Gå til innhold

Lorehjørnet - Diskusjon rundt Warcraft-Lore.

Anbefalte innlegg

Har ikke hatt gleden av å slå Kael selv, men når noen gjør og jeg befinner meg i Shatt roper han ut noe om at Kil'Jaeden skal ta rotta på de fleste. Dette hinter vel sterkt til at Kil'Jaeden vil bli en boss før eller senere? Men hvordan skal han plasseres på "makt-kartet"? Siden han ikke er introdusert ennå er han definitivt sterkere enn Illidan (og fra WC3-TFT husker jeg at Illidan ikke var veldig høy i hatten overfor Jaeden). Er han sterkere enn Archimonde? Men samtidig er han definitivt svakere enn Arthas/Lich King. Er det mulig vi får se Kil'Jaeden som siste boss i Sunwell Plateau?

Jeg ser forøvrig ikke helt hvorfor Kael samarbeider med Kil'Jaeden i utgangspunktet. Er det noe jeg har gått glipp av?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har ikke hatt gleden av å slå Kael selv, men når noen gjør og jeg befinner meg i Shatt roper han ut noe om at Kil'Jaeden skal ta rotta på de fleste. Dette hinter vel sterkt til at Kil'Jaeden vil bli en boss før eller senere? Men hvordan skal han plasseres på "makt-kartet"? Siden han ikke er introdusert ennå er han definitivt sterkere enn Illidan (og fra WC3-TFT husker jeg at Illidan ikke var veldig høy i hatten overfor Jaeden). Er han sterkere enn Archimonde? Men samtidig er han definitivt svakere enn Arthas/Lich King. Er det mulig vi får se Kil'Jaeden som siste boss i Sunwell Plateau?

Jeg ser forøvrig ikke helt hvorfor Kael samarbeider med Kil'Jaeden i utgangspunktet. Er det noe jeg har gått glipp av?

Det er vel allerede bekreftet fra Blizzard at Kil'jaeden blir sisteboss i Sunwell. (patch 2.4)

Fra wowwiki:

For now, however, Illidan has failed, and the Lich King persists, having cheated The Deceiver by merging with Arthas. However, Kil'jaeden, being an ever-scheming eredar, likely had another plan in waiting. Though he rarely appears to personally take part in battles, it is rather likely that a plan is already in progress to take vengeance upon his enemies.

Kil'jaeden has taken personal command of the Burning Legion. It remains a mystery as to why he has not yet taken any action against Illidan for his failure. Exactly what his reaction will be to the draenei not only surviving, but joining the Alliance, is unclear. However, it's likely to be quite unpleasant.

Kil'jaeden will be the final boss in the Sunwell Plateau raid. Players will be facing off against a twisted abomination of Kil'jaeden that is still being summoned into Azeroth by his new lieutenant, Kael'thas Sunstrider. [1]

Endret av zbegra
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Fikk fatt i WC1 her forleden, og begynte å spille orcs. I det første oppdraget skulle jeg bygge en base i Swamp of Sorrows. Er dette Stonard som blir til? Jeg ser jo at Pool of Tears ligger rett ovenfor slik som det gjør i WOW, så tenkte kanskje dette var den spede begynnelse på Stonard. Ikke vet jeg, men jeg liker å tro det:)

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Sitter å spiller wow nå og ser at kongen av stormwind, varian wrynn er tilbake. Han var jo fanget på alcaz island til patch 1.9 hvis jeg husker rett. Jeg begynte å tenke på en ting.

Terenas var jo konge i lordaeron, som på den tiden var mer eller mindre hovedbyen til humans, og han hadde jo sønnen Arthas som vi alle kjenner til. Og nå er jo Varian tilbake, og sitter på tronen i Stormwind med sønnen Anduin under seg. Jeg tviler på at det blir noe som kan ligne en copy/paste ting her men det er jo ganske store likhetstegn. Bare en teori.

Lenke til kommentar
Sitter å spiller wow nå og ser at kongen av stormwind, varian wrynn er tilbake. Han var jo fanget på alcaz island til patch 1.9 hvis jeg husker rett. Jeg begynte å tenke på en ting.

Terenas var jo konge i lordaeron, som på den tiden var mer eller mindre hovedbyen til humans, og han hadde jo sønnen Arthas som vi alle kjenner til. Og nå er jo Varian tilbake, og sitter på tronen i Stormwind med sønnen Anduin under seg. Jeg tviler på at det blir noe som kan ligne en copy/paste ting her men det er jo ganske store likhetstegn. Bare en teori.

Eneste likhetstrekka jeg ser er at begge var konge og hadde en sønn.

Historien om Varian Wrynn kan man jo forsåvidt lese i WoW tegneserien. Blizzard har sakt at han blir en epic char noe slik som Arthas og Thrall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...