nexus999 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei der! Har slitt i lang tid med et nettverk her. Hjemme hos mine foreldre har jeg nå i flere måneder tappert prøvd å sette opp et trådløs-nettverk med linje fra Telenor og med en Linksys WRT54G router. Klarte omsider å sette opp router fra Telenor til bridge slik at linksys ble ledende router. Hadde med min PC pluss mine foreldres PC i jobben. Min PC har Intel Proset Wireless software og kjører problemfritt på nettet. Mine foreldres PC finner nettet, men klarer som regel ikke å koble seg på. Av og til glimter den til og jeg får tilgang til nettet, men uten forvarsel faller den ut igjen. Begge PC'ene og routern er satt til å bruke kanal 11. Om jeg plugger TP kabel mellom router og mine forledres PC så funker alt bra, altså kun ved trådløst det er et problem. Noen Tps hva dette kan være eller blir forklaringen for tynn? Mvh EH Lenke til kommentar
SweetMaryJane Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvordan er signalstyrken på det trådløse nettverkskortet du sliter med? Vil tippe det enten er lav signalstyrke eller drivere. Se om du kan få lastet ned nye drivere. Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Lønner seg å velge en annen kanal enn 11. Den er mye brukt på wlan og kan ha mye forstyrrelser. Prøv å bytte til f.eks kanal 3 i router og se om det hjelper. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå