Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Trenger anbefaling på en spiller med god radio

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg trenger en ny spiller i bilen min, da den jeg har (en Kenwood til 1500,- på svenskegrensa) har utrolig dårlig mottak av radio, som jeg liker å høre på når jeg er ute å kjører. Jeg får f.eks. ikke inn en eneste stasjon bra når jeg kjører over Liertoppen :cry: Det gjør heller ikke noe om spillern faktisk kan levere nok effekt til å drive et par 6x9" tilfredsstillende.

Trenger også anbefaling på en god antenne (takmontering, foran). Den jeg har nå er fra Biltema, men er like elendig som den originale (som knakk for et år siden).

Endret av Krapfoss
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville sett på alpine og Pioneer.

Selv har jeg en Alpine spiller som noen knakk antennen på, men selv med halve antennen er motaket tilstrekkelig så fremt jeg ikke kjører utfor tettbygde strøk, noe som kanskje sier seg selv. Hvis du bruker litt penger, så blir resultatet bedre også.

Lenke til kommentar

Ser ikke bort fra at problemet KAN ligge i antenne eller antennekabel. Var jeg deg ville jeg skaffet meg en skikkelig antenne med god kabel først. Dersom det hjelper har du brukt langt mindre penger enn på en ny spiller, og om det ikke hjelper har du ihvertfall et veldig godt mottaksgrunnlag for den nye. Veldig mange glemmer at signalet begynner i antennen og aldri bli bedre enn det denne kan plukke opp :)

Lenke til kommentar

Radio delen (som heter "K3I") i Kenwood spillerene er ikke god, prøvde en slik spiller en kort stund, endte med at jeg solgte den fordi den mistet signalet selv rett under senderen (som har en sendestyrke på en betraktelig mengde watt) Pioneer og Sony har gode radiodeler i spillerene sine som holder signalet uten at du behøver ei 70cm antenne med revehale i :p

Lenke til kommentar
Radio delen (som heter "K3I") i Kenwood spillerene er ikke god, prøvde en slik spiller en kort stund, endte med at jeg solgte den fordi den mistet signalet selv rett under senderen (som har en sendestyrke på en betraktelig mengde watt) Pioneer og Sony har gode radiodeler i spillerene sine som holder signalet uten at du behøver ei 70cm antenne med revehale i :p

8820554[/snapback]

Det ante meg. Hadde en gammel spiller i bilen før (husker ikke merke, men det var ikke Kenwood) og den hadde såvidt jeg husker langt bedre mottak enn den Kenwood'en jeg har nå (fungerte faktisk med knekt antenne). Den ble byttet ut i mangel av RDS.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...