Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er toppløst normalt?


Gjest Grublefant

Anbefalte innlegg

Gjest Grublefant

Hei.

 

Jeg har en kjæreste som ikke liker at jeg soler og bader meg toppløs når han ikke er til stede. Jeg har mange gode guttevenner som jeg har kjent i mange år, og som jeg ikke ser på som gutter, men som venner. Når jeg er med de eller venninner hender det jeg bader & soler meg toppløs, for jeg bryr meg ikke om de ser meg.

Men kjæresten liker ikke dette da, han sier det er greit om han er til stede, men helst ikke når han ikke er det.. Er det jeg eller han som er vanskelig? Det er jo tross alt min kropp?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei.

 

Jeg har en kjæreste som ikke liker at jeg soler og bader meg toppløs når han ikke er til stede. Jeg har mange gode guttevenner som jeg har kjent i mange år, og som jeg ikke ser på som gutter, men som venner. Når jeg er med de eller venninner hender det jeg bader & soler meg toppløs, for jeg bryr meg ikke om de ser meg.

Men kjæresten liker ikke dette da, han sier det er greit om han er til stede, men helst ikke når han ikke er det.. Er det jeg eller han som er vanskelig? Det er jo tross alt min kropp?

8801958[/snapback]

Er vel egentlig ikke relevant om du ser på kameratene dine som gutter eller ikke. Det eneste som betyr noe er at kjæresten din synes det er ubehagelig at du gjør det. Elsker du han burde det vel gå ann å slutte med det og heller sole seg toppløs når det ikke er så mye folk der?

Lenke til kommentar

Jeg ser egentlig ikke på min kropp som min når jeg får meg kjæreste. Jeg klipper meg slik de vil, jeg går med de klærene de liker best, jeg prøver å se bedre ut enn når jeg er singel. Min tunge er ikke min tunge, den er hennes, og hun bestemmer hvem den rører. På samme måte forbeholder jeg meg retten til å bestemme hvem som får se puppene hennes. Jeg er ikke manisk om det, og det er sjeldent en av oss "bestemmer" over den andre, men hvis hun eller jeg først reagerer på noe, så pleier den andre å ta hensyn.

Lenke til kommentar
Jeg ser egentlig ikke på min kropp som min når jeg får meg kjæreste. Jeg klipper meg slik de vil, jeg går med de klærene de liker best, jeg prøver å se bedre ut enn når jeg er singel. Min tunge er ikke min tunge, den er hennes, og hun bestemmer hvem den rører. På samme måte forbeholder jeg meg retten til å bestemme hvem som får se puppene hennes. Jeg er ikke manisk om det, og det er sjeldent en av oss "bestemmer" over den andre, men hvis hun eller jeg først reagerer på noe, så pleier den andre å ta hensyn.

8802086[/snapback]

Godt sagt.

Lenke til kommentar

For å svare på emnetittelen: ja, men ikke så vanlig som det var på 80-tallet f.eks. Jeg skjønner godt at jenter har behov for å få sol på hele overkroppen. Gjør det du har lyst til og si til partneren din at han må jobbe med sjalusien sin. Hvis han ikke stoler på deg såpass at du får lov å sole deg engang, har han det vondt. Men, som alltid når man har ulike oppfatninger; snakk med han og bli enige om hva dere skal gjøre.

Lenke til kommentar

Her har vi igjen problemet med forumet når det gjelder hjelp, alle er så flinke med bastante uttalelser. Hun poster, du skriver "gjør det du vil, problemet ligger hos ham", mens andre poster "hvis du virkelig elsker ham, så slutter du med det". Er det virkelig noen forhold som fungerer sånn? Man ignorerer partnerens problemer og ber ham løse opp i de selv, eller stiller ultimatum som den andre må forholde seg til?

 

Jeg synes folk skal spørre seg selv hva de hadde gjort i situasjonen, hvis jeg solte meg naken og damen klaget, så vet jeg at jeg ikke hadde fortsatt uten å ta hensyn til henne, og jeg vet at hun ikke hadde sagt "nakensol eller meg".

Lenke til kommentar

Jeg ser på det som et problem for brukere når rådene de får er lite gjennomtenkte. Det rammer ikke meg, det rammer de som spør etter seriøs hjelp og ikke får løsninger som vil hjelpe. Skal man lære bort innstillingen at hvis ikke kjæresten godtar deg og alt du gjør, så er han ikke god nok? Forhold er synonymt med kompromiss, og rådene her er så unyanserte og bastante at det ikke kan føre til noe godt.

 

Forestill deg at man stolte på noen av rådene gitt her og noe sånt avslutter forholdet, hvor mange timer vil det ta før man innser at man har gjort en grov tabbe? Dette er verdens mest trivielle sak, som kan løses gjennom samtale, forståelse og fornuft. Litt flere sånne råd hadde vært greit.

Lenke til kommentar
Hei.

 

Jeg har en kjæreste som ikke liker at jeg soler og bader meg toppløs når han ikke er til stede. Jeg har mange gode guttevenner som jeg har kjent i mange år, og som jeg ikke ser på som gutter, men som venner. Når jeg er med de eller venninner hender det jeg bader & soler meg toppløs, for jeg bryr meg ikke om de ser meg.

Men kjæresten liker ikke dette da, han sier det er greit om han er til stede, men helst ikke når han ikke er det.. Er det jeg eller han som er vanskelig? Det er jo tross alt min kropp?

