robtap Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hey. hver gang pc kopler seg til den tråløse routeren så bruker svchost.exe filen 100 % av cpuen. har prøvd med to forskjellige tråløse usb dingser. og har prøvd å kople til en annen tråløs router og. og vis eg avslutter svchost.exe filen i oppgavebehanling, så kopler internetten ut, og eg må starte pc på nytt for å komme inn på nett igjen. eg har søkt her i forumen om det problemmet, har funnet noe lingnene problemer som andre folk har hatt, men det har ikke hjelp meg. har også søkt med forskjellige anti-virus programmer og andre programmer og de fant ingen ting. håper noe som kan hjelpe meg her! OS vista forklar på norsk plz er dårlig engelsk Lenke til kommentar
robtap Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 er det ingen som kan dette Lenke til kommentar
jfw69 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Sjekk alle oppdateringer og diverse fra microsoft. Prøv også å finne ut hvem chost fil det er bare avslutt den. Den spretter opp igjen. Se hva som skjer når du avslutter den, om menylinja går til standard utseende, effekter, etc. Lenke til kommentar
t-horpestad Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Har hatt et lignende problem der CPUen gikk på 50% hele tiden... Eneste løsningen jeg fant var å formatere... Da fungerte d som d skulle igjen Lenke til kommentar
Flimzes Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Mange har hatt dette problemet sammen med windows update, la maskina stå på over natta og se om den får "jobbet det fra seg" Lenke til kommentar
robtap Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Mange har hatt dette problemet sammen med windows update, la maskina stå på over natta og se om den får "jobbet det fra seg" 8816575[/snapback] skal prøve Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Om svchost.exe bruker 100% cpu så ringer virusbjella i hodet mitt. Har du god antivirus og antispyware på maskinen? Lenke til kommentar
robtap Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 Mange har hatt dette problemet sammen med windows update, la maskina stå på over natta og se om den får "jobbet det fra seg" 8816575[/snapback] skal prøve 8818516[/snapback] ja det vil jeg si men jeg har skrevet feil svchost bruker 50%cpu Lenke til kommentar
TriNitroToluen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Det var en feil i en oppdatering fra m$ som gjorde at svchost.exe brukte mye ressurser, husker ikke helt hvilken de var, men mener det var noe som 927891, fjernet den og alt var fryd og gammen igjen. Lenke til kommentar
Kenny Bones Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Er ikke alltid 927891-fixen hjelper. Heller ikke det å la Windows Update kjøre seg ferdig sånn uten videre. Har opplevd mange som har problemer likevel. Det som kan gjøres er å passe på at Windows Genuine Advantage har kjørt fra seg. Dersom denne ikke er kjørt, vil ikke Windows få oppdateringer i hele tatt og dette som oftest uten at brukeren får beskjed om at det er noe feil engang. Det som skjer er jo det at Windows Update-tjenesten mest sansynligvis har en bug og når WGA ikke er kjørt, vil ikke Windows Update-tjenesten få oppdateringene. Noe som resulterer i at tjenesten bare stangerer og forårsaker av svchost.exe går i hundre i en evig loop. En annen fix kan være å rename Windows Update-katalogen på maskinen slik at dll-filene for reindexert seg. Dette har jeg ikke peiling på hvordan gjøres, men har hørt at dette også hjelper. Uansett, prøv dette: - Pass på at Windows er validert via denne linken. - Kjør gjennom Windows Update minst to ganger slik at dette er klarert. Dette skal fikse eventuelle problemer, men pass gjerne på at 927891-fixen er kjørt likevel. Skader uansett ikke å prøve! Endret 11. juni 2007 av Randy Sledgehammer Lenke til kommentar
robtap Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2007 er det noen som kan hjelpe meg med svchost.exe via fjernhjelp?? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå