Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Fjerne koks fra ventiler og stempel

Anbefalte innlegg

Hei :)

Har nylig begynt å plukke fra hveranre en topp til motoren i bilen min (er forresten en Ford Sierra 2.0i '90-mod.).

Alt er nå demontert, men denne gangen tenkte jeg å rengjør alt. :hmm:

Er det noen av dere genier der ute som vet hva jeg kan bruke som et effektivt løsemiddel til å fjerne all fast brent koks/sot på ventiler og stempel?

MVH, Confusion

Endret av confusion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sodakur!

Skru det sammen og varmkjør motoren. Hold den på nesten turtallsperra og hell farris ned i innsuget, ikke så mye at den stopper, den skal klare og hente seg inn igjen.

Den blir som ny inni og du får et par hester ekstra...en kort stund!

Blir et enormt trykk i den stakkars motoren så jeg vil ikke anbefale det.

Siden du har alt ute kan du sette ventil stammen i en el.drill eller noe sånt og snurre den rundt mens du drar en kniv nedover. Da får du sett om ventilen er rett og den blir bling bling :thumbup:

Lenke til kommentar
Sodakur!

Skru det sammen og varmkjør motoren. Hold den på nesten turtallsperra og hell farris ned i innsuget, ikke så mye at den stopper, den skal klare og hente seg inn igjen.

Den blir som ny inni og du får et par hester ekstra...en kort stund!

Blir et enormt trykk i den stakkars motoren så jeg vil ikke anbefale det.

Siden du har alt ute kan du sette ventil stammen i en el.drill eller noe sånt og snurre den rundt mens du drar en kniv nedover. Da får du sett om ventilen er rett og den blir bling bling :thumbup:

8810584[/snapback]

Funker heller dårlig på injection motor dette... men på forgasser motor funker det fint, men jeg ville brukt rent vann, ikke farris ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...