ostenxx Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei der! Har hørt at X-box er langt bedre og i tillegg billigere enn Playstation 2. Vet bare ikke hva dere ville ha gjort med samme utgangspunkt som meg: Jeg har 25 gamle PSX spill på hylla som jeg har samlet opp gjennom 7 år(ca. 3 spill per år) Jeg har også fått med meg at Playstation 2 er utdatert allerede, mens X-box har dårligere utvalg av spilltitler! Hva ville dere kjøpt av disse maskinene? Jeg har trossalt 25 spill som vil funke på den nye Playstationmaskinen, men jeg vil ikke kaste bort unødvendige penger på en dritmaskin! Og til dere som lurer på det, jeg har ingen interresse i GameCube, siden det blir for Nintendo for meg. Øystein Lenke til kommentar
Litraphy Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Har du penger så kjøper du begge ja. Lenke til kommentar
valen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 ehm, hvis du har 25 PSX spill, så burde du vel allerede ha en spillemaskin til å kjøre de på... så da er det vel egentlig ingen fare om du kun handler xbox. jeg har begge konsollene i huset, men nå om dagene er det kun xbox'en som blir brukt (bruker de ikke så veldig mye dog, warcraft som teller for meg) Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Er på ingen måte riktig å si at PS2 er utdatert. Xbox tilbyr litt bedre grafikk, ja, men PS2 er faktisk ikke langt etter. Og når det gjelder spill så utvikles det fortsatt flere spill til PS2 enn Xbox (i tillegg til at det selvfølgelig har kommet ut langt flere fra før), etter min mening kommer det også flere gode spill til PS2 enn Xbox, men det er vel kanskje en smakssak. Men uansett; det finnes treogfjorten tilsvarende tråder her på forumet, søk så finner du kjapt mer info. Lenke til kommentar
Nexxi Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Om du ikke har vært bori PS2, så har den jo uendelig med knapp titler ute til deg, det er ikke til å tvile på engang. Så kan du heller evt. seinere kjøpe deg en Xbox, når den for etablert seg litt mer.. Men uten tvil PS2, om du ikke har noe forhold til den. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Som det ble sagt over her så har du jo en spillkonsoll til å spille dine gamle PSX spill på, så da trenger du vel ikke en til for å gjøre den jobben.. Mitt valg (og det er vel ingen overraskelse her) er Xbox. Jeg har både PS2 og Xbox. Begge konsollene ble kjøpt da de ble sluppet på markedet. Jeg skal gi deg de enkle argumentene for hvorfor Xbox er det beste valget. 1. Den er billigere. Konsoll med to spill koster mindre enn PS2 alene, uten noe. 2. Maskinen er bedre (den inkluderer harddisk, nettverkskort og mye bedre grafikkbrikke). 3. De eksklusive spillene er i mine øyne langt bedre på Xbox. Det er kriminelt av en spillfan å ikke ha Halo, Splinter Cell, Morrowind, Rallisport Challange, Amped, Moto GP, Mech Assault m.fl.(Jeg er ikker stor tilhenger av arcade-følelsen i spill som GTA 3/VC. Jeg liker at ting skal være realistisk. Mafia og Splinter Cell er opp min gate). 4. Multiplattformspillene ser og høres (med ett unntak) bedre ut på Xbox. 5. Xbox Live. 6. Maskinen har større potensiale i og med at den kun har vært på markedet i ett år. 7. DVD spilleren er bedre, hvis du har behov for en. 8. Du er dum/ikke spillfan hvis du ikke skaffer deg: DoA Ex, Halo 2, Fable, BC, DX 2, Top Spin og hva enn Rare driver med.. Til slutt så kan du jo se hvilke spill jeg har til begge konsollene. Xbox: Halo Rallisport Challange Moto GP Hitman 2 JSRF Sega GT 2002 TimeSplitters 2 Fifa 2003 Deathrow Colin Mc Rae 3 Amped DoA 3 Splinter Cell James Bond: Nightfire Mech Assault MoH: Frontline Tiger Woods PGA Tour 2003 Ghost Recon PS2: GTA 3 GT3 FFX. Lenke til kommentar
skyline Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Kjøp PS2!!! Da kan du spille Gran Turismo 3 og Gran Turismo A-SPEC!!!! Verdens beste spill uten tvil! Jeg kjøpte PS2 bare pga. av disse to spilla, og det er de eneste jeg har også, og de eneste jeg noen gang kommer til å ha til PS2. (med mindre Gran Turismo 4 kommer snart da! Lol.) X-BOX er nok bedre rent teknisk, men så er det jo jævelen sjøl som står bak da! Dessuten er utvalgtet av spill mye bedre til PS2! SÅ jeg kommer aldri i livet til å kjøpe X-BOX. Kommer aldri til å kjøpe ett MS produkt. (Pirat kopierer WIN, og bruke logitech mus og tastatur self!) Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Må ta med i betraktningen at jeg sitter med en forholdsvis brukbar PC med bl.a AMD 1800+, 640 MB RAM, GeForce 4 MX. Jeg bygde den selv for en tid tilbake, så X-box tror jeg ikke blir for vanskelig for meg. Det er bare det at jeg har mer lyst å kjøpe ett nytt konsoll i stedet for å lesse ut 2000 spenn for et nytt grafikkort til PC'en. Er derfor rimelig sikker på at jeg kommer til å velge X-box, siden du får den for 1490 ink. moms på El-Kjøp inkludert 2 brukbare spill! Skal jeg ha Playstation 2 må jeg kjøpe spill + memorycard i tillegg og da blir prisen sikkert godt over 2000. Øystein Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Det er noen feil i listen over eksklusivespill til Xbox. Spill som Moto GP og Splinter Cell er jo til PS2 også. (Splinter cell kommer i Mars, med ekstra flere brett enn Xbox sin.) på med modem også. Kjøp PS2 ! Platinum-serien til PS2 har kommet langt, som medfører at du får en rekke MEGET gode spill til prisen 249/299. Det blir en stund til Xbox kommer så langt. Designmessig er PS2 overlegen. Den kan faktisk stå i en rack, og ikke bråker den på langt nær så mye som en Xbox. PS2 er den konsollen du skal gå å kjøpe primært, men som sagt i diskusjonen, har du råd til begge er det det beste ! Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Spill som Moto GP og Splinter Cell er jo til PS2 også. Du har rett i Splinter Cell, men Moto GP på PS2 er ikke det samme som MotoGP på Xbox. Det er to helt forskjellige spill. Bare navnet (lisensen) er likt. Alle sier at Xbox leveres med nettverkskort, men det er da underlig at man må kjøpe en adapter for å sette inn i den porten på Xbox. Hæ? Xbox kommer levert med ethernet port som standard. Det vil si at man kan koble den rett i nettverk/kabelmodem. Platinum-serien til PS2 har kommet langt, som medfører at du får en rekke MEGET gode spill til prisen 249/299. Det blir en stund til Xbox kommer så langt. Godt poeng. Lenke til kommentar
Corn Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Alle sier at Xbox leveres med nettverkskort, men det er da underlig at man må kjøpe en adapter for å sette inn i den porten på Xbox. En slik adapter kommer jo også til PS2 for å havne på nett. Hmm, hvordan har det seg at jeg rappe nettverksledningen fra min pc nummer 2 og puttet den rett inn i xboxen min, og spilte Halo med 12 stykker for noen dager siden da?? (DET var morro det ) Xbox nett får du kun via adsl/bredbånd. PS2 kan logge på med modem også. Er du sikker på det? Så gigantisk med båndbredde Halo krever for eksempel (vet det er xbox ja) så skal PS2 være så mye bedre optimalisert at det skal gå på modem? 56K, det kan da ikke gå bra eller? Platinum-serien til PS2 har kommet langt, som medfører at du får en rekke MEGET gode spill til prisen 249/299. (...) Korrekt (...)Det blir en stund til Xbox kommer så langt. F. eks Halo selges på elkjøp for 299 Designmessig er PS2 overlegen. Smaken er som baken, den er delt.. Jeg er enig i deg, xbox'en er en klump, passer sikkert bra sammen med forsterker og cd-spiller, men jeg har da ikke konsollen min der uansett Håndkontrollen gidder jeg ike diskuterem den sier seg selv. Vanlige folk spiller med PS2-kontrollen, Batman ville valgt Xbox kontrollen, men det for å kunne kaste den etter folk. Enig, hater den store kontrollen, derfor bruker jeg japsekontrollen, controller S eller noe. Er vel egentlig vanesak, men jeg var vant til PS2 kontrollern, så da duger den bra Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Når man kan spille AO på pc med et 33.6 modem så vil jeg tro at en PS2 med 56 modem skal kunne gjøre det vels så bra. Men jeg er enig at det ikke er anbefalt sånn sett. Skal en hooke opp mic osv for å snakke med hverandre er det bedre med raskere overføring. Likevel lar PS2 deg spille nettverk med et modem, hvis du ønsker det. Det er dermed tilgjengelig for flere. (Men ulempen blir jo den veien tellerskritt da) Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Xbox. Det finnes ingen fornuftige argumenter for og ikke kjøpe den. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tor Rasmussen, du har tatt mye vann over hodet nå! Nettadapter til Xbox ? Nei, man setter bare kabelen rett i inngangen bak, programvaren er integrert. Hvis ikke du kaller en nettverksledning for "adapter" da ? Lenke til kommentar
Ratatosk Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Så gigantisk med båndbredde Halo krever for eksempel (vet det er xbox ja) så skal PS2 være så mye bedre optimalisert at det skal gå på modem?56K, det kan da ikke gå bra eller? Halo krever bare mye båndbredde fordi spillet egentlig ikke er beregnet på annet en LAN spilling. Programmet man bruker for å spille Halo på nett bare simulerer et LAN (tunnelling). Hvis Halo hadde vært designet for Live! (som Halo2 vil bli) så hadde den bare krevd en brøkdel av de ressursene Halo krever. Noe av grunnen til at Live! trenger mye båndbredde er fordi det benyttes VoIP. Dessuten vil MS sikre seg at det blir så lite lag som mulig. Derfor vil de unngå dial-up. Lenke til kommentar
Jc-g Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Det er noen feil i listen over eksklusivespill til Xbox. Spill som Moto GP og Splinter Cell er jo til PS2 også. (Splinter cell kommer i Mars, med ekstra flere brett enn Xbox sin.)Alle sier at Xbox leveres med nettverkskort, men det er da underlig at man må kjøpe en adapter for å sette inn i den porten på Xbox. En slik adapter kommer jo også til PS2 for å havne på nett. Xbox nett får du kun via adsl/bredbånd. PS2 kan logge på med modem også. Kjøp PS2 ! Jeg jobber i El-bransjen, og vi selger markert flere PS2 en Xbox selv i dag. Det lokketilbudet med 2 spill til Xbox viser jo at de sliter noe enormt for å få solgt konsollen sin, mens SOny's PS2 nærmest selger seg selv. Platinum-serien til PS2 har kommet langt, som medfører at du får en rekke MEGET gode spill til prisen 249/299. Det blir en stund til Xbox kommer så langt. Designmessig er PS2 overlegen. Den kan faktisk stå i en rekk, og ikke bråker den på langt nær så mye som en Xbox. Håndkontrollen gidder jeg ike diskuterem den sier seg selv. Vanlige folk spiller med PS2-kontrollen, Batman ville valgt Xbox kontrollen, men det for å kunne kaste den etter folk. PS2 er den konsollen du skal gå å kjøpe primært, men som sagt i diskusjonen, har du råd til begge er det det beste ! Uff her er det så mye feilinformasjon at jeg ikke kan fatte at du jobber i el-bransjen. For å ta det første først. Ser du det som positivt at modem kan brukes med PS2? Har du en merkelig fetisj hvor du liker lag? Selv har jeg bredbånd, og da synes jeg det bare er positivt at dette utelukkende er en bredbåndtjeneste. Jeg forventer faktisk i dag at et spill skal gå lagfritt, og det vil du ikke oppleve med PS2 online. For det andre så må du signe opp for hvert spill du spiller. Det betyr mange regninger i posten det. Det hadde du kanskje ikke tenkt på. Så det er ikke bare det at du må kjøpe adapteren, men du må også betale for de spillene som krever det. For det tredje så har Xbox mange flere Live spill under produksjon enn det Playstation har. Du sier at PS2 selger mer enn Xbox. Ja, det samme gjelder Mc Donalds i forhold til Burger King. Jeg tror de fleste forstår hvor jeg vil. Platinum er et bra tilbud, men tilbudsspill kommer også til Xbox nå om et par måneder. Selv i dag får du mange topp spill til 299,- og dette er spill som kom ut for 6 måneder siden, ikke 2 år. Designet, ja det er det samme for meg. Xbox sklir rett inn i annlegget mitt. Det er dessuten ikke den jeg sitter å glaner på når jeg spiller. Jeg foretrekker å se på TV'en. Kontrollen, ja den digger jeg. Liker du ikke den store, så får du tak i den lille Controller S. Som sagt så er den infoen du kom med så lite reflektert at jeg ikke kan fatte at du jobber i en El-kjede. Eller kanskje ikke, som regel så er det jo bare uinformerte geiter som selger varene til folk uansett. Lenke til kommentar
Tor Rasmussen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Jepp. Beklager jeg tok feil. Den adapteren var vist et headset med mic, og det er vel strengt tatt ikke nødvendig for å spille. Sorry. Det trengs ingen adapter. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Tor Rasmussen, jeg ber deg om å lese rettningslinjene på forumet, disse finner du her. Punkt 1 og 3 bør du lese nøye. Lenke til kommentar
ostenxx Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Er delvis enig med Tor Rasmussen og Jc-g her i denne diskusjonen. Greit, Xbox er stor, men den er ikke mer enn større og tyngre enn PS2, det vil si at den ikke er stygg samtidig som den kanskje inneholder hardware som er av høyre kvalitet. Poenget mitt er uansett at ikke maskinen skal stå på utstilling eller noe, og da spiller det vel ikke så stor rolle!? Når det gjelder nettverk og onlinespilling er ikke dette interessant i denne sammenhengen, da jeg gjør dette via PC'en i f.eks. Warcraft 3 og Age Of Mythology. Skal bare ha maskinen til spilling på hybelen, eventuellt med noen flere håndkontrollere etter hvert. Er det virkelig sant at maskinen bråker mer enn PS2? Prøvden PS2 med en kompis forleden og den hørtes ut som en kjøttkvern utenlike. Må nevnes at jeg spilte på en 14-tommer med monolyd! Hvordan er funksjonene sammenlignet med PS2 da? Er det muligheter for å kopiere spill over til harddisken siden den er såpass stor? Og til slutt; etter å ha prøvd Grand Turismo 3 på PS2 fikk iallefall jeg inntrykk av at maskinen hadde et alvorlig teksturproblem, at fargesettingen var glorete og at kantutgjevning ikke var å oppspore! Er dette problere på Xbox? Øystein Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå