Gå til innhold

Asus P4B266 og minne på DDR PC400, - går ikke? Hvilket P4B?

run

Anbefalte innlegg

Jeg har en P4-2,26/533 jeg skal overklokke og vil forsøke å nå en fsb på over 170 med Swiftec-kjøler.

Videre har jeg DDR-3200-ram, - så jeg vil kjøre minnet på rundt 200Mhz, eller PC400.

Jeg har ikke oversikt over potensialet til de ulike Asus hovedkortene. Så vidt jeg vet kan jeg stille fsb en og en Mhz opp til 200 på alle Asus-P4B-hovedkort. Stemmer det?

Imidlertid, - i spesifikasjonene til Asus P4B266 er det nevnt DDR-PC2100 med 2,1GB/s som høyeste minnehastighet, - men det er ofte snakk om uofesiell støtte for høyere minnehastighet. Hvor høyt kan jeg påregne dette hovedkortet lar meg stille minnet med vellykket resultat?

Og til slutt, - hvilket Asus P4B - HK må jeg ha for å få gjennomført mine målsetninger, - CPU i fsb 170 - 185 og minnet i 190-230? (det er HK som er problemet, - vi forutsetter at CPU og minnebrikke henger med!)

:wink:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener det heter åssen og ikke ossen da. Men det er vel en annen skål :roll:

Jeg har bare klokket på et hovedkort, et Asus P4S533, - så jeg har ikke kjørt 533-bus CPU på 400-bus HK. Men om du kan stille fsb en og en Mhz fra 100 til 200 på hovedkortet, - tror nå jeg at en P4/533 funket helt "default" om du i BIOS eller automatisk får satt fsb til 133. Er jeg helt på jordet?

Jeg har kun stilt minne i BIOS på Asuskortet mitt, - og det gjøres ved endring av forholdstall, obsjoner som 1:1, 4:3, 4:5, 4:6 osv. Om du velger 4:5 kjører du minnet på 125% av CPU-fsb, om du velger 4:3 kjører du minnet på 75% av CPU-fsb. Innstilling av jumpere for å endre minne må gjøres etter manual eller nærmere definisjon.

Og jeg håper på flere tilbakemeldinger og korreksjoner. :wink:

Lenke til kommentar

Det er nettopp Asus P4B266 jeg spør om, vil det funke med min P4-2,26/533 med justert fsb?

Mitt Asus P4S533 er nemlig dårlig egnet til overklokking av P4/533-CPU'er.

Så jeg vil ha et billig Asus P4B-kort for å tyne P4-2,26'en inntil det er tid for ny P4/800 på Dual-DDR-HK. Hvilket kort kan jeg bruke? :roll:

Lenke til kommentar

ok,, nå skjønte jeg det...

Mitt asus p4b-266-e har jeg fått overklokka fsb til 149, men over det så vil den ikke...Har hørt noe om at det er det integrerte lydkorte som gjør det, jeg hvet ikke men når jeg disabla det så virket det som om den ble mer stabil...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...