Gå til innhold

La oss kartlegge CPCDATA.tk :)

Anbefalte innlegg

Må jo presisere at hverken jeg eller noen andre har kommet med beskyldninger av noen art, men at en bedrift har så lite info tilgjengelig, både på egne og eksterne sider gjør at man bør tenke seg om får man handler.

Men hva i all verden er vitsen med å komme med all den informasjonen da? Det er lite nødvendig liksom.. Og det har ingenting med at "man må advare" osv, osv... I så fall; DA er folk her inne dumme da! Man kjøper ikke en hus som brenner bare fordi man får det dritbillig av en blind mann?

Det er lov å tenke seg både om både en, to, tre og faktisk over FIRE+ ganger før man utfører en handling, være seg handle på en webshop eller noe annet sted. Hvis webshoppen ikke inneholder all informasjon som man ønsker seg (som alder på personen som driver sjappa), så LA VÆR Å HANDLE DER, det er ikke nødvendig å lage en helt mengde tråder her inne pga det.

Tar jeg ekstremt feil og er dritdum nå? Eller er det noen som faktisk må innrømme at de er enige? Ser liksom ikke grunnen til å tørke seg i ræva FØR man driter...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Teit å trekke frem "webshop'er" på denne måten KUN for å ha det gøy og le av dem. Er dette i det hele tatt lovlig? Hvis noen har opplysninger, så bør vel dette komme som nyttig informasjon, ikke som "drittkasting". Eller hur? Mulig jeg tar totalt feil her, og at vi alle bør peke, le og kaste dritt...

Jeg åpner skuffen og drar fram formålsparagrafen til HW.no

Hardware.no har i utgangspunktet et ikke-kommersielt formål. Vi ønsker kort og godt å hjelpe leserne til å finne ut hva slags datautstyr man skal kjøpe, til hvilken pris man bør kjøpe det - og ikke minst hvor man skal kjøpe det. Dvs. ikke bare "Kjøp kjapt, trygt og billig" - men også "riktig".

og du ville??

Kanskje det er litt mer viktig om HW.no tar seg av disse sakene direkte og lager en artikkel, og ikke at det blir dratt fram på denne måten av folk som ikke har hatt en dritt med denne "butikken" å gjøre (det var ikke personlig til deg)? Hver enkelt person klarer sikkert å ta den avgjørelsen også faktisk, hadde DU kjøpt derfra? Trenger DU å få folk til å fortelle deg at dette mest sansynlig ikke er verdens mest seriøse sjappe?

Sier ikke at det er dumt å trekke fram tips til folket, men det trenger kanskje ikke bli på denne måten? Synes bare det er urettferdig for vedkommende det gjelder i dette tilfelle (ikke nødvendigvis din posting, men at andre kommer på og tråkker litt ekstra).

Lenke til kommentar
Jeg har vært med på å starte denne netshopen som dere taler nedlatende om. Jeg ser ingen grunn til at dette skal være ulovlig. Vi er noen unggutter som har startet en netbutikk som skal drive seriøst etc. Den siden som dere sitter å "trakaserer" er en test side som ikke skulle gå til offentligheten. Jeg vet ikke hvordan noen har klart å få tak i url til siden. Men det kan jeg bare beklage. Og som dere ser på test siden er prisene rett og slett "sky høye" Det som står på siden er ikke prisene vi kommer til å "operere" med, Vi vill selvfølgelig senke prisene etc. Angående www.brreg.no registeret. Så skal dette firmaet registreres nå innen kort tid. men til nå har vi drevet som hobby... Satt og kikket litt i forumet så at dere nevnte både tuxmin og email addresser. Tuxmin er webdesigneren våres og har ingen skyld i hva som har skjedd til nå. Selvfølgelig vil denne siden komme på et .no domene så fort vi kommer igang. Jeg kan ikke gjøre annet en å beklager at url har gått til Offentligheten. Og selvfølgelig har vi bestilt skikkelige mailer etc. som kommer til å bli [email protected] - Jeg kan bare beklage det dere synes som useriøst. Etter min mening er det ikke det! - Jg vil gi beskjed til forumet så fort vi blir ferdige med opplegget etc. For de som sitter på irc kan dere kontakte meg på #cpc.no @ Quakenet ~ Ps. Jeg svarer ingen andre steder en på irc angående spårsmål og lignende.. Ville bare si beklager for hendelsen, og skal gi beskjed om at test siden skal legges ned intill vi får opp det riktige..  :lol:  :lol:  :lol:

Er forretningstalentet ditt like velfungererende som rettskrivningen så håper jeg du ikke holder pusten i forventning av pluss i regnskapet!

Lenke til kommentar

Jepp, der sa du det vel også selv. Dette er en hobby bedrift for noen smågutter, så enhver som forventer profesjonalitet burde nok finne en annen plass å legge igjen pengene sine.

Og under registreringen i Brønnøysund registrene dukker det kanskje opp et problem, da man må være myndig for å registrere et foretak. Men dere har kanskje en betsemor på lur, eller noe sånt??

Og den nødvendige kapitalen er vel spart opp av ukepengene??

Lenke til kommentar
Lykkeliten:

Det synes jeg du skal la oss styre selv. Og heller ta ditt valg om du vil betale halv pris hos noen småunger, men du får jo det produktet du vil ha selv om vi er "små" Eller om du vill velge et dyrt men et veldig seriøst firma. Det synes jeg skal være opp til hver enkelt person..

Syns faktisk jeg som kunde har krav på å vite hvordan firmaet er reistrert, og det sier jo ganske mye om seriøsiteten. Men du sier jo selv at dere ikke er så veldig seriøse, så vi får jo forholde oss til det....

Men gleder meg fælt til å se hvilke produkter dere skal selge til halv pris. Tror desverre du har liten kjennskap til det markedet dere skal prøve dere på.

Lenke til kommentar
Svært så personlig du tar denne heller milde kritikken av denne webshopen da?

Tar det overhodet ikke personlig, men synes det er tåpelig hele greia. Forskjell på det. Dessuten; hvorfor legge ut kritikk på noe man kun har sett en nettside på?

Lenke til kommentar
Lykkeliten:

Det synes jeg du skal la oss styre selv. Og heller ta ditt valg om du vil betale halv pris hos noen småunger, men du får jo det produktet du vil ha selv om vi er "små" Eller om du vill velge et dyrt men et veldig seriøst firma. Det synes jeg skal være opp til hver enkelt person..

Syns faktisk jeg som kunde har krav på å vite hvordan firmaet er reistrert, og det sier jo ganske mye om seriøsiteten. Men du sier jo selv at dere ikke er så veldig seriøse, så vi får jo forholde oss til det....

Men gleder meg fælt til å se hvilke produkter dere skal selge til halv pris. Tror desverre du har liten kjennskap til det markedet dere skal prøve dere på.

Nå sier jo vedkommende at mye ikke er ferdig ennå, bla. registreringen. All denne informasjonen sier han skal opp på nettsiden. Hvorfor mase mer om det da?

Forresten, de har vel ikke nevnt at produktene generelt skal selges til halv pris? Dessuten: de nevner vel ikke bare hardware produkter? De nevner utleieservere også. Dette er et veldig åpent marked i dag og har stort potensiale (noe vi i min tidligere cs klan fant ut). Min nåværende klan har utleieservere hvor man faktisk gjør noe så enkelt som å sende en SMS til nr. XXXX med leietidspunktet. XX-antall kroner kommer på din neste mobilregning (på lik linje med ALT av SMS-meldinger til XXXX nummer) eller blir trekt rett fra kontantkortet.

Lenke til kommentar

Noe av poenget her er vel det faktum at det er barn som står bak dette "foretaket". I henhold til norsk lov må man være myndig for å drive et foretak som her skissert. Dette har de sagt at vi ikke skal bry oss med, og at de skal ordne opp i selv.

Dette forsøker de sikkert å løse ved å finne en "ansvarlig" myndig til å stå ansvarlig. Jeg er i såfall spent på om denne personen er inneforstått med det ansvaret det faktisk innebærer, eller om han bare overlater driften til to barnearbeidere. I såfall vil dette være et foretak man burde holde seg langt vekk fra.

Lenke til kommentar

Hva er egentlig poenget med denne tråden? Det virker på meg som om det her prøves på å drite ut en tilfeldig valgt butikk som ennå har gjort noe galt. Ingen jeg har sett, har ihvertfall hatt noen grunn til å klage på denne butikken. Har du sjøl hatt noe med denne butikken, PIIIpower? Har innehaveren av denne butikken gjort deg noe?

Dermed blir det også usaklig å dra fram en privatpersjon med fullt navn, adresse og telefonnummer. Videre kan jeg ikke se mye beviser på noe som helst, bortsett fra regelrett utdriting. Ikke noe motiv, ikke noen bevis ingenting ... Hardware.no's form for blind vold? Det er ikke noen konkret regel mot injurier i "Rettningslinjene" her, men jeg antar at dette er underforstått... Men for all del, om det er noen fakta osv osv, som jeg har oversett/misforstått, opplys meg ;)

Selv i kategorien "Søppel" syns jeg dette hadde vært en feilposting... IMHO.

Lenke til kommentar
Og selvfølgelig har vi bestilt skikkelige mailer etc. som kommer til å bli [email protected] - Jeg kan bare beklage det dere synes som useriøst. Etter min mening er det ikke det! -

Skulle kanksje latt denne tråden ligge nå, men etter å ha tatt en liten sjekk kan jeg ikke skjønne annet at Lysnes er en useriøs bløffmaker.

Han sier over at han har bestilt "skikkelige mailer etc", ergo så tolker jeg det som han har registrert domenet cpc.no. En liten "whois" gir dette:

Additional information:

Created: 2001-02-28

Last updated: 2001-02-28

NORID Handle...............: CPCS1O-NORID

Organization Name..........: COORDINATED PATIENT CARE SCANDINAVIA AS

Organization Number........: 979344813

Post Address...............: Postboks 794 Brakerøya

Postal Code................: N-3002

Postal Area................: Drammen

Country....................: Norway

Phone Number...............: +47 32 20 75 50

Fax Number.................: +47 32 20 75 51

Email Address..............:

Men jeg avventer spent på forklaringen fra Lysnes og er åpen for at jeg tar feil i min påstand.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...