levlex Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 For hver nye abonnement Ipea og One Call får, gir NetCom 300 kroner i støtte. Det blir fort millioner. Les mer Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Interessant og smart av Netcom som er med på å trekke kunder til nettet sitt. Greit nok at en del av kundene nok allerede var i Netcom sitt nett hos andre operatører enn One Call og IPEA, men som nevnt kommer nok en stor del fra Telenor. Lenke til kommentar
AeroX Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Dere har glemt å skrive i den høyre kolonnen at OneCall har økt til 120 min og 90 sms. Lenke til kommentar
Axentrix Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Har selv gått over til OneCall og kan ikke si annet enn at jeg er storfornøyd. Lenke til kommentar
Goliath Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jaha ja, det er DER Netcoms subsidering har havnet? Kundene begynte å strømme til Tele2 og Telenor siden Netcom sluttet å subsidere telefoner siden subsideringskisten var visstnok rimlig tom. Netcom kunne nok ikke bare se kunder forlate deres nett og dermed lanserte ActiveTalk Plus. Folk trodde de fikk en god deal med en Nokia 6300 til ei krone men neida, Netcom flesker på med 199,- (!) i månedsavgifti 12 måneder. ActiveTalk Plus er et liksomsubisderingsabbonement som gjør ikke noe annet enn å lure folk (oi, var det ikke ActiveTalk jeg tegnet?) Lenke til kommentar
smslink Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Dårlig konkurranse synes nå jeg hvor er post og teletilsynet i dette tilfellet, ja det er ferie sesong Lenke til kommentar
Epsilon- Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Portering til Onecall skjedde 16. mai. Ikke betalt en krone enda, har vært å sett på "regningen" min på hjemmesiden deres, og der står det ingenting av en eller annen merkelig grunn Fornøyd me Onecall sålangt jeg. Lenke til kommentar
kommers Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nok et stykke bra, egenprodusert journalistikk. Dette vil vi ha mer av :-) Lenke til kommentar
smslink Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg betalte siste regningen min til Netcom Idag, skal holde meg til 1 hoved operatør. Men 3 nr. Lenke til kommentar
DementedAlbino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er alltid mye skryt å gratis reklame til one call her inne, men hvorfor blir aldri feks nutel nevnt i samme sak? De benytter telenor sitt nett, og tilbyr også gratis minutter og gratis sms som gjør at det ikke vil koste noe som helst for en gjennomsnitts bruker som dere nevner. Lenke til kommentar
smslink Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Er alltid mye skryt å gratis reklame til one call her inne, men hvorfor blir aldri feks nutel nevnt i samme sak? De benytter telenor sitt nett, og tilbyr også gratis minutter og gratis sms som gjør at det ikke vil koste noe som helst for en gjennomsnitts bruker som dere nevner. 8807821[/snapback] Enkel svar til dette Nutel får sikkert sponset trafikken sin fra Telenor som IPEA og Onecall får fra Netcom Erdet mulig at Nutel også blir sponset ?? Amobil ta opp denne saken også da Tusen takk for tipset SVORTEVIK Lenke til kommentar
CAT0 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Nutel har jo månedspris på abbonementene sine, og er i så måte ikke "gratis" slik som One Call og IPEA er for veldig mange. Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Høres ut som pyramidespill deluxe.. Lenke til kommentar
rulleguru Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da bør du kanskje sette deg ned i hva pyramidespill betyr Lenke til kommentar
snubbel Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) 300 + mva er det samme som enhver forhandler får fra NetCom for å opprette et abonnement uten bindingstid. Hvis det settes binding på abonnementet, og kanskje selges med en Nokia N95, forsikring og Trådløs Familie, så kan subsidiene brått være oppe i 2400 + mva, altså 3000 kroner. ...også skrives det stort om at One Call og IPEA får 300? :-) Subsidiering er ikke noen nyhet i mobilbransjen. -snubbel Endret 7. juni 2007 av snubbel Lenke til kommentar
klilleng Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Da bør du kanskje sette deg ned i hva pyramidespill betyr 8808681[/snapback] Hvis operatøren dekker sine løpende kostnader utelukkende ved å verve nye kunder, så er det etter min mening en typisk pyramidekonstruksjon. Når mange nok er kunde / ikke mange nok nye kunder tilkommer, vil hele greia kunne kollapse. Men for all del, kos dere mens det går. Lenke til kommentar
genser Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hvis 10 av 20 tusen porteringer var Telenor-kunder tyder det vel på at NetCom har hatt større kundetap i forhold til deres totale antall kunder enn Telenor. Spørs selvfølgelig hvor mange av de resterende ti tusen som var hos småoperatører, men likevel. Virker likevel noe smart det her, hadde vært morsomt om dere kunne gravd frem noe konkrete tall Lenke til kommentar
levlex Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Enkel svar til dette Nutel får sikkert sponset trafikken sin fra Telenor som IPEA og Onecall får fra Netcom Erdet mulig at Nutel også blir sponset ?? Amobil ta opp denne saken også da. 8808079[/snapback] Vi er på den. Hvis 10 av 20 tusen porteringer var Telenor-kunder tyder det vel på at NetCom har hatt større kundetap..... 8810375[/snapback] Både ja og nei. Etter Telenor er det Chess som taper flest kunder. Så på en måte ja, på en annen måte nei. Men klart, at Telenor har mistet 10 000 kunder burde jo bekymre dem. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Bra detektivarbeid av amobil! Tror nok det er temmelig mange i telebransjen som bruker diverse metoder det ikke snakkes så høyt om når de verver sine kunder. Lenke til kommentar
sinnadyr Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Jeg var faktisk den første til å bestille det oppgraderte IPEA abbonnemente med 142 gratis minutter, derfor fikk jeg en mail med stor overskrift; "GRATULERER" og de vil sende meg en gave i posten snarest Lurer så intenst på hva det er, jeg spurte om de virkelig mente den første, og ja, jeg var den -aller- første ;D Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg