Petterahl Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei! Ser litt på teleobjekter til sommeren, men vil nødig bruke over 2000,-. Har forresten D70 med kit-objektet 18-70mm. Har sett litt på tamron sitt objektiv til slikk og ingenting, men er litt usikker sammenliknet med andre. Har forresten sett tråden på forumet om dette objektivet.. Tamron 70-300 Hvordan gjør det objektivet seg f.eks. mot disse to? De har jo tross alt lik blenderåpning.. Nikon 55-200 Nikon 70-300 Tusen takk for svar og anbefalinger. Er forresten åpen for andre objektiver og produsenter! Edit: Ser at prisen hos japanphoto har gått opp og koster nå 1299,-. Er det andre objektiver i den prisklassen som er vert å få med seg? Endret 7. juni 2007 av Petterahl Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei, du har sikkert lest anbefalingene på produktsidene hvor jeg er en av dem som har lagt inn min vurdering av Nikon 70-300 4-5.6G. Og jeg er fornøyd. Veldig fornøyd i forhold til prisen. Jeg tror du kan ha masse glede av dene telen før du møter så store kvalitetsproblemer at du vil bruke det 3 eller 4 dobbelte på et objektiv. Dette objektivet er ikke spesielt lyssterkt og det er et typisk utendørs-objektiv (er planen din å ta bilder i idrettshaller, konferansesaler e.l. med dårlig lys kan du slite med lysfølsomheten). Men det flotte med dette objektivet er at det er lett og greit å ta med seg. Selv er jeg på utenlandsreise nå, jeg har ikke mulighet til å ta med meg mitt langt tyngre 70-200 f2.8G IF-ED VR. Vekten gjør det totalt uaktuelt. Og med den langt lettere 70-300 har jeg fått tatt de ganske få telebildene jeg har hatt bruk for. Jeg vet du spør om sammenligning, kan dessverre ikke hjelpe deg, kan bare gjenta at jeg er godt fornøyd med min Nikon 70-300 4-5.6G Lenke til kommentar
Petterahl Skrevet 17. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 17. juni 2007 Jeg har tenkt litt nå, og har bestemt meg for at jeg skal kjøpe ett teleobjektiv, men er usikker på hvilket. Er det stor forskjell på disse to forresten? Er klar over at det ene er edelglass og det andre ikke. Det sistnevnte er forresten også 2000 kr dyrere, så regner med at det ganske bedre! Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6G Nikon Nikkor AF 70-300mm f/4-5.6D ED Hvilket teleobjektiv burde jeg velge? Jeg kan strekke meg til 3000,-, men nødig lenger. Lenke til kommentar
lelvemo Skrevet 18. juni 2007 Del Skrevet 18. juni 2007 Jeg har tamromen, 70-300, jeg vant den faktisk i et veddemål, da var den verdt 1000,- på japanphoto.no. Til den prisen er jeg godt fornøyd, men jeg mistenker at nikon sitt er bedre. Autofokusen er ikke den beste jeg har vært med på, og av og til når jeg tar makro bilder sliten den litt. For så vidt ingen problem, bare å ta det manuelt, men dog... Min konklusjon er at det stort sett er greit, av og til sliter det litt, men jeg har også glimtet til og tatt virkelig gode bilder med det. Det skal nevnes at jeg er keen amatør, med vekt på amatør.. Lykke til! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå