Gå til innhold

Liv i gammalt rykte (MGS4 + X360)

Anbefalte innlegg

*snip*

8806485[/snapback]

MGS startet på MS2X, så ble spillet portet over til SNES. Så kom MGS1 etterhvert til PS1, det ble portet til PC, så kom MGS2 til PS2, som senere ble portet til Xbox, GC har sin egen remake av MGS1, og da sitter vi vel igjen med MGS3 som er ekslusivt hos PS2?

Jeg ser ikke tradisjonen din.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Det kan skje at MGS4 kommer til X360, da mister dem enda en stortittel, lurer på hvor mangen dem skal miste da :p

Bryr meg ikke noe særligt til MGS4, skal eller ha Ratchet and clank til PS3, og mangen andre spill til ytterlige 2 andre konsollene jeg har

8803280[/snapback]

Det blir vel det første isåfall ? Det har jo stort sett bare vært rykter alt sammen. Er jo MGS og Final Fantasy som er de virkelige store titlene og uansett om det kommer til Xbox360 så vil ikke det skje med det første. Husk disse titlene er sterkt engineered mot Cell prosessoren. Det er ikke bare bare og bare flytte det til å fungere på xbox360.

Hideo Kojima sa jo selv at han ikke trodde det var mulig.

Lenke til kommentar
Det kan skje at MGS4 kommer til X360, da mister dem enda en stortittel, lurer på hvor mangen dem skal miste da :p

Bryr meg ikke noe særligt til MGS4, skal eller ha Ratchet and clank til PS3, og mangen andre spill til ytterlige 2 andre konsollene jeg har

8803280[/snapback]

Det blir vel det første isåfall ? Det har jo stort sett bare vært rykter alt sammen. Er jo MGS og Final Fantasy som er de virkelige store titlene og uansett om det kommer til Xbox360 så vil ikke det skje med det første. Husk disse titlene er sterkt engineered mot Cell prosessoren. Det er ikke bare bare og bare flytte det til å fungere på xbox360.

8807649[/snapback]

Unreal Tournament 3 skulle opprinnelig vert til PS3 og Pc, men etter knallsalg med Gears Of War så skulle det komme til Xbox 360 og, Mercenaries 2 og var PS3 og pc lenge til bare dem, Assassin's Creed var også kun til PS3 og Pc, Devil May Cry 4 var også bare til PS3, så ikke si att det er bare den første som kan komme til Xbox 360 :thumbup:

Endret av Toman85
Lenke til kommentar

8807649[/snapback]

Dette er løgn. Dette er hva Kojima sa allerede i 2005 (lenge før de første ryktene om multiplattform release):

Hideo Kojima says the only reason that Metal Gear Solid 4 is debuting on PlayStation 3 is that he likes to be first with everything, and that the last year's focus on MGS3 meant Kojima Productions didn't have any time to get to grips with Xbox 360. Actually, he says, it could quite happily work on Microsoft's system.

When asked whether MGS4 could work on 360 during a recent 1up interview, he said: "Yes, that's technically possible." It's not that he doesn't like Xbox 360, see, he just doesn't want to do things second.

Link

Forøvrig har flere utviklere uttalt at det er releativt enkelt å porte fra PS3 til Xbox 360, men langt vanskeligere den andre veien, pga forskjellig minnearkitektur.

Endret av Mr_Snuffles
Lenke til kommentar
Desverre men Kojima har sagt at MGS4 skal være Theater experience alà Blu-Ray, ikke DVD experience alà DVD. å han er en mann for sitt ord. anyway 50GB på DVD plater? hvor mange blir det :D:p

8806518[/snapback]

Har du lest hva han sier? ALDRI sier han ordrett at MGS 4 ikke kommer til 360, eller at det i det hele tatt er eksklusivt til PS3. Den nevnte teksten (theater experience etc.) ble sansynligvis publisert på et tidspunkt hvor han selv var usikker på om MGS 4 skulle bli eksklusivt eller ikke. For det har jo blitt bekreftet at MS har vært "in talks" for å få seg spillet temmelig lenge.

Og nei; han er ikke en mann for sitt ord. Han sa det samme om MGS2 til PS2, som dukket opp på XBox.

Edit:

Dette skriver jeg ikke fordi jeg håper det (ingen fan av serien), men snarere fordi jeg tror det er mulig. Jeg kunne sånn sett ikke brydd meg mindre, men jeg elsker simpelthen slike spekulasjoner, samt at dette er en veldig "viktig" tittel.

Hovedgrunnen til at jeg tror det vil dukke opp på 360: Hvorfor i alle dager brukte en person tid og energi (ja, det er jo lett gjort, men fortsatt) på å FJERNE PS3-logoen? Jeg klarer virkelig ikke å finne et annet svar på det spørsmålet.

Endret av Alex ws
Lenke til kommentar

Gjør meg ikke noe at MGS4 kommer til 360, bare bra at flere får oppleve hvor fantastisk denne serien er. Spillet blir tross alt konvertert til 360 og ikke omvendt, så det er bare å puste rolig ut. Og OM spillet skulle dukke opp på 360, så blir kanskje ikke samtidig(Les PS3 tidsekslusiv). Så alle MGS :love: fans (som meg f.eks) burde egentlig bare bli glad for Snake forsøk på å ta over verden i år eller neste år. Husk at også en MGS film er under utvikling..VELDIG spent på resultatet. :cool:

Lenke til kommentar

Det er nyleg komen ut ein remastered trailer -- og i denne, er PS3 logoen borte-vekk.  :hmm:

8802835[/snapback]

kanskje det betyr at spillet ikke kommer til noen platform i det hele tatt :hmm:

jeg brydde meg faktisk i starten, men nå synes jeg denne ryktemaskinen har kjørt litt for langt. det har vert minst 8 tråder spesifikt om dette temaet, tilleg til at det har blit diskutert i dusinvis av andre tråder. hva med å vente å se?

Lenke til kommentar
jeg setter en 10'er på at noen nevner at blu-ray råkker i denne tråden og at mgs4 påx360 ville kommet på 230dvder

8803518[/snapback]

Desverre men Kojima har sagt at MGS4 skal være Theater experience alà Blu-Ray, ikke DVD experience alà DVD. å han er en mann for sitt ord. anyway 50GB på DVD plater? hvor mange blir det :D:p

8806518[/snapback]

Noen som så den og veddet imot?

Lenke til kommentar
*snip*

8806485[/snapback]

MGS startet på MS2X, så ble spillet portet over til SNES. Så kom MGS1 etterhvert til PS1, det ble portet til PC, så kom MGS2 til PS2, som senere ble portet til Xbox, GC har sin egen remake av MGS1, og da sitter vi vel igjen med MGS3 som er ekslusivt hos PS2?

Jeg ser ikke tradisjonen din.

8806592[/snapback]

MG startet på MSX. Metal Gear Solid-spillene har alltid debutert på PlayStation-maskinene.

Lenke til kommentar

Det faktum at PS3 teksten ikke er til stede lenger, betyr sånn ca. dette: IKKE EN SKIT.

Punktum. ;)

Som alltid, inntil vi ser eller hører en solid pressemelding fra Konami om multiplattform, så er MGS4 fortsatt en PS3 tittel.

Det er fortsatt veldig mye usikkerhet om hvordan forholdet mellom Konami og Sony er om dagen. Vi vet egentlig ikke hva slags avtaler disse to selskapene har, for alt vi vet kan det hende at det foreligger en kontrakt om ekslusivitet og/eller økonomisk samarbeid rundt utviklingen av MGS4.

Endret av LioKaiser
Lenke til kommentar

8806518[/snapback]

Med litt komprimering -- tja 2? :)

Uansett, er litt einig med poenget til Krosjefen. Hvis alle spela skal kome på alle platformar, treng me berre ei maskin. Og då blir det jo heller ingen konkurranse.

Men til dykkar så kvin om "at det er for mange trådar om dette" .... Ingen som tvingar dykk å lese og svare vel? :)

Gledar meg uansett til E3 2007. Blir spanande!

Lenke til kommentar

8803280[/snapback]

8807649[/snapback]

Blir vel heller det tredje.

http://gamer.no/nyhet//fatal_inertia_og_bl...m_til_360/33775

Og jeg håper og at MGS4 kommer til X360... Ser ganske fett ut. PS3 er alt for dyr, og det er foreløpig ikke mange nok spill jeg er interessert i til den.

Endret av Thomas_H
Lenke til kommentar

Jeg har ikke planer om å kjøpe PS3. Den må gå ned minst minst to tusenlapper for jeg i det hele tatt vurderer den, men hvis multiplattform gjør at Kojima på noen måte må nedskalere prosjektet vil jeg at det skal forbli eksklusivt til PS3. Dette gjelder forøvrig eksklusive spill generelt.

Lenke til kommentar
Hehe, anten har PS3-gutane tatt ferie, blitt lei av ryktet og orkar ikkje svara -- ellers så har dei endo ikkje fått med seg Microsoft kategorien :p

Men, ingen som har nokre formeiningar? Eg byrjar som sagt å bli meir og meir sikker på at spelet faktisk kjem til X360.

8804092[/snapback]

Det må gjerne komme til Jaguar for min del. Spillet blir først og fremst laget til Ps3. Ingen hensyn blir tatt til andre konsoller i følge Kojima. Så får dere diskutere dere grønne å håpe i det lengste at det kommer til Xbox 360.

Jeg VET det kommer til Ps3, så trenger ikke bekymre meg ;)

Lenke til kommentar
Jeg VET det kommer til Ps3, så trenger ikke bekymre meg ;)

8810569[/snapback]

hehe, jau. Skal ha meg ein ny PS3 når det kjem noko godis eg òg. Så eg ankar ikkje. Men ingenting er betre om eg sparar dei høvdingane. Forøvrig, vil ikkje ha noko nedstrippa greier. Kompresjon er ein ting, men eit anna spel, er noko heilt anna ;)
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...