KriB Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei! Jeg har nettopp kjøpt en 3Com OfficeConnect Cable/DSL Gateway for å ha et lokalnett, og muligheten til å spille flere spillere på internett gjennom denne, og samtidig ha litt kontroll over aktiviteten på LAN- et (Det er jo kult og følge med på hva som skjer :-) ) Problemet er at når vi spiller Medal of Honour (Eneste spillet jeg har prøvd å spille online flere stk gjennom gatewayen) så kommer bare en av oss inn på spill- serverne. Jeg har satt Gatewayen til å fungere som DHCP- server, og litt brainstorm blant meg og kompiser som har litt peiling har gjort at vi tror at alle pc' ene som kopler seg opp til internett gjennom gatewayen får samme ip- adresse, og dette gjør at kun den første av oss som logger seg inn på en spillserver kommer inn. Høres dette logisk ut? Eller er jeg helt på jordet? Jeg har Chello Plus, med mulighet for tre Ip- adresser fra chello, så går det ann å disable gateway/DHCP- funksjonen i gatewayen slik at den fungerer som en switch? Vi har prøvd med en vanlig switch og det funka som en drøm å spille tre stk samtidig på nettet da. Firewall' en i gatewayen har jeg disablet, men jeg har satt den til å ikke godta ping fra internett. Har det noe med saken å gjøre? Eller har jeg kjøpt katta i sekken? Vil noen ha en billig gateway, kun to dager gammel...? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Hei! Jeg har satt Gatewayen til å fungere som DHCP- server, og litt brainstorm blant meg og kompiser som har litt peiling har gjort at vi tror at alle pc' ene som kopler seg opp til internett gjennom gatewayen får samme ip- adresse, og dette gjør at kun den første av oss som logger seg inn på en spillserver kommer inn. Høres dette logisk ut? Eller er jeg helt på jordet? Det er jo funksjonen til en router og gjemme flere maskiner bak en IP-adresse, er dette et problem for spillserveren må den være broken by design. Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Bruke andre porter på de tre andre pcene . Akkurat som i CS, en bruker 27015, en annen bruker 27016 osv... Hvordan du stiller dette finner du sikkert ved å søke på quake3 console commands eller noe lignende... Ellers kan du finne den lokale addressa de med Start-meny --> cmd --> ipconfig Glemte og si at jeg har samme routern som deg . Den er bra. Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du har vel 4 ports switch innebygd i den router'n? drit i cable/dsl porten så har du en 4-ports switch. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Bruke andre porter på de tre andre pcene . Akkurat som i CS, en bruker 27015, en annen bruker 27016 osv... Hvordan du stiller dette finner du sikkert ved å søke på quake3 console commands eller noe lignende... Ellers kan du finne den lokale addressa de med Start-meny --> cmd --> ipconfig Glemte og si at jeg har samme routern som deg . Den er bra. Takk! Er på jobb nå, men skal hjem og prøve dette. Dumt spørsmål: Har aldri tildelt porter tidligere; gjør jeg dette på hver pc eller i admin- menyen på gatewayen? Dette gjør vel kanskje at jeg kan kjøre flere enn tre stk mot nettet samtidig? Man trenger ikke ta hensyn til hvor mange IP- adresser man får fra ISP på denne måten? Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Du har vel 4 ports switch innebygd i den router'n? drit i cable/dsl porten så har du en 4-ports switch. Ahhh... Tre IP adresser, fire porter.... of course. Dette er jo en veldig enkel og grei måte å gjøre det på. Takk for god hjelp!!! Skal hjem og teste disse greiene nå, og så er vi klar for en vannvittig spillehelg med dama ute av byen... :-) Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 3. januar 2003 Del Skrevet 3. januar 2003 Du har vel 4 ports switch innebygd i den router'n? drit i cable/dsl porten så har du en 4-ports switch. Ahhh... Tre IP adresser, fire porter Det betyr jo ikke at du får 4 ip'er på inett da, du har fortsatt bare 3. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 3. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 3. januar 2003 Du har vel 4 ports switch innebygd i den router'n? drit i cable/dsl porten så har du en 4-ports switch. Ahhh... Tre IP adresser, fire porter Det betyr jo ikke at du får 4 ip'er på inett da, du har fortsatt bare 3. Jeg skjønte det... Tusen takk for hjelpen, kompis!!! Jeg er helt fersk i sånne ting som det her, så det er bra å få hjelp. Jeg sier ifra åssen det har gått, når jeg har fått testet dette hjemme. Lenke til kommentar
KriB Skrevet 6. januar 2003 Forfatter Del Skrevet 6. januar 2003 Det gikk bra. det var enten UPC , eller Medal of Honor serverne som kødda. Ingenting behøvde å gjøres med innstillingene på Gatewayen Det ble en lang og dritkul helg med gaming. Case solved. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå