Gå til innhold

Hvilket antivirus programm er best?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei.

Selv syns jeg AVG er fint, har det selv og har aldri hatt noe problem med det. Hadde Norton Antivirus, men var faktisk ikke så fornøyd med det! Syns det tok for mye resusser av maskinen osv.

MVH, Joachim!

Lenke til kommentar

Du kan sjekke ut disse rapportene f.eks:

http://www.av-comparatives.org/seiten/erge...se/report13.pdf

http://www.av-comparatives.org/seiten/erge...se/report14.pdf

NOD32 er eneste som får Advanced+ i forhold til å finne ukjente virus.

Får bare Advanced på vanlig sjekk, men med en liten footnote.

Totalt sett...ingen over, ingen ved side ;)

Edit! Angående AVG, så gjør den det svært dårlig med hensyn til ukjente virus.

Endret av The Jackal
Lenke til kommentar
Det beste antivirus programmet er deg selv :). Og bruk av logikk når du gjør noe på internett.

Selv bruker jeg AVG free

feil rettet

8807090[/snapback]

Well... Er vel desverre de færreste som er sitt eget beste AV, og ikke alltid logikk holder for å stoppe driten, så vil så absolutt anbefale et skikkelig antivirusprogram!

Det koster heller ikke nevneverdig mye med under 600,- for 2-års avtale for NOD32...

Edit: trykkleif og vil bare få legge til at jeg har svært god erfaring med NOD32 :)

Endret av _diablito_
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Det beste antivirus programmet er vel G-DATA Security, da de har dobbelt lag med sikkerhet, altså to antivirusmotorer. Det slår alle andre antivirusprogrammer. De kan bare rett og slette legge seg.

Så svaret er: G-DATA Security. Rett og slett det beste.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar
Det beste antivirus programmet er vel G-DATA Security, da de har dobbelt lag med sikkerhet, altså to antivirusmotorer. Det slår alle andre antivirusprogrammer. De kan bare rett og slette legge seg.

Så svaret er: G-DATA Security. Rett og slett det beste.

8808200[/snapback]

Vil vel totalt sett si at de gjør det dårligere enn NOD32 (sjekk linkene i mitt forrige innlegg). Spesielt hatigheten til G-Data er jo under en hver kritikk. NOD32 dytter jo 5-6 ganger så mange MB/s gjennom scanning motoren.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Vil vel totalt sett si at de gjør det dårligere enn NOD32 (sjekk linkene i mitt forrige innlegg). Spesielt hatigheten til G-Data er jo under en hver kritikk. NOD32 dytter jo 5-6 ganger så mange MB/s gjennom scanning motoren.

Men så ser du også at G-DATA Security har 'Advanced +' merket mot Nod32 'advanced' på Februar testen.

G-DATA Security finner 99,45% av virusene mot Nod32's 96,71%

Jeg ser at Nod32 gjør det bedre på den andre, men på Februar testen er jo hvor de virkelig kjører på med virus.

Greit at Nod32 scanner raskere, men G-DATA Security har to virusmotorer den søker med. Derfor scanner den sakte. Noe som gjør den bombesikker.

Og jeg vil ikke diskutere heller. Har nå sagt mitt :)

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Men så ser du også at G-DATA Security har 'Advanced +' merket mot Nod32 'advanced' på Februar testen.

G-DATA Security finner 99,45% av virusene mot Nod32's 96,71%

Jeg ser at Nod32 gjør det bedre på den andre, men på Februar testen er jo hvor de virkelig kjører på med virus.

Greit at Nod32 scanner raskere, men G-DATA Security har to virusmotorer den søker med. Derfor scanner den sakte. Noe som gjør den bombesikker.

Og jeg vil ikke diskutere heller. Har nå sagt mitt :)

8809241[/snapback]

Hvis du også sjekker footnoten, så står det "Symantec and ESET NOD32 (which both have 100% detection of polymorphic viruses (noe forøvrig G-Data ikke har)) missed the Advanced+ level for a handful of files, as to get the Advanced+ level it is needed to detect at least 97% of the test-set. If the DOS category would still be counted, those two products (and some other products) would score higher."

Forskjellen på dette punktet er jo minimal. Der det derimot er svært stor forskjell mellom nevnte programmer er f.eks detektering av nye backdoors/trojanere hvor NOD32 = 70% og G-Data = 37%. På nye ormer/windows virus er G-Data helt nede på 9%, Nod har 64%.

At G-Data har 2 motorer har forøvrig ingenting å si. Hvis motorene er udugelige, så hjelper det jo ikke om man har 2,3,4...9 eller 10 motorer. At det er 2 motorer har heller ingen ting å si for at den eventuelt skal være sikrere. Enten fungerer motoren, eller så gjør den det ikke...i G-Data sitt tilfelle, så ser vi selv at den ikke tar alt. In the end, så er den jo bare treg...blant de tregeste faktisk.

Når det er sagt, G-Data er ikke noe dårlig program. Hadde jeg allerede kjøpt det, ville jeg f.eks ikke kjøpt et annet et uten videre. Hadde jeg derimot stått uten AV-program, ville jeg personlig kjøpt NOD32 basert på testresultater. De er etter min mening totalt sett klart i favør NOD32. Da hjelper det ikke om noen synes at det og det programmet er bedre hvis det faktisk ikke gjør jobben sin skikkelig ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...