Gå til innhold

Lorehjørnet - Diskusjon rundt Warcraft-Lore.

Anbefalte innlegg

For oss som vil lese bøkene, er det noen som har en kronologisk rekkefølge på disse bøkene som er ute? Med navn og alt som skal til, fra starten av Warcraft universet til dit vi er nå ?

Inkluder gjerne spill også, men det er vel disse som er siste del av Warcraft-Loren.

8809725[/snapback]

Jeg ville startet med Day of the Dragon----> War of the Ancients triliogy----> The Last Guardian------> Lord of the Clans----> Cycle of Hatred. det er alle bøkerne jeg har, men de er arrangert i en flott rekkefølge som føles riktig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sargeras sin ekte kropp ble ødelagt i kamp mot Aegwynn, mammaen til Medivh. men det var planen til Sargeras, fordi når kroppen ''døde'' så gjemte spiriten hannes seg inni Aegwynn, å den gikk videre til Medivh etter hun ble gravid. derfor kom Orkene til Azeroth, fordi Medivh åpnet en portal i Black Morass eller noe, tror det heter Swamp of Sorrows nå. etter Medivh ble drept så ble spiriten til Sargeras banished til Twisting nether. Videre forklart i boken The Last Guardian som jeg kjøpte for usle 98kr.

8809868[/snapback]

Jess, jeg visste vel egentlig alt det utenom den siste delen. :) Hvor kjøpte du The Last Guardian, forresten?

Lenke til kommentar

Vi har nå 2-3 Old Gods å leke oss med.

Og Balnazzar da, han daua jo i WC3, men var plutselig en liten boss i WoW?

Deathwing har jo diverse unger. Alexztrazsa (staving) er i live, samme med Ysera, som åpner muligheten for Emerald Dream, som beskrives ganske bra i WotA. Og siden modellene til Emerald Dream har ligget i spillet siden beta og blitt forandra i patcher (Nogg-a-holic, generelt :) ) og nå nylig har en del av modellene til Northrend-aktige våpen kommet i spillet.

Hvordan går det med Krasus da? Etter hva jeg har skjønt ble han borte etter WC2? Han har jo spilt en stor rolle tidligere da.

Og jeg må si at Drek'thar og Thrall er gode på å trene opp Shamaner :)

Jaja, rotete post...

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Vi har nå 2-3 Old Gods å leke oss med.

Og Balnazzar da, han daua jo i WC3, men var plutselig en liten boss i WoW?

Deathwing har jo diverse unger. Alexztrazsa (staving) er i live, samme med Ysera, som åpner muligheten for Emerald Dream, som beskrives ganske bra i  WotA. Og siden modellene til Emerald Dream har ligget i spillet siden beta og blitt forandra i patcher (Nogg-a-holic, generelt :) ) og nå nylig har en del av modellene til Northrend-aktige våpen kommet i spillet.

Hvordan går det med Krasus da? Etter hva jeg har skjønt ble han borte etter WC2? Han har jo spilt en stor rolle tidligere da.

Og jeg må si at Drek'thar og Thrall er gode på å trene opp Shamaner :)

Jaja, rotete post...

8810430[/snapback]

Krasus er i Grim Batol sammen med Alexstrasza.

Begynte på WotA, men pga studiene så har jeg ikke fått starta opp igjen. Men hvordan går det med Malfurion og Cenarion demi guden som Malfurion tilber?

Edit: hva skjer med Korialstrasz (skrivefeil) a?;)

8810545[/snapback]

Cenarius ble drept av Grom Hellscream, Malfurion er fanget i Emerald Dream.

Lenke til kommentar
Sargeras sin ekte kropp ble ødelagt i kamp mot Aegwynn, mammaen til Medivh. men det var planen til Sargeras, fordi når kroppen ''døde'' så gjemte spiriten hannes seg inni Aegwynn, å den gikk videre til Medivh etter hun ble gravid. derfor kom Orkene til Azeroth, fordi Medivh åpnet en portal i Black Morass eller noe, tror det heter Swamp of Sorrows nå. etter Medivh ble drept så ble spiriten til Sargeras banished til Twisting nether. Videre forklart i boken The Last Guardian som jeg kjøpte for usle 98kr.

8809868[/snapback]

Ikke for å virke som en yuppling, men ligger ikke portalen in Blasted Lands da?

Det kan se ut som SOS,men blasted lands kan forandre seg mye på den tiden.

Lenke til kommentar
skuffet over rettningen WoW tar med at Illidan DØR! desverre men jeg tror ikke på at en av Warcraft universets sterkeste Arcane magi bruker bare skal dø uten videre!

8807386[/snapback]

Blizzard har tidligere sagt at bosser som Kel'Thuzad og Illidan blir ikke drept, de blir defeated når de blir "drept" av spillere. Akkurat slik som Arthas defeata Illidan på en måte. Hadde han bokstavelig talt blitt drept ville han jo ikke ha respawna en gang i uka :p

Lenke til kommentar
Ser dere har skrevet en del om historien om Kel'Thuzad og Illidan.

Hva med Bosser for. Ragnaros, C'tun, Bossene i ZG, Aq, Nax. Hvor kommer de inn i historien ? Det må jo være en historie bak alle de bossene på en eller annen måte.

8812500[/snapback]

C'thun er jo en avatar av en Old God, som det finnes 5 av. Regner med C'thun er "død" med tanke på Lore. En annen er i Twilights Ridge i Darkshore. Og en tredje mener jeg å huske er fanget under Tirisfal eller no. Det eksisterer etter alt jeg vet, to andre, ukjente. En av dem er mest sannsynlig noe fra vann-elementet, med tanke på at Twilight-folk tilber Old Gods, og finnes en haug av de i Blackfathom Deeps, og mener det er mye i Descolace og.

Og i WotA var det Old Gods som "overtalte" Azshara til å ødelegge verden. Night elves er grunnlaget for nagaer og satyrer. Dette mener jeg nevnes i et quest i Ashenvale hvor du skal drepe noen satyrer rundt level 29.

ZG er vel bare undersåtter av Hakkar. Huskeri kke om han er "A faceless one" eller "the soulflayer". Og en troll-rase (mener det er forest-trolls) tilber Hakkar og hans undersåtter. Sunken Temple er jo med her, og om jeg husker rett er det troll som er påvirket av skapninger fra Emerald Dream med tanke på Shade of Erakinus (hvor den ekte er med i en event i Moonglade.) og Avatar of Hakkar.

Dette med ZG er jeg ikke helt sikker på så rett meg om det er galt :)

Endret av chokke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...