DJ2009 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei! Jeg skal selge min pc. Så lurte jeg på en ting. Hvordan kan jeg få solgt min pc slik den var da jeg kjøpte den? Slik at den som kjøper den får det samme menyen som jeg fikk. Med at han må "instalere" xp. Du følger bare en bruksanvisning, så alle klarer det. Poenget er at det er bedre enn å bare reformatere xp. Det er litt bedre at kjøperen får stilt inn navn og instillinger + at alt blir slettet. Så dataen vil bli som ny. Men er det en knapp jeg kan trykke på eller må jeg ha en recovery disk? Endret 7. juni 2007 av oystein987 Lenke til kommentar
TrooperTom Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Du bør vel kjøre en recovery for å få den helt lik som den var ny, men jeg hadde heller formatert og installert XP på nytt. Sett bare admin som navn, han kan enkelt forandre det seinere. Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Du bør vel kjøre en recovery for å få den helt lik som den var ny, men jeg hadde heller formatert og installert XP på nytt. Sett bare admin som navn, han kan enkelt forandre det seinere. 8803869[/snapback] Ok takk. Men hvordan får jeg kjørt en recovery da? Lenke til kommentar
sjarken Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Du bør vel kjøre en recovery for å få den helt lik som den var ny, men jeg hadde heller formatert og installert XP på nytt. Sett bare admin som navn, han kan enkelt forandre det seinere. 8803869[/snapback] Ok takk. Men hvordan får jeg kjørt en recovery da? 8804089[/snapback] du må jo selvsagt ha en recovery-cd...som fulgte med pc-en da du kjøpte den..enkelt og greit.. Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Du bør vel kjøre en recovery for å få den helt lik som den var ny, men jeg hadde heller formatert og installert XP på nytt. Sett bare admin som navn, han kan enkelt forandre det seinere. 8803869[/snapback] Ok takk. Men hvordan får jeg kjørt en recovery da? 8804089[/snapback] du må jo selvsagt ha en recovery-cd...som fulgte med pc-en da du kjøpte den..enkelt og greit.. 8804441[/snapback] Men hvis eg skal berre formatere den må jo eg installere lyd og diverse andre ting. Så det hadde sikkert vært bedre med en recovery cd. Men får alle med en recovery cd når de kjøper pc. Jeg vet ikke om jeg har fått den. Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Men får alle med en recovery cd når de kjøper pc. Jeg vet ikke om jeg har fått den. 8805505[/snapback] Det er ikke alle som leverer med Recovery-CD. Etter at det ble vanlig å levere maskiner med CD-brenner som std. begynte mange produsenter med et opplegg er du må kjøre et eget program for å brenne ut en eller flere CD'er selv. Dette får du gjerne melding om under de første oppstartene når PCen var ny. Å få til akkurat samme opplegg som det var når du fikk PCen som ny er ikke sikkert er så enkelt, for det er gjerne et spesialsydd image som produsentene legger inn på fabrikken. Recovery-oppsettet er gjerne litt anderledes. Det nærmeste du kommer er vel å skru av maskinen når recovery-programmet ber deg restarte. Husk også på at du må slette alle data skikkelig, det holder ikke med å slette filer og formatere. Du bør bruke et spesialprogram for å gjøre det skikkelig. Lenke til kommentar
DJ2009 Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Men får alle med en recovery cd når de kjøper pc. Jeg vet ikke om jeg har fått den. 8805505[/snapback] Det er ikke alle som leverer med Recovery-CD. Etter at det ble vanlig å levere maskiner med CD-brenner som std. begynte mange produsenter med et opplegg er du må kjøre et eget program for å brenne ut en eller flere CD'er selv. Dette får du gjerne melding om under de første oppstartene når PCen var ny. Å få til akkurat samme opplegg som det var når du fikk PCen som ny er ikke sikkert er så enkelt, for det er gjerne et spesialsydd image som produsentene legger inn på fabrikken. Recovery-oppsettet er gjerne litt anderledes. Det nærmeste du kommer er vel å skru av maskinen når recovery-programmet ber deg restarte. Husk også på at du må slette alle data skikkelig, det holder ikke med å slette filer og formatere. Du bør bruke et spesialprogram for å gjøre det skikkelig. 8805588[/snapback] ok takk. Men vet du om noen skikkelig gode programmer da? Jeg har pleid å bruke xp cd. Så skal jeg bare slå pcen av når jeg skal begynne å instalere den? Tror du at "kjøperen" klarer å instalere lyd +++? Men den cden er fra min stasjonere maskin, jeg vet ikke om det følgte med xp cd. Er det standar at det følger med xp cd? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå