Gå til innhold

Lorehjørnet - Diskusjon rundt Warcraft-Lore.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Personlig så ser jeg på WoW som en spøk, lore-messig. Er vanskelig å sette fingeren på det, men jeg ser bare ikke på det som skjer i WoW som en del av Warcraft-historien.

8845425[/snapback]

Er enig med deg. Jeg håper bare blizzard tenker det samme :(

Lenke til kommentar
Hvor "offisiell" er Cycle of Hatred?

Og hvis den er offisiell er gnomer gamle skapninger som ikke dukka opp i WoW. Og er Deadwind Pass virkelig en del av Redridge Mountains?

8845563[/snapback]

Cycle Of Hatred er offisiell med tanke på at man følger personer som er av ganske stor status i WC Lore, Jaina, Thrall, Aegwynn og Burning Blade klanen. Dvergene traff Gnomer ca. 800 år før TBC, Deadwing Pass er i Redridge Mountains.

Lenke til kommentar
Da mener jeg med å gjøre Alexstrasza, Ysera, Nozdormu og Malygos killable eller noe lignende.

8863643[/snapback]

Det er strengt talt ingen igjen og gjøre killeable snart så drager må nok i ilden de også :mad:

8863670[/snapback]

Hvorfor er det så rett? faen Blizzard lag WCIV før det er for sent.

Lenke til kommentar

Er tydeligvis mange som ikke har spilt de tidligere Warcraft spillene her. Blizzard har nemlig hatt for vane å forandre lore'en for hvert nytt spill som kom i serien. I f.eks. det originale Warcraft dreper man Medivh i en grotte. Medivh er ingen mektig magiker, men heller en litt sprø trollkar. I Warcraft II har man olje-plattformer og ubåter; sett mye til dette før eller etter? Hakkar er med i War of the Ancients; blizzard likte navnet så godt at de tok det med i WoW, denne gangen som en gude-avatar.

Nei, skal ikke pirke for mye, men dette er egentlig blizz på sitt gamle vanlige. Jeg har personlige ikke så mye i mot det. Man må huske at bøkene ble skrevet til spill-serien, og ikke omvendt. Det blir derfor "feil" å si at det som står i bøkene er "rett" lore..

Som en ivrig fan av Tolkien har jeg sett masse av dette tidligere. I f.eks. Fallet av Gondolin sloss Glorfindel mot en balrog; begge dør. Men så glemte tolkien at han allerede hadde brukt navnet for en annen karakter. I stedet for å legge ut i det vide og det brede om at dette var to forskjellige personer, "slo hans seg til freds" med at dette var samme alv som hadde fått en sjelden gave.

Skal ikke tråkke på noen tær eller noe, vil bare si at man ikke kan si at dette og dette er definitivt sånn lore'en skal være.

Lenke til kommentar

anbefaler dere å se igjennom filmene som en "blizzardcinematic" har posta på youtube, er mye lore historie pre TBC... Blizzard selv som har posta? er vist ganske oppdatert på historien også , sitter å venter på 8 episode atm, kommer ut om få dager

Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er ganske lei av nagaer allerede jeg (Zangarmarsh) :roll:

Tilbake til lore..jeg lurer rett og slett på hvor Uther ble myrdet av Arthas?

Jeg syns nå hele den Arthas-drepte-Uther tingen er sørgelig..Uther som trente opp Arthas.

Lenke til kommentar

Vel Arthas drepte jo sin far også gjorde han ikke? Arthas kan vel kanskje beskrives som en ekte psykopat:) Dvs Arthas dreper alt som prøver å hindre ham mer makt..uahengig av hvilken relasjon dem har eller tidligere har hatt til ham.

Man kan spekulere i om Arthas noengang gjorde gode ting ut i fra den gode gjerning i seg selv, eller om det bare var for å fore hans umettelige sult på makt.

For meg er Arthas kanskje litt slik som Lucifer...den falne engel. Lucifer var neppe ren godhet han heller før han gikk til opprør i himmelen, selv om han var favorittengel om jeg ikke husker feil.

Endret av gamer73
Lenke til kommentar

Pff, Arthas gjorde som han ville, for da han tok opp Frostmourne drepte han Muradin Bronzebeard, som var hans første offer. Dette led han litt av, men det tok ikke lange tiden før han ble ond og drepte med god samvittighet. I tillegg -måtte- Uther dø, da han holdt urnen som Arthas trengte for å få Kel'Thuzad tilbake igjen.

Synd for Uther.

Arthas drepte vel Kong Terenas for å bli konge selv.

Endret av Lycantrophe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...