Pepsi Max Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei, jeg prøver og sette opp en SHOUTcast radio, men da trenger jeg og åpne port 8000 og port 8001. Jeg åpnet dem med routern min, men jeg har en ADLS router og altså en Speedtouch 510i. Problemet er at de IP'n til den funker ikke. Har søkt på internett på forskjellige IP'er, men ingen funker. Noen som kan hjelpe meg? Jeg er helt noob når det gjelder dette temaet prøv og forklar så jeg forstår det Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Speedtouch 510i har 10.0.0.138 som default IP-adresse. Prøv den. Lenke til kommentar
Wayshot Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er Speedtouch-modemet ditt satt opp i bridge-modus - altså rent modem uten routerfunksjon? I så fall trenger du ikke å åpne noe der. Da du ikke får kontakt med modemet på IP 10.0.0.138, er det sannsynlig at det er satt opp i bridge-modus. Lenke til kommentar
Battone Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 2 ting kan det være, speedtouch`n er i bridge modus og da kommer du ikke inn på den.. Er den ikke i bridge modus så hjelper det ikke å forwarde portene på normal måte, og regner med at det vil være for avansert å prøve. Usikker hva som er feil, men ip`n du fikk er rett ihvertfall, så tipper du har klusset med forwardingen.. Lenke til kommentar
Pepsi Max Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) chris er en nerd takk allle sammen mens han sitter og hører på hip hop lol hehehe' + en mengde smilies slettet av moderator. Endret 8. juni 2007 av Pingla Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå