Zailenser Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Hei Jeg har bredbånd fra Nextgentel. Det er det jo en adsl router. Jeg har tenkt å sette opp et trådløst nettverk. Så var jeg inne på komplett. Jeg ser at det står aksesspunkt og router. Hva skal jeg gå etter for å få et trådløst nettverk som fungerer med nextgentel routeren. Jeg skal bruke en laptop som den trådløse og en stasjon tilkoblet med kabel. På forhånd takk Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 En hvilken som helst trådløs ruter. Et trådløst aksesspunkt er ferdig oppsatt, mens en trådløs ruter har gjerne svitsj-funksjonalitet slik at du kan koble til med kabel i tillegg. WRT300N er jo et veldig bra alternativ. Lenke til kommentar
rolvs Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Gå for et trådløst accesspunkt. Kjøper du en router, får du jo to routere og det er jo ikke spesielt bra (portforwarding, upnp osv..). En router har også mer elektronikk, og er mer følsom og sårbar. Eneste fordelen jeg ser for deg med en router, er om du trenger flere kablede porter også. Da kan du kjøpe en router, og deaktivere dhcp i den og bare bruke LAN portene. Men har jeg vært deg hadde jeg gått for et trådløst accesspunkt eller to og en switch i tillegg om du trenger flere porter med kabel tilkobling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå