Gå til innhold

LCD eller Plasma til under 18.000,-

Anbefalte innlegg

Jeg er nå eier av en Samsung (LCD) LE40M71, og dette er den 3. tv av denne modellen jeg har mottatt. Flimmer på pc bildet, etterslep, artifacts, feil på

inganger, er noen av problemene jeg har.

Jeg ønsker meg en ny tv, men vet nå alstå ikke hva jeg bør velge, og kanskje jeg bure kikke på plasma istedefor LCD?

Dette vil jeg bruke/koble tv til:

- CanalDigital sin cdc5050 parabol- tuner, og kobler dermed til tv med scartRGB.

- Hjemmekinoanlegg fra LG med HDMI ut max1080i

- Pc med VGA h15/h15 eventuelt dvi.

Max pris 18000,-

Hva børe jeg velge? LCD eller plasma? og hvilken modell?

Kom gjerne med linker av seriøse tester på eventuelle modeller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For full HD støtte 1080p kan du glemme Plasma.

Det er LCD som gjelder. LCD har også vært best til å koble til PC siden den har riktig pixelmapping.

Jeg anbefaler ett 40 tommer Sony LCD tv.

Sony 40" Bravia HD LCD TV, KDL-40W2000

AKIRA

Lenke til kommentar
For full HD støtte 1080p kan du glemme Plasma.

Det er LCD som gjelder. LCD har også vært best til å koble til PC siden den har riktig pixelmapping.

Jeg anbefaler ett 40 tommer Sony LCD tv.

Sony 40" Bravia HD LCD TV, KDL-40W2000

AKIRA

8805636[/snapback]

Ja har lest endel om denne tv'n. Skulle ønske jeg kunne se tv'ene selv før jeg kjøper dem, men det kan jeg desverre ikke siden jeg bor såpass avsides.

Når kommer neste generasjon LCD tv'er med digital tuner tilpasset norske forhold (MPEG 4)

Lurer på om jeg ikke skal vente med innkjøp til etterslep, panorering og artifacts er en saga blott... Det jeg til nå har sett med Samsung LE40M71 er ikke noe å skryte av.. :(

Lenke til kommentar

Det kommer tidligst når NTV begynner å rulle ut. Det er i høst. Men jeg tror det kommer litt senere enn det. Tidligst til jul...men antakeligvis ikke før våren neste år.

Selv bruker jeg LCD skjermer som monitorer og har mediacenter PCer som tuner. Så innebygget tunere har jeg ingen bruk for. Og tunere i PCer kan byttes. Veldig praktisk!!

AKIRA

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...