BobTheBeetle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En liten nøtt til dere som kanskje har peiling på sånt... : Problem: Jeg får ikke bootet til XP med 4 GB ram på plass! Maskinen starter, windows loadingen starter, deretter rebooter maskinen. 3 GB er no problem. RAM-brikkene er nye og helt identiske (i den grad noe kan være "helt identisk") Jeg vet at 32 bits OS ikke vil få uttelling for 4 GB, men jeg skulle vel kunne ha dem installert allikevel?? Eller har jeg misforstått noe her? (tydeligvis ) Jeg har: RAM: Crucial Ballistix 6400: 4x 1GB (4-4-4-12) - alle nye og identiske brikker. HK: ASUS P5N32E-Sli, Bios v. 1102 PSU: MIST 500w CPU: Intel Core 2 duo e6600 OS: Windows XP (mediacenter) Jeg har gjort følgende: - bruker ulike kombinasjoner av 3 GB: maskinen booter til XP, no problem. Det vil si at det har ikke noe å si hvilke brikker jeg bruker. Så lenge jeg har 3GB så er alt ok. - forsøkt å bytte om på plassering av de 3 brikken i ulike ram-slots - OS starter. Det vil si at det ikke har noe med defekt slot å gjøre, maskinen booter til XP så lenge jeg bare bruker 3 GB. - jeg har oppdatert bios til siste versjon v.1102 - det hjalp heller ikke. Med 4 GB rebooter maskinen. Er det noen tricks her som jeg misser? Takker for alle svar, Mvh Bob Lenke til kommentar
spetter Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Du må sette switch /3gb http://www.microsoft.com/whdc/system/platf...PAE/PAEmem.mspx http://www.gehrytechnologies.com/catia/cat...arge_memory.htm Endret 7. juni 2007 av spetter Lenke til kommentar
BobTheBeetle Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Du må sette switch /3gb Genialt, takk for kjapt svar! - det var vel noe slikt jeg mistenkte... Teste det etter jobb. Det er det jeg digger med forumet her inne - alltid noen som vet noe. Takker og bukker. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå