Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Ny tjeneste ifra vegvesen.no, spor regnr sms!

Frysning

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg søkte innom sidene til vegvesen.no og fant en artig tjeneste.

Ved å sende nummer på bilen får du navn på eier, og telefon hvis mulig.

Sist jeg så en "rar" volvo tok jeg nummeret, her er resultatet av min test av tjenesten:

STXXXXX, VOLVO: JUSTIS- OG POLITIDEPARTEMENTET OSLO

Sist eu-godkjent: 13.01.2006

Mektig imponert av dette, man får tilgang til informasjon som ellers ikke er tilgjengelig.

Link til tjenesten!

Endret av rat911
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Denne tjenesten skulle vært tilgjenlig på nett også syntes jeg.

8803122[/snapback]

Er det så ofte du trenger å få oppgitt eier på en bil?

8803467[/snapback]

Nei trenger ikke det så ofte, har ikke hatt behovet enda faktisk. Men hvor ofte er irrelevant her, jeg sa bare at jeg syntes den tjenesten skulle vært tilgjenlig på nett også, det er vel lov? Ser at det er praktisk å sende sms når man sitter i trafikken og blir nysgjerrig eller lignende, men ser også nyttefunksjonen/underholdningsaspektet ved å tilby tjenesten på nettet.

Lenke til kommentar

8803122[/snapback]

Er det så ofte du trenger å få oppgitt eier på en bil?

8803467[/snapback]

Tenk deg at du bulker i en annen bilen når eier ikke er til stede, og vil gjøre opp for deg.. :)

Lenke til kommentar

8803122[/snapback]

jeg leste om når de lanserte denne tjenesten og da sa de at det kun samlet forskjellige tjenester som allerede var tilgjengelig på nett og ved direktekontakt(tlf eller oppmøte) finner desverre ikke artikkelen igjen.

Lenke til kommentar

Man skal visstnok ha fått opplyst denne informasjonen ved direktekontakt (telefon eller oppmøte) før, noe jeg ikke visste var mulig.

Jeg trodde faktisk at denne informasjonen ikke var tilgjenlig for oss vanlige mennesker, så jeg ble faktisk ganske overrasket når jeg så at man kunne få det på SMS...

Lenke til kommentar

Som alt annet i samfunnet kan nok denne informasjonen misbrukes på noe vis, men i hovedsak er nok dette bare positivt. Man kan håpe at feilparkerte biler får en telefon før bilen blir tauet, hvis noen oppfører seg dårlig i trafikken kan man ta nummeret på bilen for å så anmelde vedkommende etter på.

Da ved hasardiøse forbikjøringer og slikt.

Lenke til kommentar

Frysning: alt du beskriver her er jo mulig den dag i dag ;) Bare at nå slipper man å ringe biltilsynet eller politiet for å få informasjonen, det holder med en sms.

Man er altså bare to tekstmeldinger unna å være i telefonisk kontakt med personen som eier (og sannsynligvis kjører) bilen foran deg

Lenke til kommentar

Det er mulig, men det er heller sjeldent noen "gidder".

Jeg har selv prøvd å få tak i nummeret til en som hadde parkert meg inne engang, det var ikke så lett som å sende en sms iallefall.

Er det enkelt, som sms, bruker folk muligheten.

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

Har du navn, kan du bruke telefonkatalogen.

Som bensinstasjonsansatt, vet jeg at politiet gir oss navnet når noen stikker av fra regninga. Det er bare å ringe dem. Politiet gir oss all informasjon vi trenger for å kontakte "tyven". Ofte har vi latt dem komme og betale så snart som mulig, men noen ganger blir vi nødt til å sende en regning. Det fine med regninger er at de kan gå til inkasso.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Man skal visstnok ha fått opplyst denne informasjonen ved direktekontakt (telefon eller oppmøte) før, noe jeg ikke visste var mulig.

Jeg trodde faktisk at denne informasjonen ikke var tilgjenlig for oss vanlige mennesker, så jeg ble faktisk ganske overrasket når jeg så at man kunne få det på SMS...

Generell informasjon rundt bil og eier er offentlig informasjon, og kan fås tak på om man kontakter enellerannen trafikkstasjon (eller SMS-tjenesten).

Har brukt SMS-tjenesten siden den ble lansert internt i Vegvesenet for noen år siden, og tjenesten er genial og i bruk titt og ofte fra min side, selv om jeg hadde full tilgang fra jobb tidligere. :)

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...