Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ari Behn kjører klimaversting


Anbefalte innlegg

Personlig så tenker jeg på miljøet til en viss grad, men ikke noe mer enn at jeg kjøper meg en dieselbil med stor motor og chipper den. Jeg TRENGER ikke så mye hester, men litt må man da unne seg, når ikke regjeringen gjør det enklere/billigere og få tak i mer miljøvennlig biler som ikke koster skjorta.

 

Ville du gitt mer penger for en miljøvennlig bil som ikke hadde tilfredstillende ytelse (i forhold til bensin/diesel) ?

8811448[/snapback]

 

Jeg ville nok tenkt like mye på meg selv som du. Jeg klandrer ingen for å tenke på seg selv, men jeg håper at folk kan ta litt ansvar. Det som irriterer meg med SUV'er er at jeg tror ikke folk vet sitt eget beste. De følger bare statusjaget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det bare jeg som begynner å bli lei av det samme gamle "velter lettere" argumentet?  :!:  Det er jo faktisk ikke slik at en SUV sånn helt uten videre bare legger seg over på siden og kapitulerer, og å havne oppi en situasjon der en SUV faktisk velter dreier seg stort sett om hvordan man kjører, tør jeg påstå. En SUV er tross alt ikke en liten personbil og kan ikke kjøres på samme måte i alle situasjoner.

8811374[/snapback]

 

Problemet er jo ikke når SUV'en kjører rett frem. Problemet er når man kommer oppi en kritisk situasjon. Da velter SUV'en lettere. Hvis du ikke skjønner det bør du ta deg noen leksjoner i fysikk.

Lenke til kommentar
Er det bare jeg som begynner å bli lei av det samme gamle "velter lettere" argumentet?  :!:  Det er jo faktisk ikke slik at en SUV sånn helt uten videre bare legger seg over på siden og kapitulerer, og å havne oppi en situasjon der en SUV faktisk velter dreier seg stort sett om hvordan man kjører, tør jeg påstå. En SUV er tross alt ikke en liten personbil og kan ikke kjøres på samme måte i alle situasjoner.

8811374[/snapback]

 

Problemet er jo ikke når SUV'en kjører rett frem. Problemet er når man kommer oppi en kritisk situasjon. Da velter SUV'en lettere. Hvis du ikke skjønner det bør du ta deg noen leksjoner i fysikk.

8812180[/snapback]

Vel... En SUV ligger nok kanskje ikke like bra på veien som en personbil, men jeg tipper du skal få vanskeligheter med å få den til å velte i en kritisk unnamanøver. Så det blir litt tynt og lire av seg komentarer til andre angående kunnskap om fysikk.

 

Kjører du såpass at en SUV skulle velte, så tror jeg nok også en personbil hadde fått problemer med å holde seg på alle fire.

Dette er ett veeeldig tynt grunnlag for vurdering av SUV eller ikke.

 

Her snakker jeg da sef. om nåtidens SUV'er. På den annen side så kan man jo tenke seg personbiler som har problemer på vinterføre.... Tror nok det er kjekt og ha noen SUV'er ute i trafikken...

 

Uansett, så dreier ikke dette seg om dårlig kunnskap om fysikk.

 

Selfølgelig velter en høy bil lettere enn en lav bil i samme situasjon, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er jo at dagens SUV'er ikke velter i slike situasjoner. Skulle det skje at det kom en SUV på markedet som ikke klarte og holde seg på alle fire, ville nok den bilen blitt kalt tilbake ganske kjapt. Noe jeg så vidt husker skjedde en viss Merchedes. (det var jo ikke en SUV en gang!)

Endret av GigaFlow
Lenke til kommentar
Selfølgelig velter en høy bil lettere enn en lav bil i samme situasjon, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er jo at dagens SUV'er ikke velter i slike situasjoner.

8812283[/snapback]

 

Der gikk det vel litt i ball. Ser du tar logikken med høye biler, men du nekter fortsatt for at SUV'er velter lettere?

Lenke til kommentar
Selfølgelig velter en høy bil lettere enn en lav bil i samme situasjon, men det er ikke det som er poenget her. Poenget er jo at dagens SUV'er ikke velter i slike situasjoner.

8812283[/snapback]

 

Der gikk det vel litt i ball. Ser du tar logikken med høye biler, men du nekter fortsatt for at SUV'er velter lettere?

8812334[/snapback]

 

Ja men det er mye teknologi og slikt, det skal en del mer til for å velte en moderne suv iforhold til en gammal Suzuki Jimny.. Get the point?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...