Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Automatisk svar bør du vell titte etter da.

Men det beste her er vell å finne en autosvar løsning hos din leverandør, så slipper epost programmet ditt å stå på hele ferien. Mange operer med autosvar på epost adressene de leier vekk.

Hvem leverer eposten din?

Lenke til kommentar

Vil bare trå litt på sidelinjen og oppfordre deg til kun å sende slike svar til:

A) Folk som allerede finnes i adresseboken

B) Folk i samme bedrift

Å sende ut slike automatiske svar til hver epost vil bare øke spam-problemet og sørge for at din kjære mailserer blir høyst upopulær host andre administratorer som meg ;)

Lenke til kommentar

Autosvar / feriemelding blir normalt satt opp på server. Så dersom dere har POP/IMAP kontor bør du sjekke dette hos din leverandør hvordan du setter det opp. Hvis dere bruker MS Exchange server så kan det settes opp i Outlook.

Mao. autosvar fungerer kun i Outlook hvis du bruker Exchange server.

Lenke til kommentar
Kjeklulf:

Hadde vært fint om du skrev hvordan, da blir hovedspørsmålet dekt i tråden. Tilfelle noen søker etter samme problemstilling :) .

8819653[/snapback]

Man lager en e-post template og lager en regel for auto-svar med wizarden i outlook. Jeg antar at de fleste her på forumet får til det. Verktøy - Regler, next next next, done.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Vil bare trå litt på sidelinjen og oppfordre deg til kun å sende slike svar til:

A) Folk som allerede finnes i adresseboken

B) Folk i samme bedrift

Å sende ut slike automatiske svar til hver epost vil bare øke spam-problemet og sørge for at din kjære mailserer blir høyst upopulær host andre administratorer som meg ;)

8808804[/snapback]

Spam er bare ett av problene. La meg komme med et scenario fra virkeligheten, som kanskje kan få folk til å tenke seg litt om. Sist sommer (tror jeg det var) fant jeg ut hvem i TV2 som var ansvarlig for et tv-program jeg ønsket å gi litt tilbakemelding på, og sendte en mail til vedkommende. Få sekunder etter fikk jeg en mial tilbake, med beskjed om at hun var på ferie med familien, og ikke kom tilbake før ... om halvannen uke. All den tid hun ikke hadde et veldig vanlig navn, så var diverse opplysningstjenester skjønt enige om i at hun ikke bodde i Bergen, men i et sted like utenfor. Med andre ord hadde jeg addressen til et hus som sannsynligvis var tomt, og sannsynligvis tilhørte noen som tjener ganske godt. Got my idea?

Jeg sendte samme beskrivelse til vedkommende. Dessverre fikk jeg aldri noe svar...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...