Gå til innhold

Ratt til Colin McRae Rally 2.0

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hey...nei, jeg vil ikke anbefale deg ratt og pedaler til Colin McRae...det går rett og slett ikke...men prøv NFS5 med ratt og pedaler...det er tøft det :smile:

Råeste rattet...har det selv...kosta 2500,- men jeg kjøpte det brukt av en kamerat for 1000,-

http://www.act-labs.com/race2.htm

Med lær og greier...tror aldri jeg har kjørt med et bedre ratt. Hvis du skaffer deg det rattet med girspak, pedaler med clutch (som du kan få på den sida) så har du bare utrolig mange artige timer foran deg :smile:

VRRROOOOOOOOOOOOOOOOOOOMMMMM!!

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Quote:

Vurderer å kjøpe Logitech sitt Formula Force GP, noen som har noe å si på det? Noen andre jeg heller burde velge som koster under 1000? rattet koster rett over 800 på komplett nå.

Ikke kjøp dette rattet. Dårlige pedaler som er små og lette, og derfor flytter seg på gulvet under bruk.

Hvis du skal ha ratt i prisklassen ca. kr 1000,-, ville jeg valgt Thrustmaster sine ratt: Modena 360 PRO (uten force feedback): 735 på komplett, eller Ferrari Force Feedback GT (med force feedback): kr 920,- på komplett. Ferrari force feedback har også en dyrere modell, men eneste forskjellen er at denne i tillegg til PC også støtter Playstation2.

mvh

Jan Arve

Lenke til kommentar

En liten oppsumering av svarene så langt: Jeg legger merke til at de som har Logitech ratt, sier dette går fint. Thrustmaster brukere får det ikke til å fungere skikkelig. Dette er min erfaring med 4-5 ratt også. Logitechs ratt både med og uten Force Feedback fungerer meget bra, Force Feedback fungerer som en drøm! Thrustmaster rattene er derimot alt for følsomme, det blir bare tull.

Både pedaler og festeanordning til bordet er dårligere på Logitechrattene, men med en smule oppfinnsomhet så ordner det seg. HEr er det rom for modding:-)

BTW, kjøpte et Guillemot Ferrari ratt (samme firma som Thrustmaster og Hercules) for to år siden. Fint ratt i NFS5, men elendig i CMR2. Nå oppgraderte jeg til Win2k, men da jeg skulle hente en ny driver så fikk jeg sjokk. Ingenting! Sendte mail til Thurstmaster og fikk beskjed om at de ikke utviklet drivere for dette rattet lenger...2 år gammelt, Win2k var faktisk på markedet da jeg kjøpte det(!) Det er svært useriøst. Tenk på det neste gang du skal velge.

Lenke til kommentar

Dear Customer,

The wheel we use here is a "Logitech Wingman Formula Force GP", I know it

works OK

on our computer system.

Doug,

Codemasters USA Technical Support

[email protected]

-----Original Message-----

From: Fredrik Kristiansen

Sent: Wednesday, January 16, 2002 2:59 AM

To: [email protected]

Subject: Colin mcrae 2

Hello,

Do you got any tip on what steering wheel I should buy to use with Colin

mcrae 2? I want one with force feedback and pedals.

- Fredrik

[ Denne Melding var redigert av: russlndr på 2002-01-29 20:42 ]

Lenke til kommentar

Har selv Logitech sitt Formula Force GP. Synes dette virker helt greit i cmr 2.0. Lønner seg kanskje å gjøre noen små justeringer på pedalene. Jeg åpnet selve kassen og la inn noen vekter. La inn noen blyklosser. Etter denne lille modifikasjonen ble hele pedal basen veldig stabil. Fungerer supert, selv om man skulle bi veldig ivrig med pedal trykkingen.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Noen som vet hvor en kan få kjøpt ACT-LABS ratt, pedaler (clutch!!) og girspak ??

Forøvrig har jeg forrige versjon av Logitech Formula Force rattet. Min erfaring er at den nye versjonen har dårlige skru-fester, og generell dårlig kvalitets-følelse. Det "gamle" jeg har er mye bedre synes jeg, og fungerer supert.

En kompis av meg har Logitech MOMO rattet, og det virker også bra :smile: Skinn-ratt er konge !

[ Denne Melding var redigert av: Xiancorp på 2002-02-21 10:41 ]

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Jeg har Ferrrari Thrustmaster rattet, og bruker det i Colin Mcrae 2.0 ....åhhh det er så deili!

Fantastisk virkelighetsnært med rattet, må trene litt først da...

Har tidligere hatt problemer med ustabilt konfigurasjon av "styringsegenskaper", men en driveroppdatering med nyeste drivere fra thrustmaster sidene, og CM 2.0 update har hjulpet meg der.

CMR 2.0 er det beste spillet jeg har spillt, gleder meg fælt til 3.0 kommer... i høst...

Eivind O.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

heisann! jeg har microsoft force feedback wheel, å det er fett, det.. kjøpte det av en kamerat, men tror det koster 1200,- eller noe sånt.. det er nydeli kvalitet, med go festemekanisme. pedalene er ganske tunge, så de glir ikke. rattet er kjempesterkt, så jeg har satt ned styrken på feedback'en.. CMR 2.0 er dritfett! hadde kun integrert lydkort, så feedback'en ikke funka. kjøpte nytt lydkort så funka det. å det ambefales sterkt!! ff er dritkult! man kjenner underlaget veldig.. etter litt spilling med CMR 2.0 prøvde jeg NFS5.. øh!! kjedeli!! klarer du ikke svingen, slepp opp gassen.. blæh! hehe

Microsoft force feedback wheel ambefales!!!

Lenke til kommentar

Muligens litt of-topic, men...

Du med microsoft-rattet, hva slags OS bruker du?

Mitt microsoft sidewinder ratt(gameport, ikke usb) fungerer fint i colin 2 i Windows millennium, men ikke i xp! Jeg har en anelse om at det kan ha noe å gjøre med at jeg kjørte over ledninga til pedalene med skrivebordstolen min, og så lodda på en ny ledning. Men det funka jo i ME!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...