k-ryeng Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Jepp, har sett det. Så langt er jeg kjempefornøyd, og syns heller ikke det virker som den er av noe dårligere byggekvalitet enn kit-objektivene jeg testet i hvert fall. Selvfølgelig er det stor forskjell kontra f.eks. AF-S 17-55, men det er prisen også... Nei, i forhold til kit-objektivene er den ikke dårlig, og å sammenlikne den med AF-S 17-55 blir som å sammenlikne Suzuki Grand Vitara med Mercedes Geländewagen... De stiller i to forskjellige klasser på alle måter, selv om de er bygget for å gjøre omtrent det samme... Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Hehe ja.. Men har du testa den 70-200-linsa?? Fyttikatta for et objektiv!!De andre får i så fall komme litt etter hvert.. Nei, den gleden har jeg ikke hatt ennå ;o) Lenke til kommentar
Slettet konto Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Tror du gjorde et smart valg. Og den 70-200 står øverst på lista mi også sammen med D2x og 17-55.... Ser ut til at det ryker på skattepenger, feriepenger og littt til. Satse på at det kommer en oppgradering til D2 sånn at de faller i pris litt faderlig fort. Gratulerer med nytt utstyr, du har et glimrende utgangspunkt for gode resultater, og nå er det bare å studere bruksanvisning og prøve prøve prøve prøve... Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 14. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 14. juni 2007 (endret) Noen bilder tatt på 50mm: f/8.0, 1/250sec, ISO 100, 50mm f/2.8, 1/100sec, ISO 100, 50mm f/7.1, 1/180sec, ISO 100, 50mm Det virker såpass skarpt at jeg tror nok det blir 85mm istedenfor 50mm fastobjektiv neste.. Edit: Dette er rett fra kamera, jpg normal, kun nedskalert i størrelse via photoshop. Endret 14. juni 2007 av Øl_Mariachi Lenke til kommentar
k-ryeng Skrevet 14. juni 2007 Del Skrevet 14. juni 2007 Noen bilder tatt på 50mm:< snipp > Dette er rett fra kamera, jpg normal, kun nedskalert i størrelse via photoshop.[/size] Ja, det er bra optiske kvaliteter på dette. Som jeg har sagt til en del andre, fint om du legger inn erfaringene dine i produktguiden også, så andre kan nyte godt av dem senere... Lenke til kommentar
Øl_Mariachi Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Det skal jeg gjøre Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå