espman Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Toshiba har annonsert Portégé R500, en serie ultraportable datamaskiner, samt Tecra M8 i den litt rimeligere prisklassen. Les mer Lenke til kommentar
Valent Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 blir ikke overrasket om min neste bærbar blir en toshiba Lenke til kommentar
kfs Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Portégé R500-S5001X så veldig interessant ut ja! Med LED-skjerm og gjerne SSD-HD. Vil gjerne se en test av denne når den tid kommer. Forstod jeg det rett at den siste X'en i produktnavnet bare angir medfølgende Vista-versjon ? I og med at jeg ikke har tenkt å bruke vista, men Linux blir det den billigste der for min del Lenke til kommentar
johncl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ja disse så virkelig lekker ut. Har alltid hatt lyst på en ultraportabel (10-12" skjerm) men endte med å kjøpe en Samsung Q1P en stund tilbake. Skulle jeg hatt en bærbar med tastatur så virker disse meget interessante. Som kfs sier, med SSD og LED baklys og et høykapasitet batteri så kan man bruke den lenge mellom hver opplading. Lenke til kommentar
kfs Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Så vidt jeg kan se (med et kjapt overblikk) av Toshibas nettside er Portégé R500-S5002X akkurat lik, men har støtte for 2GB ram i stedet for 1,5. Det er jo kjekt... Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg er mektig imponert over at de har klart å lage en PC med optisk drev og 2,5" (?) harddisk og 12" skjerm på bare 960 gram. Det er jo utrolig lett. (Lurer litt på om de har regnet med en batteritid på 0 minutter for å få vekta så lav). Spesifikasjonene er jo knallbra og prisen var ikke så alt for verst. Jeg setter den på ønskelista. Kanskje jeg kjøper den en dag. Lenke til kommentar
leifeinar Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 ja simen1 det der var jo bare helt villt, hadde det enda vært uten optisk drev....vil påstå at de der specsa feier all konkuranse av banen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bare jeg som syntes at Portégé R500-S5001 lignet noe helt ekstremt på MacBook Pro? Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bare jeg som syntes at Portégé R500-S5001 lignet noe helt ekstremt på MacBook Pro? 8805886[/snapback] Ja.... Lenke til kommentar
lain Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Kanskje det blir ny bærbar på meg også nå, disse var kos. Og nei, vil ikke si de ligner noe spesielt på mac. Lenke til kommentar
josteinsen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Bare jeg som syntes at Portégé R500-S5001 lignet noe helt ekstremt på MacBook Pro? 8805886[/snapback] ja.. Lenke til kommentar
Laxaa Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Stilige PC'er det der. Kunne gjerne ha tenkt meg en slik med Santa Rosa. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 12" utgaven var heftig. Ser også at Acer har kommet med en fin 12" Acer Travelmate 6292 til ca 11000,- med 2GB minne 160GB disk og core 2 duo 7100. Lenke til kommentar
kfs Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg er mektig imponert over at de har klart å lage en PC med optisk drev og 2,5" (?) harddisk og 12" skjerm på bare 960 gram. Det er jo utrolig lett. (Lurer litt på om de har regnet med en batteritid på 0 minutter for å få vekta så lav). Spesifikasjonene er jo knallbra og prisen var ikke så alt for verst. Jeg setter den på ønskelista. Kanskje jeg kjøper den en dag. 8805132[/snapback] *Lightest model configuration of 1.72 lbs is based on a 64GB solid state drive (SSD), a 3 cell battery and no optical disk drive. The Portégé® R500 with the solid state drive will not be available until the end of July 2007. Weight may vary. See Weight Legal Footnote at www.info.toshiba.com. 1.72 pounds = 780.178876 grams Tipper HD og optisk drev utgjør de ekstra 180g og at batteriet er 3-cellers. Dvs at man gjerne ønsker å legge til noen hundre gram for et bedre batteri. Lenke til kommentar
G Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er det slik å forstå at en selv kan velge hvilken av de 2 modellene som kan få LED bakgrunnsbelyst skjerm (slik tolket jeg artikkelen)? Er det dyrere også med den LED belyste utgaven, og hvor mye dyrere blir dette? Lenke til kommentar
Lagn Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) hadde det bare vært uten optisk drev og med en mindre standard ssd så kunne den lages tynnere ved overgangen fra bord til pc.. jeg trenger ikke 40 gb ekstra, jeg vil jo uansett ha det over på den eksterne harddisken.. Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor tastaturet kunne også vært lenger bak, så fikk man plass til større toutchpad, og er det ikke plass så må batteriet være flatere eller helt i front så vekta holder pcen nede mens man åpner den og retter på skjermen(men ville batteriet bli varmt, eller er det egentlig prosessoren og harddisken som blir varm? Endret 7. juni 2007 av megaloman Lenke til kommentar
M_Mickey Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Skjønner ikke hvorfor Hw.no absolutt skal fortelle hvor mange norske kroner prisen på amerikanske varer er. En forventet utsalgspris her til lands er jo som regel 10-gangen. Lenke til kommentar
saivert Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jepp. Vi har valutakalkulatorer (som f.eks et google "søk" på 1300USD in NOK) selv om det er slik. Så legger vi på 25% moms, og avanse til utsalgssted så kan vi begynne å nærme oss faktisk pris en person må ut med her til lands for å bli eier av produktet. Helt tåpelig å oversette valuta rett på den måten der. Men de nye modellene ser absolutt gode ut, men er nok redd at man ikke får noen billige ultraportable. Det er i 15,4 tommer segmentet man finner rimlige bærbare. Det er også utrolig nok her det er mest salg også. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 megaloman: Harddisken blir ikke noe særlig varm. Batteriet og den interne strømforsyninga utvikler anslagsvis under 10% av varmen i en bærbar PC. Skjermen er det som utvikler mest varme med CPU på en andreplass og harddisken på 3.plass. Hvis grafikkortet er bra kan det overta 2.plassen slik at CPU og harddisken rykker ned til henholdsvis 3. og 4. plass. Lenke til kommentar
Havstein Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (..) Harddisken blir ikke noe særlig varm. (..) 8809622[/snapback] Jeg opplever at harddisken (i en FS Amilo Pro V2045) blir over middels varm når jeg bruker bittorrent. Ville bare nevne det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå