confusion Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Hei Har nylig begynt å plukke fra hveranre en topp til motoren i bilen min (er forresten en Ford Sierra 2.0i '90-mod.). Alt er nå demontert, men denne gangen tenkte jeg å rengjør alt. Er det noen av dere genier der ute som vet hva jeg kan bruke som et effektivt løsemiddel til å fjerne all fast brent koks/sot på ventiler og stempel? MVH, Confusion Endret 7. juni 2007 av confusion Lenke til kommentar
otis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Regner med en propan brenner, til det brenner opp og flyger av. Lenke til kommentar
wazzza Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Dieselbad og nylonbørste.... Lenke til kommentar
confusion Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 takker for gode råd, skal teste litt forskjellig så ser vi hva som skjer Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Sodakur! Skru det sammen og varmkjør motoren. Hold den på nesten turtallsperra og hell farris ned i innsuget, ikke så mye at den stopper, den skal klare og hente seg inn igjen. Den blir som ny inni og du får et par hester ekstra...en kort stund! Blir et enormt trykk i den stakkars motoren så jeg vil ikke anbefale det. Siden du har alt ute kan du sette ventil stammen i en el.drill eller noe sånt og snurre den rundt mens du drar en kniv nedover. Da får du sett om ventilen er rett og den blir bling bling Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 8. juni 2007 Del Skrevet 8. juni 2007 Sodakur! Skru det sammen og varmkjør motoren. Hold den på nesten turtallsperra og hell farris ned i innsuget, ikke så mye at den stopper, den skal klare og hente seg inn igjen. Den blir som ny inni og du får et par hester ekstra...en kort stund! Blir et enormt trykk i den stakkars motoren så jeg vil ikke anbefale det. Siden du har alt ute kan du sette ventil stammen i en el.drill eller noe sånt og snurre den rundt mens du drar en kniv nedover. Da får du sett om ventilen er rett og den blir bling bling 8810584[/snapback] Funker heller dårlig på injection motor dette... men på forgasser motor funker det fint, men jeg ville brukt rent vann, ikke farris Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå