tobbesen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg står foran et rart tilfelle her nå idag, mens jeg satt og spilte final fantasy 7 (! ) så skrudde pc'en seg av. fant senere ut at dette var grunnet msi corecenter som hadde automatisk slått av maskinen da temp gikk over 45 grader. Jeg begynte å stusse, kjørte orthos og kom opp i 47 grader etter bare 4 min. For et par dager siden runda den ikke 38 etter 4 timer! kjørte til og med vifta på fullt (1600 rpm) (tt blue orb 2) da jeg kom opp i 47 mot 38 graderen sin 800 rpm noen forslag til hva som har skjedd? Lenke til kommentar
oysfaerg Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det har blitt varmt ute så ambienttemp/romtempen har økt? ... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kommer vel litt ann på hvor i landet du bor, men her på østlandet er det blitt godt og varmt og jeg ligger 7-8 grader over det som har vært vanlig temp på cpu,gpu og disker. Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kommer vel litt ann på hvor i landet du bor, men her på østlandet er det blitt godt og varmt og jeg ligger 7-8 grader over det som har vært vanlig temp på cpu,gpu og disker. 8805793[/snapback] Har har det økt med nærmere ti Lenke til kommentar
M4cr0s Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bor i en gammal bygård i Oslo, romtemp'en peaker på 32-33c utpå ettermiddagen (ekstrem magasinvarmeeffekt i bygget). Det er et hælvete å OC'e ^^ Vurderer å emigrere til Svalbard. Skyte ryper og klokke datamaskiner og ikke minst, billige varer! Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Varmere ute gjør at det blir varmere inne. Varmere inn vil si at datamaskinen blir varmere også. Dette er nok grunnen. Du kan jo eventuelt sjekke litt ekstra etter støv i vifta da. Jeg se på min egen maskin feks. Hadde 42 grader idle på skjermkortet mitt før det ble så varmt, nå ligger jeg på 58 grader idle. CPU har gått fra 25 grader til 34 osv osv. Lenke til kommentar
Smirnoff Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jo, samme her, er jo logisk. Her ble det svinvarmt tidligere i uka, så mine PC-temperaturer har økt med 5-8C. (Må skru opp viftene i maskinen i tillegg). Lenke til kommentar
per_andre Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 det er helt normalt siden det er så varmt ute min pc med vannkjøling gikk opp 8-9 grader pga varmen ute Mvh: Pera Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Kommer vel litt ann på hvor i landet du bor, men her på østlandet er det blitt godt og varmt og jeg ligger 7-8 grader over det som har vært vanlig temp på cpu,gpu og disker. 8805793[/snapback] Her ligger jeg ca. 5 grader under på CPU men i realiteten ca. 10-15 grader over. Har fått meg ny vannblokk (fra veldig dårlig til veldig god) så jeg tjente en god del grader på den. Samtidig gikk innetempen opp med ca. 10 grader. Nå er klokken 1 om natten (snart) og allikevel svetter jeg godt inne på rommet med åpent vindu. Ute er det ca. 19 grader her. Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 10. juni 2007 Del Skrevet 10. juni 2007 Vi har over 30 grader i skyggen ute om dagen, og på det varmeste tidspunktet har CPU idle økt med 10 grader. Så dette er helt normalt når det er så varmt som nå om dagene. Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 10. juni 2007 herregud, nå var jeg faen meg korttenkt.. da har jeg hvertfall ikke noe å være redd for.. takk alle sammen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå