Orjanp Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Har sett på fire bøker om emnet. PHP and MySQL Web Development, 3rd Edition PHP and MySQL for Dynamic Web Sites (Visual QuickProject Guides) PHP and MySQL Bible Beginning PHP 5 and MySQL 5: From Novice to Professional Noen som har noe tips til hvilke av disse bøkene som er å anbefale? Eventuellt andre bøker? Jeg holder på med en master i informatikk, så jeg har rimelig grei programmeringserfaring. Har benyttet html, css og php til å lage noen enkle nettsider. Trenger ikke hjelp til å sette opp en webserver med mysql/php. Tror det skulle være det meste. Ørjan... Endret 7. juni 2007 av Orjanp Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 PHP og MySQL Bible har jeg brukt mye, og det er et kjekt oppslagsverk. Regner med at siden du skal ta en Master, trenger du ikke en innføringsbok i den forstand. Lenke til kommentar
Ståle Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Beginning PHP 5 and MySQL 5: From Novice to Professional super anbefalt 20 sider med kommandoer og bruken av dem resten av kaptilene omhandler hvordan du setter opp mysql/sqlite osv The Definitive Guide to MySQL 5 - Michael Kofler (Apress) kan jeg ogsa anbefale hvis du ikke bare skal bruke mySQL med PHP. Denne boken omhandler grundig masse oppsett og databasestrukturer. Samme som det som star i boken over, men grundigere. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 19. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2007 Skal sjekke ut de bøkene som er nevnt. Takk for tipsene. Regner med at siden du skal ta en Master, trenger du ikke en innføringsbok i den forstand. 8802457[/snapback] Korrekt. En bok som forklarer grundig hvordan 'Hello world' fungerer er bortkastet. Ørjan... Lenke til kommentar
Rinox Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "PHP5 and MySQL Bible" er veldig god, men jeg vil også anbefale "Webprogrammering i PHP" av Svend Andreas Horgen. Den er bra Lenke til kommentar
madompa Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 "PHP5 and MySQL Bible" er veldig god, men jeg vil også anbefale "Webprogrammering i PHP" av Svend Andreas Horgen. Den er bra 8898329[/snapback] God bok det hvis du er "nybegynner", men det er vel en typisk "hello world"-bok? Lenke til kommentar
Yaricks Skrevet 19. juni 2007 Del Skrevet 19. juni 2007 PHP in 10 minutes, PHP MYSQL and Apache in 24 hours, og tilslutt MySQL/PHP Database Applications (som er MAAAANGE veldig bra aplikasjoner som du kan bruke senere! ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå