Varen Skrevet 12. juli 2007 Del Skrevet 12. juli 2007 Med tanke på millioner av vitneutsagn, tilståelser, bilder, rettsaker, massegraver osv. kan jeg ikke forestille meg at alt skulle være en slags løgn. Jeg har personlig møtt en jøde som hadde svært overbevisende historier og arr fra den tiden han var på leir. Det er vel overveldende mye informasjon man kan få om holocaust, så jeg ser ikke på dette som noe som trenger en stor diskusjon Lenke til kommentar
Vico Skrevet 13. juli 2007 Del Skrevet 13. juli 2007 Det er ikkje mykje tvil om at Holocaust fant sted. Det eg synest er latterlig er at det er forbudt å hevde det motsatte. At ein med loven i hånd skal kunne sei at dette er ein historisk sanning, er forkasteligt og byggjer opp om dei samme ideane som Nazistane brukte. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 15. juli 2007 Del Skrevet 15. juli 2007 Hva mener du? Hvorfor er dette på noen måte like ille som ideene om at enkelte raser er underlegne andre? Lenke til kommentar
Vico Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 Hva mener du? Hvorfor er dette på noen måte like ille som ideene om at enkelte raser er underlegne andre? Det var ikkje raseteoriane til nazismen, men deira historie forståing eg sikkta til. Som kjent blei all historie som braut med nazismen forbudt. Ein bør alltid kunne stille spørsmål med historien, og ikkje automatisk sjå på noko som ei historisk sanning. Å nekte folk å stille spørsmål rundt historien er eit svært totalitært trekk. Lenke til kommentar
Bamsemumsen Skrevet 16. juli 2007 Del Skrevet 16. juli 2007 At jødene iscenesatte holocaust er jo direkte latterlig, hadde noen påstått det til meg, hadde jeg ledd ham opp i trynet og mistet all respekt for vedkommende. Lenke til kommentar
Korka Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Holocaust fasnt sted... Det er beviser for det og alt.. Ingen som har sett 60minutes? For ikke lenge siden fant de en hel kjeller med papir som naziene hadde skrevet ned alle som døde, dødsårsaken og tidspunktet... På hitlers bursdag drepte de en fange hvert halvannet minutt som "en gave til føreren"... De kunne til og med se når Anne Frank ble drept osv.. Denne kjelleren ble oppdaget i tyskland og de holder på og skriver ned alt på data! Lenke til kommentar
Fritz0r Skrevet 7. august 2007 Del Skrevet 7. august 2007 Tyslkand tok livet av omkring 9 millioner jøder, Russland omtrent 12 millioner, forskjellen var at russland var "humant" og sendte jødene i arbeids leiere..... Da tyskerne invaderte russland og fant skogen full av polske offiserer som var drept, begynte tyskerne og se på seg selv som frelsere, men senere i Russland stilte man spørsmålet om hvorfor folket ikke støtter Hitler istedet for Stalin, svaret var enkelt. Av 2 tyraner, tar vi han som snakker Russisk. Både Russland og Tyskland sendte politiske fanger til sine leiere, Tyskland gikk et lite skritt lengre da de også sendte sykisk utviklings hemmede til leierne for og "rense" blodet i Tyskland. 2. Verdenskrig var en grusom ting, og det at de allierte VISTE om disse leierne ganske tidlig setter ikke de alierte maktene i noe bra lys heller. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 15. august 2007 Del Skrevet 15. august 2007 Jo Holocaust fant sted, men jeg forstår ikke folk som vil gå til fysisk angrep på personer som mener det motsatte og eller sensurere deres mening om saken. Hvis man gjør dette er man ikke stort bedre enn Nazistene selv heller. Jeg mener dog at skolen burde bruke mer ressurser på og fortelle om de kommunistiske folkemordene også, men det er vel ikke bedre å vente fra dagens Hollywood-inspirerte historiesyn hvor alle forbanner Nazismen, men unnskylder kommunismen. Lenke til kommentar
Leviath Skrevet 16. august 2007 Del Skrevet 16. august 2007 "kommentator" har egentlig det beste tipset her; finn ut av det selv. Det finnes masse stoff om dette på internett, fra begge sider. Det er veldig mye propaganda involvert og det er nok ikke bare revisjonistene/nazistene som har svin på skogen i denne sammenheng. Så at det skal være forbudt å stille spørsmål ved dagens "sannheter" om Holocaust er et direkte angrep på ytringsfriheten. Hvis du spør meg om Holocaust fant sted er svaret et klokkeklart ja, men finn ut av det selv. Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg mener dog at skolen burde bruke mer ressurser på og fortelle om de kommunistiske folkemordene også, men det er vel ikke bedre å vente fra dagens Hollywood-inspirerte historiesyn hvor alle forbanner Nazismen, men unnskylder kommunismen. 9290252[/snapback] Nja, den mest klisjefulle hollywood politikkmeningen er jo; "God damn fucking commies!". Ingen kan vel påstå at amerikans film generelt gjør sitt beste for å promotere kommunismen? Lenke til kommentar
apollo3 Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg har hørt mange hevde at Holocaust aldri fant sted. Mange? Det håper jeg da ikke. Jeg har bare hørt noen få. Utelukkende idioter. Leirene ble bygget av jødene, som ville bruke historiene til å vinne folks medfølelse og på sikt bruke dette til å overta verdensmakten. Kan dette være riktig? Nei. Det er bare en dustete påstand som det finnes tonnevis med bevis imot. Men enkelte er tydeligvis villige til å tro på hva som helst som kan sette jødene i dårlig lys. Jeg innser jo at jeg ikke har noen beviser for at holocaust virkelig har skjedd. Da må du ha fulgt usedvanlig dårlig med på skolen. Du kan jo f.eks. ta turen til Polen og se bevisene selv. Kan vi alle ha blitt hjernevasket på skolen? Ja, men ikke på dette området. Historieundervisningen må nødvendigvis bli mangelfull med det begrensede antall timer som er satt opp, og det enorme materialet som finnes. Historieundervisningen i grunnskolen er vinklet svært skjevt etter min mening, med et enormt fokus på alt det gale den vestlige sivilisasjonen har stått bak. Har vi blitt hjernevasket til noe er det kanskje til å ikke verdsette vår egen kulturs storhet, og tvert imot nesten skamme oss. Det til tross for alt Vesten har oppnådd innen likestilling, ytringsfrihet, religionsfrihet, demokrati, vitenskap og teknologi. Dogmet har vært at alle kulturer er like mye verdt, også der hvor det å ha blitt voldtatt oppfattes som så ille at jenta må straffes for det, kanskje bøte med livet. Lenke til kommentar
Dark Archon Skrevet 27. august 2007 Del Skrevet 27. august 2007 Jeg mener dog at skolen burde bruke mer ressurser på og fortelle om de kommunistiske folkemordene også, men det er vel ikke bedre å vente fra dagens Hollywood-inspirerte historiesyn hvor alle forbanner Nazismen, men unnskylder kommunismen. 9290252[/snapback] Nja, den mest klisjefulle hollywood politikkmeningen er jo; "God damn fucking commies!". Ingen kan vel påstå at amerikans film generelt gjør sitt beste for å promotere kommunismen? 9368094[/snapback] Jeg sier ikke at de promoterer den, heller at de ignorerer kommunismens ofre for det meste, mens de i ett sett lager en mengde filmer som omhandler Holocaust. Kan du si med hånden på hjertet si at du har sett noe særlig med filmer som viser det som skjedde i Gulag-leirene? Lenke til kommentar
J@cob Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg sier ikke at de promoterer den, heller at de ignorerer kommunismens ofre for det meste, mens de i ett sett lager en mengde filmer som omhandler Holocaust. Kan du si med hånden på hjertet si at du har sett noe særlig med filmer som viser det som skjedde i Gulag-leirene? 9372575[/snapback] You got me. Nei, det har jeg faktisk ikke. Jeg har heller aldri lært om det. Når jeg tenker meg om; Vi lærte heller aldri om Gulag-Leirene på skolen. De ble bare nevnt som en liten sidenotis.a Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 2. september 2007 Del Skrevet 2. september 2007 Jeg har hørt mange hevde at Holocaust aldri fant sted. Leirene ble bygget av jødene, som ville bruke historiene til å vinne folks medfølelse og på sikt bruke dette til å overta verdensmakten. Kan dette være riktig? Jeg innser jo at jeg ikke har noen beviser for at holocaust virkelig har skjedd. Kan vi alle ha blitt hjernevasket på skolen? 8806647[/snapback] Du har muligens rett i en ting, og det er stor riktighet i att det meste i leirene ble bygd av jøder...tvangsarbeidere. Vi har også i Norge under krigen hatt krigsfanger som arbeidet, bla Serbere, russiske krigfanger under Tyskerne. Ville det vært logisk og tenke seg at disse veger, festningsverk etc ble bygd av Russere for og få Norsk sympati, overgang til kommunisme og således ett kommunistisk verdensherredømme? Var det slik Blodvegen ble bygd? av Kommunister under Tysk okkupasjon, frivillig? Tror nok ikke det nei....og tror heller ikke jøder i stort antall bygde disse utrydningsleirer UNDER tysk okkupasjon f.eks. i Polen, i den henseende du viser til. Logikken er helt i svarte natta. Lenke til kommentar
Abigor Skrevet 7. september 2007 Del Skrevet 7. september 2007 Forstår jeg teorien riktig, var det ikke jødene som lagde konsentrasjonsleirene slik at de skulle få sympati etter krigen. Det var en rekke omstendigheter før krigen som gjorde at jødene hadde unaturlig mye makt. Det var etter krigen at en hel del løgner ble lagd. Tyskerne ble demonisert, og mange overdrivelser ble skapt. Det tallet vi har idag, 6 millioner, var før mye mer, kanskje det dobbelte. Hva som gjør at tallet har stoppet på 6 millioner vet jeg ikke, men det har definitivt sunket drastisk fra utgangspunktet. Det var også en hel rekke propagandaløgner som ble skapt, for eksempel at det ble lagd såpe og lampeskjermer av jødene.... helt latterlig. Et annet poeng er at den tyske sivilbefolkningen som befolkningen flest i Europa, led. Jødene hadde det naturligvis ikke noe bedre, uten at det var et direkte mål. De aller fleste "konsentrasjonsleirene" var arbeidsleirer, og offisielt er det 6 av dem som var "dødsleirer". Det er forbudt og mene det motsatte i en rekke land, inkludert Tyskland. Uansett synes jeg det er mistenksomt, at man skal forby det motsatte. Jeg vil også si at jeg lett forstår det hatet mange føler når de hører at det finnes de som tviler. Media har pushet veldig hart på dette med jødene og andre verdenskrig. Det er nesten som man kan spør, hvor mange døde under andre verdenskrig? -6 millioner! Lenke til kommentar
V?rbris Skrevet 9. september 2007 Del Skrevet 9. september 2007 (endret) Teorien faller på sin egen urimelighet. Når skulle disse leirer vært bygd i såfall? Man vet at bla Polen var ett av de første steder som ble okkupert, ville tyskerne la jøder sette opp disse leirer under tysk okkupasjon for senere å miskredditere tyskerne, tror nok ikke det nei. Var de satt opp før tysk okkupasjon 1939? Nei dette virker da dumt, jødene var også tildels forhatte i både Polen og resten av det vi kjenner som øst-blokkland, og ville ikke da tyskerne ved okkupasjon rive disse leirer som skulle vitne om tyskernes krigshandlinger. Ja da ble de i såfall satt opp etter krigen? Nei dette virker meget usannsynlig, hvordan skulle det gå, vi vet jo sikkert at jøder ble deportert sammen med andre nordmenn under krigen- Anntallet jøder var ikke så stort heller i Polen etter krigen, ei heller økonomiske og konstruksjonsmessige midler fantes i dette herjede landet. Jeg vet av erfaring at det beste Polske hoteller kunne levere langt ut i 80-tallet var ertesuppe og en griseknok matmessig. Ville det da vært sannsynlig at midler ble disponert til dette byggverk mens resten av den Polske nasjon led av både sult, sykdom og dårlig infrastruktur? Forøvrig hadde jeg en onkel som tjenestegjorde som sjåfør i det man kalte Tysklandsbrigaden, sånn ca +- 1950, dette da i selve Tyskland. Han hadde en masse bilder som jeg så gjennom først på 70-tallet, og jeg kan garantere disse var ikke digitale bilder som var rekonstruerte.. Endret 9. september 2007 av ulfjoh01 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå