Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problem med Amiga 500!

Gjest Slettet-xZFMnIz6

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Minner om retningslinjenes punkt 10, som blandt annet sier dette om korte meningsløse innlegg:

Korte, unødvendige innlegg kun egnet til å øke brukerens antall poster regnes som spam, og kan straffes deretter. Det samme gjelder unødvendig/overdrevet bruk av smiles, eller innlegg som ikke inneholder annet enn smiley's.

Innlegg som strider med dette er fjernet fra tråden. :)

(Reaksjoner på moderering tas på PM og ikke i tråden som blir moderert.)

Lenke til kommentar

Maskiner med Kickstart 1.2 og 1.3 kan ikke boote direkte fra DF1:

Det fungerer hvis du har en Action Replay... da kan du faktisk velge boot-device.

Men utenom dette funker booting fra df1: kun fra kickstart 2.05 og oppover hvis

jeg ikke tar mye feil.

Keystroke: Dr.Ice......?

Lenke til kommentar

Ja, det stemmer. Det jeg gjorde da jeg hadde A500 med Kickstart 1.3 var at jeg brukte et lite program som lå resident i minnet etter reboot. Det lot meg velge hvilken floppydrive jeg ville boote fra. Har dessverre glemt hva det heter, det er vel en 15-16 år siden jeg hadde Kickstart 1.3. :p

Lenke til kommentar

Det er en engelsk, tror den var engelsk ihvertfall, netshop som selger alt som tenkes kan til amigaer fortsatt, mulig de også har diskettstasjoner, de selger ihvertfall komplette maskiner for en billig penge også.Husker desverre ikke navnet på den webshoppen, men det er det kanskje noen andre som gjør?

Synes forøvrig det er rart om diskettstasjonen din har tatt fullstendig kvelden, det har jeg fortsatt tilgode å oppleve på noen amigaer, som regel går det greit å åpne maskina å blåse rent for støv, eventuelt fikle litt med stasjonen for å se at alt beveger seg som det skal.

Lenke til kommentar
Så kva ville de ha gjort, viss de var meg:

- Kjøpt ekstern floppydrive

- Kjøpt Amiga 1200

8842484[/snapback]

En A1200 burde ikke koste all verde, og feks hvis den kommer med en harddisk og et 030 kort e.l så er jo det mye bedre en, en A500 hvis du er seriøst interesert i Amiga.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-xZFMnIz6

Kan nokon forklara meg meir om kva Kickstart er? Er det noko OS'et bruker for å starta programma/spela? Kva Kickstart har A1200?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vel, Kickstart-brikken(e) inneholder OS-kjernen og essensielle ting for at maskinen skal fungere, ja. Amiga 1200 fantes i 2 versjoner, en med Kickstart v3.0 og en med v3.1.

Siste modellen ble ikke produsert av Commodore, men av Escom som tok over Amiga-navnet etter CBM gikk konkurs i 1994.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...