molland Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei Skal bytte ut hd'en i laptopen fra 40 gb til 80 gb, lurer da på hvilken måte er best å gå fram på? Vil gjerne beholde det som på hd'en i laptop i dag. noen som har en step by step guide for meg? Har aldri gjort dette før Frode Lenke til kommentar
radisson Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 i og med at dette er en laptop er mitt forslag, bruk et imaging program som Ghost eller True Image og kopier hele disken til et image på en ekstern harddisk. Sett i den nye harddisken, start image programmet på den bærbare og gjenopprett imaget som ligger på den eksterne harddisken. Et annet alternativ kan være å bruke en 2,5" disk-kabinett, da slipper du omveien med å benytte en ekstern harddisk og kan istedet klone diskene. Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Hei Takker for svar, men hvis jeg kopierer img av denne laptopen til ekstern, så kan jeg vel ikke legge inn img fra ekstern hdd til den nye hdd'en? Det går vel ikke ann å kopiere filer hvis det ikke er OS på hd? Frode Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei Takker for svar, men hvis jeg kopierer img av denne laptopen til ekstern, så kan jeg vel ikke legge inn img fra ekstern hdd til den nye hdd'en? Det går vel ikke ann å kopiere filer hvis det ikke er OS på hd? Frode 8807146[/snapback] Joda, du booter maskinen med Ghost-disk/CD eller annen bootdisk, som evt har støtte for USB, eller fra bootbar DVD du har laget, hvor også imaget ligger. Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei Har da acronis progget her nå, skal jeg da velge noe spes for å lage boot av hdd på ekstern? Kan f eks velge backup eller clone disk, men hvis jeg velger clone disk, kan jeg da starte med den fra ekstern hdd? frode Jeg valgte clone til annen hd, (den eksterne) kan jeg da sette inn den nye hdd'en i denne laptop'en og starte om igjen så vil den kopiere over filene eller er jeg helt på feil vilspor nå Endret 7. juni 2007 av molland Lenke til kommentar
molland Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Hei Nå har jeg prøvd å clone disken to ganger, men det er bare brukt 70mb på den eksterne disken og det er jo ikke rett, har ikke fått noen feilmeldinger som jeg kan se. Skjønner ikke no jeg nå Frode Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå