Joachim_F Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 1UP har den første informasjonen om SimCity Societies, det femte store spillet i SimCity-serien. Les mer Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg liker ikke tanken om at det er økt fokus på personene i spillet. Sim City har for meg alltid vært et spill hvor jeg kan planlegge og bygge fantastiske byer. Som regel har det gått adundas med økonomien. Og det har gjort spillene til en real utfordring. Man er ikke borgermester for å detaljplanlegge personers liv. Man blir borgermester for å planlegge byens videre progresjon. Jeg håper for all del man ikke trenger å bry seg om dette person-tullet og kan fokusere på by-bygging slik som i Sim City 4. Lenke til kommentar
Qverner Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Jeg spiller nesten Simcity 4 daglig for tiden (mye pga grafikkortet mitt ikke drar stort bedre), og ser frem til en oppfølger, men dette var begredlige greier. Har gjort meg mange tanker over hvordan jeg vil at neste spill skal være, og dette er nesten det motsatte. Det som forundrer meg er at jeg leste for ikke så lenge siden et intervju med en fra Maxis. Han kunne bekrefte at det kom et nytt Sim city spill, og at de skulle gå tilbake til det opprinnelige. Societies virker ikke som å gå tilbake ettersom personer ble introdusert i 4'ern. Dessuten forstår jeg ikke hvorfor det ikke er Maxis som utvikler det neste, de har alltid gjort det bra og vet hva de driver med. Uansett så vil vel alltid sc4 funke, og det er nok av plugins til å lage fine byer fortsatt Lenke til kommentar
M@R7!N Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Tilted Mill har peiling på startegispill (feks. Caesar IV) men syntes også de drar det litt langt når de vil blande inn så mye "micromanaging" i spillet. Håper ihvertfall vi får samme mulighetene med å bygge en svær by som tidligere. Har aldri vært særlig god til å bygg en velfungerende by, men i Sim city 3000 har jeg i det siste klart å komme meg opp i 300k innbyggere uten klager Lenke til kommentar
pertm Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Tviler på om jeg kommer til å være interessert i det spillet der, så ut som de prøver å få det til å ligne sims. Lenke til kommentar
GerdElise Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hmmm...jeg er både positiv å negativ til denne nyheten. På en måte er jeg glad for at Maxis har gitt fra seg tøylene for jeg følte at de hadde kjørt seg fast litt. Jeg elsker Sim City spillene, -spesiellt toern og treern, SC4 derimot fant jeg ustyrtelig kjedelig. Jeg greide aldri å finne samme entusiasmen for dette som de øvrige spillene. En av grunnene er at det er for komplisert. Det var andre grunner og som jeg ikke kommer på nå fordi det er så lenge siden jeg har spilt det. Jeg tror det var at jeg syns det var lite nytt og ingenting av det var positivt. Jeg har ikke noe imot at de drar inn mennesker, jeg har på en måte savnet dette litt i spillene selv om det jeg liker best er å bygge, planlegge byen og se den vokse. Men for mye micro-managment kan fort bli kjedelig. Det jeg med en gang kan si ser negativt ut er grafikken, selve stilen på bygningene. De ser mindre realistiske ut enn i Sim City spillene. Mere avrundede, de har litt 'tegneserie' preg over seg. Det heller litt mot stilen på 'Theme' serien. Jeg liker den realistiske stilen på bygningene i de forrige SC spillene, det er slik fansen er vant til at byen skal se ut så hvorfor de har valgt denne nye stilen er ubegripelig. Lenke til kommentar
Filamu Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Likte heller aldri 4'ern så mye, var greit nok men det eneste jeg virkelig likte var muligheten til å lage gårdsbruk. Savnet det i SC3000 Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Jeg liker ikke tanken om at det er økt fokus på personene i spillet. (...) Jeg håper for all del man ikke trenger å bry seg om dette person-tullet og kan fokusere på by-bygging slik som i Sim City 4. 8802804[/snapback] Dette var det første som slo meg også. Hvis dette blir The Sims i litt større skala er det takk og farvel fra min kant. Jeg har alltid likt utfordringen de tidligere spillene har gitt meg, hvor det var mer enn nok å passe på med tanke på strøm, vanntilførsel, sonefordeling, trafikk og innbygernes generelle behov. Fem-seks stolper som viser innbyggernes glede og behov for ulike ting er helt greit, og må til for å faktisk gi byen liv og dynamikk. Men hvis man skal zoome inn på gatenivå og nærmest styre ulike personer rundt? Nei takk. Ellers er jeg enig med GerdElise angående grafikken. Jeg håper ikke det blir for tegneserieaktig, de bør holde seg til funksjonell og ren grafikk. Vil man ha fancy grafikk og fokus på innbyggere, kan man spille City Life. Endret 7. juni 2007 av MiSP Lenke til kommentar
kaieks Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 (endret) neineinei, som trofast SimCity spiller over veldig lang tid så synes jeg ikke at det er en slik utvikling spillet trenger. Jeg likte oversiktsbildet man hadde over byen, ikke at man skal måtte svirre rundt nede blant husene. For noen kan sikkert dette virke tøft, men ikke noe som vil virke aktuelt for meg. Og jeg liker heller ikke ideen om mer Sims aktige innbyggere, jeg vil lage millionbyer uten at prosessoren skal bruke mye kraft på å i stor skala simulere en sims daglige liv. SimCity 4 trenger en oppdatering, grafisk og spillmessig, men ikke så utrolig mye fordi SimCity 4 er tidenes beste simulatorspill, vær så snill å ikke ødelegg dette!! Trafikksimulatoren i SimCity 4 er noe som frivillige mange år på etterkant har utviklet til å bli skikkelig bra. Jeg skulle gjerne sett muligheter å kunne gjøre enda mer. Så håper de går fremover og ikke tilbake når det kommer til denne viktige delen. Jeg tror det var dumt av EA å ikke bruke Maxis, rett og slett tåpelig. Endret 8. juni 2007 av kaieks Lenke til kommentar
AngryPolarBear Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 (endret) Trafikksimulatoren i SimCity 4 er noe som frivillige mange år på etterkant har utviklet til å bli skikkelig bra. Jeg skulle gjerne sett muligheter å kunne gjøre enda mer. Så håper de går fremover og ikke tilbake når det kommer til denne viktige delen. 8811420[/snapback] Etter å ha spilt SimCity 4 og Rush Hour var det faktisk trafikksimulatoren som irriterte meg mest. Synes det var altfor mye trafikk i forhold til innbyggere, bilistene var for dumme til å finne den raskeste og beste veien til destinasjonen, simulatoren tok kun for seg hjem-til-jobb strekningen og det var altfor vanskelig å få innbyggerne over fra bil til kollektivtrafikk. Men ellers elsket jeg spillet, og synes dette virkelig er feil vei å gå (ihvertfall ut fra den infoen vi har fått). Jeg vil ha SimCity 4, bare bedre, mer detaljert, mer valgmuligheter, smartere og bedre visuelt. Jeg vil ikke at spillet skal nærme seg The Sims, jeg vil tross alt at det skal først og fremst handle om bybygging! Endret 12. juni 2007 av AngryPolarBear Lenke til kommentar
GerdElise Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Jeg vil ikke at spillet skal nærme seg The Sims, jeg vil tross alt at det skal først og fremst handle om bybygging! 8841282[/snapback] Jeg er helt enig i det. Sims og Sim City må holdes adskilt. Jeg vil ikke styre for mye med menneskene, da blir det liten tid til bygging og bymanagement. Allikevel så savner jeg det menneskelige aspektet, men jeg vet ikke helt hvordan jeg mener det kunne vært implisert. Jeg har følt noen ganger i SC spillene at det blir litt uvirkelig når man ikke har med mennesker å gjøre på en eller annen måte, -jeg ser bort ifra disse rådgiverne, det er folka på gata jeg vil høre litt mere fra. Hva syns dem om byen? Hvilke konsekvenser får handlingene mine for den enkelte? Ja, jeg vet vi får merke det om vi bevilger for lite penger til viktige ting som politi, brannvesen osv, men..akk, jeg vet ikke helt. Det jeg tror jeg mener er at det ville føles mere virkelig om man trekker inn mennesker på en eller annen måte, -og mindre som om man bygger med byggeklosser, for å sette det på spissen. Lenke til kommentar
MiSP Skrevet 12. juni 2007 Del Skrevet 12. juni 2007 Det høres ut som om dette er spillet for deg, GerdElise. Lenke til kommentar
GerdElise Skrevet 13. juni 2007 Del Skrevet 13. juni 2007 Det høres ut som om dette er spillet for deg, GerdElise. 8846893[/snapback] vel, det kommer helt an på hvordan de gjør det Jeg vil ikke at de skal blande inn alt for mye av det menneskelige heller, jeg har allerede Sims2, jeg vil heller ha en skikkelig by bygger/planlegger. Og så vil jeg ha den realistiske grafikken fra SC4 spillet. Så jeg vet ikke helt jeg .. =/ Lenke til kommentar
kaieks Skrevet 15. juni 2007 Del Skrevet 15. juni 2007 Trafikksimulatoren i SimCity 4 er noe som frivillige mange år på etterkant har utviklet til å bli skikkelig bra. Jeg skulle gjerne sett muligheter å kunne gjøre enda mer. Så håper de går fremover og ikke tilbake når det kommer til denne viktige delen. 8811420[/snapback] Etter å ha spilt SimCity 4 og Rush Hour var det faktisk trafikksimulatoren som irriterte meg mest. Synes det var altfor mye trafikk i forhold til innbyggere, bilistene var for dumme til å finne den raskeste og beste veien til destinasjonen, simulatoren tok kun for seg hjem-til-jobb strekningen og det var altfor vanskelig å få innbyggerne over fra bil til kollektivtrafikk. 8841282[/snapback] Jeg hintet mer til det samfunnet som har brukt store deler av sin tid til å utvikle NAM (Network Addon Mod) som forbedrer trafikksystemet til de grader. http://www.simtropolis.com/modding/index.c...=details&id=380 Dette er noe som virkelig kunne blitt bygget på... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg