom og ta notater på de temaene du sliter ekstra med. Teorien bak øvelsene dere har gjennomgått tenker jeg da på. edit: og selvfølgelig, lykke til! Endret 7. juni 2007 av Steffenm Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Skrev selv et omfattende resyme av hele 3KJ pensum da jeg tok faget for 2 år siden. Du kan jo se om du kan bruke noe av det, gikk selv på en typisk realfagsskole i Stavanger så nivået på resymeet er relatvit bra, men kanskje litt vel avansert. Angående muntlig eksamen så vil nok lærer legge mest vekt på det DERE har lært gjennom øvinger osv, og ikke på hva som DERE KUNNE HA LÆRT AV PENSUM. Derfor er nok det mest effektive å gå gjennom gamle øvinger, å prøve å forstå hva som er gjort, hva som skjer og hvorfor det skjer. [Notatarket er i .dok word format og kan være litt tungt å laste inn, da det inneholder en god del bilder og formler] Notat_ark_kjemi2.doc Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Tusen takk for hjelpa! Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Noen som vet hvordan en muntlig eksamen i kjemi blir? Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg trodde 3KJ eksamen var skriftlig? Uansett, det ligger et sammendrag av 3KJ-pensumet og elevøvelser på daria.no Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Hadde selv muntlig eksamen i 3KJ på skolen. Opplegget variere fra skole til skole men jeg kan fortelle hvordan det var hos oss: -Ca en halv time før selve eksaminasjonen kom jeg inn og trakk et emne. ---Syrer og baser - Likevekter i vann. -Deretter fikk jeg en halv time til å forberede til å snakke om dette emnet. -Gikk inn til eksaminasjonen, snakket selv i 15-20 minutter om emnet, etterpå fikk jeg en del spørsmål både fra lærer og sensor, både fra emnet og andre ting. -Og det var det. Holdt på å drite meg litt ut på syrebase likevekt, på beregning av likevekt og pH, gikk litt for avansert i gang dro i gang med likninger å greier på talvla, men noe stemte ikke helt , klarte heldigvis å dra meg inn igjen og ende opp med 6-er Edit: Var en slik beregning på side 4-5 på notatarket jeg holdt på å ødelegge litt, ble litt for mye å forklare for sensor, skrive på tavla og samtidig beregne disse greiene. Eller var det en bufferlikning.. hm husker ikke helt lenger Endret 9. juni 2007 av Thorsen Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Hvilke hjelpemidler hadde du med deg inn til forberedelsen når du fikk oppgaven? Lenke til kommentar
Dudli Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Får man lov å ha med seg notatarkene? Altså de arkene som du har lov å ha med deg på skriftelig eksamen. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Hvilke hjelpemidler hadde du med deg inn til forberedelsen når du fikk oppgaven? 8822275[/snapback] Alle hjelpemidler, fikk også et ark jeg kunne ta notater på å ha med inn på selve eksaminasjonen mener jeg å huske. Men dette KAN variere fra skole til skole, best å spørre læreren om det på forhånd. Slik som du har skrevet i første post ser det jo ikke ut som om din lærer har planlagt noe forberedelsestid. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 Vel jeg har fått beskjed om at jeg ikke har lov til å ha med meg rapportene eller notatarkene. Dette skal gjøre prøven "lettere".... Men jeg regner vel med at formelhefte og kalkis er lov..? Lenke til kommentar
Nymph Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 (endret) jeg hadde kjemi muntlig... 3kj ja.. Vår gikk ut på å lage et foredrag, og så gjøre ett forsøk som var relevant med foredraget.. Mitt handlet om fett, som var veldig stor område.. snakket om mettet (enumettet og flerumettede) og umettet fett. og litt om såpe som lages ved at man koker fettet naoh eller no.. ( 1 år siden ). Snakket også litt om kosthold siden det er relevant i dag, og forklarte hva som skjedde når vi spiser mettet fett, hva som inneholder det osv.. Men for all del, les om alt SOM HAR med ditt tema og gjøre , for sensor spør! Han spurte masse om fett jeg ikke hadde sagt noe om, og det var kjipt. Jeg måtte også sette opp en reaksjonsligning på sparket da jeg tok forsøket, som skjærte seg litt men fikk 4 da, helt ok.. jeg syns kjemi er vanskelig! EDIT: vi fikk ha med overhead og sånt da... sory Endret 10. juni 2007 av Lise04 Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Har hatt muntlig eksamen der jeg følte at jeg sto greit. Fikk en telefon nå om at ei jente strøk i kjemi muntlig. Hun fikk 4 i boka som standspunkt, jeg fikk 2!! Jeg vet ikke hva karakteren min ble, skal ringe skolen imorra, men nå begynner jeg å lure. Er det så lett å stryke?? Hva skal til for å stryke? Seriøst. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det skal ikke mer til for å stryke enn av nervene friker ut og man stotrer seg gjennom eksamen. Hvordan følte du selv at det gikk ? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Fikk vite nå nettopp at jeg skal ha 3KJ eksamen, vi får 45min forberedelse og eksamen tar også så lang tid. Får to teoretiske oppgaver og et forsøk når vi kommer til forberedelsen. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Jeg strøk!! Skal sende en skrifltig klage. Noen som vet adressen? EDIT: Klage har blitt sendt! Endret 12. juni 2007 av Gaston Lenke til kommentar
DigitaL BlasteR Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Du hadde muntlig eksamen og fikk ikke vite hva karakteren ble umiddelbart? Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 Etter siste mann... Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Trodde det skulle være vanskelig å stryke i 3KJ eksamen, læreren min sa at han var sikker på at alle vi som kom opp ville stå. Lenke til kommentar
Gaston Skrevet 12. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) 2 elever strøk på muntlig eksamen på vår skole (utenom de som ikke møtte opp) og begge var i kjemi. Det sier vel litt. Snakket med rektor og hun sier det er ikke vits i å klage siden det ikke har vært formelle feil. HVA MED URETTFERDIGHET!!?? SATAN! I andre fag har folk satt de har fått jerneteppet og stått! Jeg svarte på alt og mener at jeg hadde iallefall 1/3 riktig! Endret 12. juni 2007 av Gaston Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå