Ascubal Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Finnes det vannkjølingsblokker som passer der man har heatpipes og passive chipsett kjølere på Aus P5W DH Deluxe? Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det finnes flere: MIPS, AquaComputer, noen noname på vcore.dk for MOSFETS. I prinsippet trenger du en NB-blokk og en MOSFET-blokk. NB-blokken kan f.eks. være en Swiftech og så kjøper du en MOSFET-blokk av nevnte merker. Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) NB og SB er standard størrelse for chipset. Både Swiftech sin og AC sine passer. På MOSFET har du flere valg, men denne fra vcore.dk passer i hvertfall. EDIT: I og med at du har en Aquastream (low flow) pumpe, så er det kanskje ikke så dumt med AC sin chipset blokk på NB (og kanskje SB også). Denne har en indre structur som øker varmeopptaket. Swiftech sin chipset blokk har ingen slik indre struktur (jeg har begge!), og dermed dårligere kjøling ... Det samme bør du forresten tenke på med valg av CPU og GPU blokk også, om du ikke allerede har dette ... Endret 13. juni 2007 av drbo Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 PÅ NB blokka står det a denne passer til hovedkort med hull rundt NB chip'n men dette har ikke mitt hovedkort, dette har bare noen bøyle lignende ting til å feste kjølern med. Vil det fungere for det om? Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Da skal du velge Swiftech sin chipset blokk på NB (se bilde nr. 3), den har også mulighet for bøylefeste ... Endret 13. juni 2007 av drbo Lenke til kommentar
Ascubal Skrevet 13. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Næ, tror ikke det festet passer. På bildene hos Swiftech og hos Microplex sitter den blokka fast i 4 hjørner, det gjør den ikke hos meg, der sitter den festet i kun to. Endret 13. juni 2007 av Ascubal Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Stemmer bildet med festet på hovedkortete ditt ? Endret 13. juni 2007 av drbo Lenke til kommentar
drbo Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 (endret) Mener det skal gå allikevel, da du da bare bruker den ene av de to bøylene ... eventuelt begge to fra samme pkt. Jeg vet ikke om andre chipset blokker som kunne passe. Du kan selvfølgelig også bruke termisk lim, da vil begge passe, men det er kanskje vel drastisk. Jeg ville kjøpt 1 Swiftech blokk til å begynne med. Passet den, er alt OK, hvis ikke bruker du den på SB, og finne noe annet til NB ... Endret 13. juni 2007 av drbo Lenke til kommentar
baronKanon Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Jeg har vannkjølt mitt kort med denne fra vcore: http://vcore.dk/shop/mb-heattrap-regcooler-515p.html (forniklet kobber) Til NB bruker jeg en Watercool Heatkiller: http://vcore.dk/shop/heatkiller-nb-intel-231p.html Der bruker jeg kun 2 av festene og det funker som fy. På SB ser jeg ikke poenget... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå