Trazor Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har en dings her som desverre kun aksepterer 110v. Den krever også 6a, derfor regnet jeg meg fram til at den trenger en strømforsyning som klarer å gi litt over 650w. Har sett på clasohlson.no, og de har noen convertere der, men effekten er gitt i VA, noe jeg desverre ikke har noe erfaring med. Dermed, er det noen som kan si hvor mye f.eks 20VA er? Lenke til kommentar
Zyrex_ Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 VA er ganske enkelt Volt * Ampere så det er bare en annen betegnelse på watt Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kort fortalt ja så er VA = W. Men egentligt er det mer komplekst. Watt er bare real power, altså den reelle delen av energi som brukes. VA er kompleks effekt, en slik betegnelse kommer av at noen elektroniske kretser ikke bare inneholder rene resistanser, men også kondensatorer og spoler, kondensatorer og spoler, bruker pr definisjon ikke energi, men lagrer den (for en kort tid). Men selv om slike komponenter ikke bruker energi må f.eks en PSU dimmensjoneres for å kunne tåle belastninger fra slike kretser. Med VA betegnelsen har man tatt høyde for dette, det kan man ikke anta ved en W betegnelse. Men er kretsen din bestående av bare resistanser så er VA = W. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå