Misantropen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei. Jeg trenger en ny spiller i bilen min, da den jeg har (en Kenwood til 1500,- på svenskegrensa) har utrolig dårlig mottak av radio, som jeg liker å høre på når jeg er ute å kjører. Jeg får f.eks. ikke inn en eneste stasjon bra når jeg kjører over Liertoppen Det gjør heller ikke noe om spillern faktisk kan levere nok effekt til å drive et par 6x9" tilfredsstillende. Trenger også anbefaling på en god antenne (takmontering, foran). Den jeg har nå er fra Biltema, men er like elendig som den originale (som knakk for et år siden). Endret 15. juni 2007 av Krapfoss Lenke til kommentar
Defus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg ville sett på alpine og Pioneer. Selv har jeg en Alpine spiller som noen knakk antennen på, men selv med halve antennen er motaket tilstrekkelig så fremt jeg ikke kjører utfor tettbygde strøk, noe som kanskje sier seg selv. Hvis du bruker litt penger, så blir resultatet bedre også. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg skal poste modellnummeret på spillern senere. Det kan hende det muligens er antenna+kablen som er problemet? Eller er Kenwood kjent for mindere bra RDS og radio? Lenke til kommentar
epifant Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ser ikke bort fra at problemet KAN ligge i antenne eller antennekabel. Var jeg deg ville jeg skaffet meg en skikkelig antenne med god kabel først. Dersom det hjelper har du brukt langt mindre penger enn på en ny spiller, og om det ikke hjelper har du ihvertfall et veldig godt mottaksgrunnlag for den nye. Veldig mange glemmer at signalet begynner i antennen og aldri bli bedre enn det denne kan plukke opp Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Jo. Antennen er relativt ny (biltema) men kablen er den samme gamle. Er det noe sted i Oslo-området som selger brukbare antenner + kabel? (Litt bedre enn 100krs kvalitet ala Biltema & Torshov Bil). Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Jeg har en Pioneer P5700MP. Krystallklar radio, selv med mi 30 år gamle antenne og kabel.. Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 Radio delen (som heter "K3I") i Kenwood spillerene er ikke god, prøvde en slik spiller en kort stund, endte med at jeg solgte den fordi den mistet signalet selv rett under senderen (som har en sendestyrke på en betraktelig mengde watt) Pioneer og Sony har gode radiodeler i spillerene sine som holder signalet uten at du behøver ei 70cm antenne med revehale i Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 11. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 11. juni 2007 Radio delen (som heter "K3I") i Kenwood spillerene er ikke god, prøvde en slik spiller en kort stund, endte med at jeg solgte den fordi den mistet signalet selv rett under senderen (som har en sendestyrke på en betraktelig mengde watt) Pioneer og Sony har gode radiodeler i spillerene sine som holder signalet uten at du behøver ei 70cm antenne med revehale i 8820554[/snapback] Det ante meg. Hadde en gammel spiller i bilen før (husker ikke merke, men det var ikke Kenwood) og den hadde såvidt jeg husker langt bedre mottak enn den Kenwood'en jeg har nå (fungerte faktisk med knekt antenne). Den ble byttet ut i mangel av RDS. Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 En annen ting, hvordan er det å kjøpe en DAB-radio f.eks.? Er det god nok dekning og nok kanaler i områdene rundt Oslo og sørover? Lenke til kommentar
smalltowngangster Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 det kommer sikker ann på hvem DAB-spiller du kjøper. men jeg har kjørt fra oslo til sandefjord noen ganger og aldri mista dekninga på DAB, bortsett fra ett lite område der man tar av til utenfor holmestrand. ca 2-300 meter Lenke til kommentar
Misantropen Skrevet 15. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 15. juni 2007 Tenkte litt på denne spillern fra JVC KD-DB711. Følger med DAB antenne og. Får greie omtaler og prisen er ikke gal. Men er det ikke slik at flere land i Europa ikke har utbygget DAB i det hele tatt? Unasett, ser ut som den kan brukes på FM-båndet om man ikke har dekning. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå