Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

FM sender i bil

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har kjøpt meg en billig FM sender med minijack. Dette fordi den orignale spilleren i bilen ikke støtter mp3. Jeg har testet den i bilen på flere av de forskjellige frekvensene, men jeg får alltid mye støy.

Jeg testet den også i en annen bil, og der fungerte den utmerket. Den eneste forskjellen jeg kan tenke meg har betydning, er plasseringen av antennen. På bilen der den fungerte bra, var antennen plassert bak til venstre på bilen, og på min sitter den på taket. Kan det da være at senderen enten ikke er sterk nok til å sende gjennom taket på bilen, eller har dette med avstand til antennen å gjøre?

Er det noen her som har peiling på slikt?

Hvis det er sånn at antenne på taket er et problem, er vel det mest logiske valget å kjøpe en sterkere sender?

På forhånd takk.

Endret av MemorX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei,

Jeg har kjøpt meg en billig FM sender med minijack. Dette fordi den orignale spilleren i bilen ikke støtter mp3. Jeg har testet den i bilen på flere av de forskjellige frekvensene, men jeg får alltid mye støy.

Jeg testet den også i en annen bil, og der fungerte den utmerket. Den eneste forskjellen jeg kan tenke meg har betydning, er plasseringen av antennen. På bilen der den fungerte bra, var antennen plassert bak til venstre på bilen, og på min sitter den på taket. Kan det da være at senderen enten ikke er sterk nok til å sende gjennom taket på bilen, eller har dette med avstand til antennen å gjøre?

Er det noen her som har peiling på slikt?

Hvis det er sånn at antenne på taket er et problem, er vel det mest logiske valget å kjøpe en sterkere sender?

På forhånd takk.

8801936[/snapback]

Disse senderene er svake, men skal være så pass sterk at om du har den inne i din bil skal den slå ut tilogmed kraftige Fm sendere. Sjekk antennekabelen din. Er det enn wag bil siden du ha antennen på taket kan det hene at denne må skiftes. det måtte jeg på min golf 4 fordi den hadde eiret. Kjøp ny antenne og kabel til ca 400.-

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...