8801958[/snapback]

 

Jeg mener det er du som er vanskelig for å være helt ærlig.

Det spiller ingen rolle om du har kjent disse guttene siden du spratt ut.

De vil uansett på et punkt se på deg som en jente og ha div. tanker rundt det hvis du viser dem at du virkelig er jente, hvis du skjønner.

Jeg mener ikke du skal tre på deg en burka å vasse rundt, men ha litt forståelse for kjærsten din. Det er tross alt ikke alt ved hans kropp du vil dele heller tenker jeg.

Dette er min helt subjektive mening :)

Endret av DalaiLaban
Lenke til kommentar

Lite gjennomtenkt? Er det du som bestemmer hvilke synspunkter som er gjennomtenkt eller ikke?

 

Jeg anbefalte at de snakker sammen og det mener jeg er et godt råd i de fleste slike situasjoner.

 

Når det gjelder hvordan du mener forhold bør fungere, er det flott for deg og din partner hvis dere er enige om det, men andre par kan ha andre oppfatninger om hvordan de skal styre livene sine. Det finnes ikke noen fasit på dette, Steffypants.

Lenke til kommentar

Jeg bestemmer ingenting, men kan se ganske enkelt hva som er og ikke er gjennomtenkt, og det tror jeg de fleste klarer etter å ha lest gjennom tråden. En ting er sikkert, forhold basert på ultimatum er det ingen som er tjent på (og ikke ta all kritikken på din kappe, jeg vet at du ofte kommer med råd her inne som er bra, det er ikke kun deg jeg mener har gitt dårlig råd her inne).

Lenke til kommentar

Jeg må si meg enig med Stefan her. Det er symptomatisk for forum at folk er litt for brå i uttalelsene. Man dumper selvfølgelig ikke dama brått fordi man er uenig. Man stiller heller ikke ultimatum annenhver dag hvis man har planer om å ha et forhold som fungerer og varer. Da er jeg rimelig sikker på at den andre parten fort blir lei og til slutt går.

 

Når det gjelder denne saken så synes ikke jeg det gjør noe at kona soler seg toppløs - heller ikke når jeg ikke er til stede. Nå har vi vært sammen såpass lenge at jeg kanskje er tryggere på henne enn jeg var på damene jeg var sammen med da jeg var på tårdstarters alder (antar at vi snakker 15-20 år her).

 

I en slik situasjon forstår jeg gutten litt. Mange ser på pupper som en seksuell og privat sak (før de får barn og må vippe de ut over alt :p). Dersom dette er tilfelle er det kanskje ikke så rart at han ikke vil dele din seksualitet med hele verden - spesielt ikke andre gutter.

 

Om dere er uenige i denne saken så er det lov. Hvis han virkelig vil være sammen med deg så dumper han deg ikke over dette - med mindre han bruker forumråd som beslutningsgrunnlag. Han liker det kanskje ikke, men dersom det er viktig for deg å gjøre det så vil han godta det. På samme måte vil du slutte med det dersom det er viktig for han.

 

Den eneste måten å finne ut hvem som skal "vinne" i denne saken er å snakke om det og fortelle om behov og følelser rundt temaet. Etter å ha snakket skikkelig om det blir dere enige om en løsning og holder dere til den. Føler han sterkt for sitt syn så synes jeg faktisk du skal slutte. Du kan jo tross alt sole deg toppløs når han er med, eller når du er alene.

Lenke til kommentar
Jeg ser egentlig ikke på min kropp som min når jeg får meg kjæreste. Jeg klipper meg slik de vil, jeg går med de klærene de liker best, jeg prøver å se bedre ut enn når jeg er singel. Min tunge er ikke min tunge, den er hennes, og hun bestemmer hvem den rører. På samme måte forbeholder jeg meg retten til å bestemme hvem som får se puppene hennes. Jeg er ikke manisk om det, og det er sjeldent en av oss "bestemmer" over den andre, men hvis hun eller jeg først reagerer på noe, så pleier den andre å ta hensyn.

 

er helt enig.

 

Man dumper selvfølgelig ikke dama brått fordi man er uenig. Man stiller heller ikke ultimatum annenhver dag hvis man har planer om å ha et forhold som fungerer og varer. Da er jeg rimelig sikker på at den andre parten fort blir lei og til slutt går.

 

enig her også. så lenge en lever i et parforhold må en lære seg å respektere og lytte til partneren sin. hvis ikke er det (slik jeg ser det) kort vei til at forholdet tar slutt.

 

hvis kjæresten din er brydd over/ikke liker at du soler deg toppløs når du er sammen med kompisene dine synes jeg du skal respektere det.

 

edit: kall meg gjerne sær, men jeg hadde faktisk synes det hadde vært bedre om kjæresten min hadde solt seg toppløs på stranden enn om hun hadde gjort det alene med en kompis.

Lenke til kommentar

Personlig så er jeg så trygg på dama at jeg ikke ville hatt problemer med at hun solte seg toppløs blant andre menn (med eller uten meg).

Men det jeg derimot har litt problemer med er det å sole seg toppløs grunnet de farene dette kan føre med seg. Snakker da selvfølgelig om brystkreft. Jeg vet jo at det ikke er sånn "sol deg toppløs, få kreft" men at det ligger en vis risiko rundt det. Jeg sier heller ja takk til bleke pupper en én brun pupp...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...