Ni kon Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Aftenposten Jeg har totalt mistet all tillit til Norsk Politi. Håper denne saken får politiske konsekvenser og at politiet får anmerkning for GROV tjenesteforsømmelse. Jeg er 35 år og har ALDRI hørt om noe forbud mot å bade i byens fontener. Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Herregud. 6000 spenn for litt vassing i 3 min? Her er det noe som er alvorlig galt... Vannet i fontener er vel ikke så fryktelig reint heller, så det er vel ytterst få som vil bade i de... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 "bot for og ha forstyrret endenes badevaner" Lenke til kommentar
XmasB Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det overrasker meg ikke akkurat at det skulle være forbudt heller. Det er jo ikke normal oppførsel og bade i fontene omkring... Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Men det er da for faen ikke noe som forstyrrer, ødelegger eller er rett og slett ulvolig med det? Bortsett fra at det tydeligvis er ulovlig da Lenke til kommentar
V-by Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det overrasker meg ikke akkurat at det skulle være forbudt heller. Det er jo ikke normal oppførsel og bade i fontene omkring... 8804531[/snapback] Det er heller ikke unormalt å vasse i fontener, for å kjøle seg ned... Lenke til kommentar
Ozelot Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Politiinspektør Jørgen Brodal kjenner ikke til denne konkrete saken, men mener det fins andre nedkjølingsmuligheter. - Det er bedre at folk setter seg i skyggen og tar seg en cola. Det er nok av muligheter, sier Brodal til VG Som vanlig så er ikke de ikke helt kjent med saken hvis media spør dem noen spørsmål. Lenke til kommentar
Nerf Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg vet ikke hva annet jeg skal si, annet en: Herregud. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg har totalt mistet all tillit til Norsk Politi. Håper denne saken får politiske konsekvenser og at politiet får anmerkning for GROV tjenesteforsømmelse. Selvsagt skal ingen ha noe slags "anmerkning" for å håndheve gjeldende regelverk. At det kanskje er lov å utvise litt skjønn er en annen sak.. Jeg er 35 år og har ALDRI hørt om noe forbud mot å bade i byens fontener. 8804466[/snapback] Gammelt jungelord: Uvitenhet om rettstilstanden unnskylder ikke. Edit: Selvsagt forutsatt at det faktisk er forbudt å bade i fontenene.. Endret 7. juni 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Kasparov Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Høres ut som et kreativt påfunn for hvordan staten kan tjene mer penger. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Høres ut som et kreativt påfunn for hvordan staten kan tjene mer penger. 8805225[/snapback] Begrunnelsen kunne være et ønske om å unngå at fontenene blir brukt som "badebassenger". Det er de verken hygienisk eller teknisk laget for. Men som sagt, det går an å utvise skjønn i konkrete situasjoner.. Noe som jo bekreftes av linken nedenfor, som avviser at noen har fått bot, men at politiet normalt bare ber folk slutte å fontenebade uten å dele ut bøter. Endret 7. juni 2007 av klilleng Lenke til kommentar
Vice Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det står ikke at at de fikk 6000 i bot. OM det er ulovlig og politiet observerte dem er det greit at de fikk bot. Kanskje var boten bare på 100kr hver, noe som høres helt ok ut. Lenke til kommentar
Lakus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nei, det gjør det ikke. Men bot for å vasse i en fontene? Er jo litt merkelig da... Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Visste ikke engang det er forbudt, og det deler jeg med mange tror jeg. Ser ofte at foreldre lar ungene vasse rundt i fontener også. Mulig de fikk bot p.g.a. beruselse eller at de støyet såpass at boten var p.g.a. "forstyrrelse av offentlig ro og orden"? (vi vet at media overdriver/unnlater å opplyse alt) Endret 7. juni 2007 av Hotbox Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Selvfølgelig en agurknyhet som ikke var sann, helt vanlig i disse sommerstider med andre ord. Link: http://www.nettavisen.no/ioslo/article1096795.ece Som sagt, kildekritikk er viktig. Men det er dermed ikke sagt at jeg har vurdert min kilde noe nærmere. OBS. Lenke til kommentar
Pricks Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kan noen grave opp loven mot å bade i fontener? Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Helt sykt. Så stor bot for en 3min bading. Personlig hadde jeg aldri bada i en slik grisete fontene! :!: Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Helt sykt. Så stor bot for en 3min bading.Personlig hadde jeg aldri bada i en slik grisete fontene! 8806755[/snapback] Det viser seg jo, som linket ovenfor, å være en røverhistorie da.. Lenke til kommentar
-Shark- Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Helt sykt. Så stor bot for en 3min bading.Personlig hadde jeg aldri bada i en slik grisete fontene! 8806755[/snapback] Det viser seg jo, som linket ovenfor, å være en røverhistorie da.. 8806765[/snapback] Så aftenposten skriver noe slikt bare for å skrive ja. Aftenposten FTW Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå