Olanru Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei! Skulle gjerne hatt et forslag til en kraftig maskin til kameraten min:) Jeg selv er ganske utdatert på hva som er bra nå Er av gammel årgang u see:) Sjøl har jeg en maskin: Intel P4 Prescott@3000mhz 1024mb Corsair XMS Pc2700LL Gforce7600GS Epox Ep-5plai Han skal bruke den til spilling, han er sjøl lite innenfor data og mener da at Vista er greia her, men jeg etter alle tester av Vista og tips til spillere: Ikke velg VISTA Han sier også at han trenger 4gigabyte minne? Ikke nødvendig, hvertfall ikke når han er spillprodusent eller kjører tunge 3d applikasjoner:) Sett opp noe rimelig og noe som faktisk duger, og IKKE Vista Ikke kom med påstander om han skal ha Vista fordi.... det er bedre enn XP eller andre tullete påstander. Skal bare ha et greit oppsett ikke en diskusjon angående RAM eller Vista Endret 7. juni 2007 av Skruff Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 windows xp ca: 300mb ram give or take, noen klarer strippete versjoner fra piratebay ned til 70mb, anyways så er det litt uvesentlig. xp 300mb og vista opp mot 1000mb. Med spill og xp på fullt på 1280x1024 så lå det på snitt 1600mb, derfor trengte en et 2gb sett. Også mest pga det ofte gikk i amd, amd instillingstider/slusetider en slags hastighet på rammen jobber mye raskere med kun 2stk ram moduler. min teori er at 3gb holder plenty. samme merke samme sett bare 2x1024 og 2x512 i verste fall 2x1024 og 2x256 med identisk timmings cl-4-4-4-12 800mhz. hvorfor en skal ha 4gb er vel 2x2024 eller 4x1024 og 3x1024 gir ikke dual channel. Jeg forstår det sånn at 1024 og 256/512 går fint sammen så lenge, samme merke/mhz/cache latency(lukketider) hvor mye penger var det og noen spesielt netbutikk? hvilken by? Lenke til kommentar
Olanru Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Digitalimpuls.no Tar med han dit på Lørdag så kan dem finne ut hva han trenger:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå