LDodd Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei! Hei går å sikler etter sykkellappen. Bruker all min tid (som jeg egentli burde brukt til eksamen) på bruktannonser på nettet. Kunne trengt noen tips om type sykkel. Er bare 19 så må bli mellomklasse. Hadde veldig lyst på "kåpesykkel" (racer) før, men nå har jeg fått litt sansen for crosserne. Jeg er forholdsvis lav (160)... Prisklasse 20-40. Noen vink om modeller jeg kan se etter? Lenke til kommentar
kennyo Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Siden du er 160 på strømpelesten, kan crosser-typene kanskje være litt for høy for deg. Mulig det finnes noen ok modeller, men der må nesten andre komme med eksempler. Personlig er jeg 175 på strømpelesten og kjører Kawasaki ER-5 (Såkalt nakensykkel). Jeg syns den er helt super å kjøre og er kjempefornøyd med den! Den er også meget lettkjørt, noe som er en fordel om du er relativt fersk. Selv har jeg hatt en større sykkel før (har kjørt tung mc i 15 år nå), men trives mye bedre på denne! Unntaket er om jeg skal på svært lange turer, da kunne jeg tenkt meg en større igjen. Andre modeller i samme kategori er Suzuki GS500 og Honda CB500. Alle disse er også rimelige å forsikre, noe som er et viktig argument for mange. Endret 7. juni 2007 av kennyo Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Mange offroadere-/cross- sykler fordrer gjerne at man har litt lange ben. Jeg mangler ikke mange millimeter på 1.90, men min gamle Honda XL500 krever at jeg strekker bena helt ut for å kunne sette begge bena helt nedpå. Det beste er uansett å prøvekjøre, da merker du hvordan du "passer" på dem. Racing ser kanskje kult ut, men som mellomklasse med "bare" 34HK er det egentlig mest fustrerende. Avhengig av hvordan dem er plombert blir motorkarrakteristikken litt rar, der hvor motoren skal være mest effektiv er det liksom "ingenting". Da blir kåpen og forsikringspremien det eneste som er igjen som ligner på racing. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå