Manfred Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) En kamerat av meg fikk denne feilmeldingen på sin nye 64-bits maskin, etter å ha installert .net 2.0 (x64), og prøvd å kjøre programmet mitt: System.AccessViolationException: Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt. at System.Drawing.SafeNativeMethods.Gdip.GdipFillRectangleI(HandleRef graphics, HandleRef brush, Int32 x, Int32 y, Int32 width, Int32 height) at System.Drawing.Graphics.FillRectangle(Brush brush, Int32 x, Int32 y, Int32 width, Int32 height) Ser ikke dette mest ut som en minnefeil på maskinen hans? Endret 8. juni 2007 av Manfred Lenke til kommentar
GeirGrusom Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Ser ut som en 32bit/64-bit kræsj, hvilket operativsystem bruker han? kan være at .NET gir feil pekere til GdipFillRectangleI... Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Vet ikke hvor relevant det er, men jeg har oppdaget at "AnyCPU" ikke nødvendigvis fungerer på x64. Jeg satt da output til x86 og det fungerte glimrende på både x64 og x86. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Det kan være relevant, siden applikasjonen er compilert til Any CPU Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En kamerat av meg fikk denne feilmeldingen på sin nye 64-bits maskin, etter å ha installert .net 2.0 (x64), og prøvd å kjøre programmet mitt: System.AccessViolationException: Attempted to read or write protected memory. This is often an indication that other memory is corrupt. at System.Drawing.SafeNativeMethods.Gdip.GdipFillRectangleI(HandleRef graphics, HandleRef brush, Int32 x, Int32 y, Int32 width, Int32 height) at System.Drawing.Graphics.FillRectangle(Brush brush, Int32 x, Int32 y, Int32 width, Int32 height) Ser ikke dette mest ut som en minnefeil på maskinen hans? 8803218[/snapback] Jeg ville heller gjettet på at det er en bug i GdipFillRectangleI. Vær nøye med at du ikke tegner "utenfor" bildet og se om det hjelper. Evt. er det jo ganske simpelt å lage sin egen FillRectangle funksjon... Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Men jeg kaller jo ingen FillRectangle! Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Men jeg kaller jo ingen FillRectangle! 8806697[/snapback] Paste resten av exception'en da... for å finne ut "hvem" som kaller den :-P Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 8. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 8. juni 2007 Kompilerte den til x86 i stedet. DA funka den på x64... Når jeg har valgene "Any CPU", "x64" og "x86" vil jeg tro at "Any CPU" vil gjøre at det funker på begge, men neeeeida... "x86" var rett valg! Det er så bra at MS ikke bæsjer seg på leggen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå