Gå til innhold

"Eksperter" fra iform.no

Gjest Slettet+9817234daf

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-105476
Selv tror jeg mengde protein har veldig lite å si enten du er stor eller ikke. Har heller ingen studier som backer opp dette.

8811320[/snapback]

Selv tror jeg at proteiner ikke finnes. Det er bare en markedsbløff :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Thomas Stellander har meget god peiling på trening og kosthold. Dette er ikke noe å diskutere, eller så tvil om.

8811033[/snapback]

Det er jo på sin plass å stille spørsmålstegn når han f.eks. tar feil på magetreningen. En god blanding av egen erfaring og utdannelse tror jeg er viktig for at man skal ha troverdighet. Enten det gjelder trening eller andre ting.

Lenke til kommentar
Selv tror jeg mengde protein har veldig lite å si enten du er stor eller ikke. Har heller ingen studier som backer opp dette.

8811320[/snapback]

Selv tror jeg at proteiner ikke finnes. Det er bare en markedsbløff :roll:

8811547[/snapback]

Proteiner i seg selv er nok ingen markedsbløff, men at man må innta så store mengder er en markedsbløff i større eller mindre grad.

Lenke til kommentar
Dette her tror jer er et sitat fra Dante, og det er et meget bra sitat :)

Big muscular people tend to eat alot of protein

Small people loves to argue about the benefits about low protein diets

Fat people tend to eat alot of carbs

8811884[/snapback]

Kanskje det har noe å gjøre med at "små" folk ofte er nye i miljøet og setter et spørsmåltegn ved noe som virker rart, men at de blir nærmest ledd ut og vist slike sitater som dette.

Det er jo ingen som vil diskutere det saklig, det er ingen noen studier eller lignende. Folk begynner jo med proteinpulver helt i startfasen av treninga nå for tiden, og gir all æren til tilskuddet for fremgangen sin.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Dette er noe jeg ikke kan bevise, jeg har heller ikke noen studier som bakker opp om dette. Men det er heller aldri gjort noen studier på dette området. Det er gjort studer på ”vanlige” personer og protein inntakk. Og disse viser ikke noe forskjell på om du inntar 1,8 eller 2,5 gram protein pr kilo. Men dette mener jeg ikke er relevant. Hvor mer muskler du får jo mer protein pr kilo må du få i deg.

8811033[/snapback]

Det har blitt gjort studier på personer som har spist 3 gram protein per kg kroppsvekt daglig og hatt stor fremgang. Disse spiste, trente og sov på samme tidspunkt hver eneste dag, så det studiet er nok ikke veldig relevant for Ola Nordmann.

Videre vil jeg også si at selv om man er stor og sterk betyr det ikke at man har peiling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Stemmer det Wh1te, men mener du virkelig at Andreas A, Tommi Thorvildsen og Stellander ikke har peiling? Du sier det ikke direkte, men du driver å antyder det.

8814590[/snapback]

Hvordan antyder jeg det?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Å trekke frem alle de tusen millioner feil de gjør og at om man er stor og sterk så betyr det ingenting om kunnskapen.

8814693[/snapback]

Trekke frem tusen millioner feil? Jeg er en av dem som synes man bør være kritisk til slike ting. Sunn holdning, kalles det.

Lenke til kommentar

Jeg stoler beint på tipsene de kommer med, har snakket litt med disse folka i virkeligheten, mottatt tips og likn. Utrolig hvor mye de vet, spesielt om kosthold. Derfor mener jeg vi burde stole på dem. problemet er at den som spør ofte oppgir for lite info til å gi fullgode svar. Jeg spørr heller en kroppsbygger enn en PT. Erfaring betyr alt, utdannelse betyr nødvendigvis ikke så mye.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Erfaring betyr alt, utdannelse betyr nødvendigvis ikke så mye.

8814733[/snapback]

Erfaring betyr selvsagt ikke alt. Spesielt ikke innen trening, ettersom det er høyst individuelt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Så du mener ren utdanning på hvordan man trener er bedre enn 20 års erfaring?

8814773[/snapback]

Sa jeg det?

Lenke til kommentar
Erfaring betyr alt, utdannelse betyr nødvendigvis ikke så mye.

8814733[/snapback]

Erfaring betyr selvsagt ikke alt. Spesielt ikke innen trening, ettersom det er høyst individuelt.

8814757[/snapback]

Erfaring > Utdannelse.

Men uten teorien får man ikke resultater i praksis. :)

Lenke til kommentar

Stoler du overhodet på noenting?

SPESIELT innen trening ER erfaring viktig! Om man vet hva musklene heter og hvordan man skal utføre en øvelse ut ifra en bok betyr da fint lite når man aldri har klart å bygge sin egen kropp og virkelig vite hvordan det er å trene/bygge. Individualiteten er ikke så stor. Den største forskjellen ligger i hvor muskelfestene ligger. Folk reagerer ikke såååååå forskjellig på trening. Noen bygger kanskje raskere enn andre, men det er ingen som IKKE har økt i styrke ved å kjøre tung markløft.

Edit: Såfremt man ikke skader seg!!

Endret av Lord-of-the-End-Times
Lenke til kommentar
Det har blitt gjort studier på personer som har spist 3 gram protein per kg kroppsvekt daglig og hatt stor fremgang. Disse spiste, trente og sov på samme tidspunkt hver eneste dag, så det studiet er nok ikke veldig relevant for Ola Nordmann.

Videre vil jeg også si at selv om man er stor og sterk betyr det ikke at man har peiling.

8814439[/snapback]

Vet du hvor denne studien er/ligger? Hadde vært interessant å sett.

Jeg er også enig at selv om man er stor og sterk at ikke dette betyr i seg selv at man har peiling. Og jeg har hørt mange store gutter si mye rart om trening og kosthold. Men selv om mange av disse sier mye svada om kosthold, vet de hva som kreves av trening og dedikasjon for å bli stor.

Det er også litt morro når folk ler av kommentarer som f.eks coleman har kommet med. Du kan si hva du vil om han, men en som har vunnet 25 proff stever på rad og 8 mr olympia kan en hel del om trening og kosthold.

Og jeg tar heller erfaring innenfor området, kontra utdanning. Bodybuilding er ikke noe man kan lærer seg ved å lese i bøker, eller høre noen snakke om det. Det må oppleves for å i hele tatt forstå hva det virkelig vil si og hva det virkelig er.

Men som du sier man skal ikke ta alt for god fisk. Sunn skepsis er bra. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...