Pluggen Skrevet 6. juni 2007 Del Skrevet 6. juni 2007 (endret) Har omsider vokst ut av lille leketøyet, så føler nå at det er en annen liten pjokk som må få ha det litt gøy Lurer da på hvor mye jeg kan få for en liten 8' med 15 hester.. Båten: Strøken Dromedille med noe i nærheten av kongeblått skrog utvendig og hvitt innvendig, finishen er 100%, og båten har plass til ca. 4 unger (går like bra uansett hvor mange som er i bare en trimmer motoren riktig) Motoren: Suzuki 94' mod. 9,9 med ny forgasser (gir 15 hk ettersom jeg har fått riktig info av selger ) Motoren ser fin ut, og 30 l. bensintank følger med. Denne kombinasjonen gjør mellom 35-37 knop, 33-34 med 4 unger (sier litt om skroget ) Legger ikke ut dette som en salgsannonse, men har ikke mye peil på båt, så trenger litt hjelp Bilder kan legges ut etterhvert om ønskelig Edit: Ta også i betraktning at det er en sjelden båt, med gode egenskaper hva gjelder fart, glede og kontroll Endret 6. juni 2007 av Pluggen Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 37 knop med en gammel 9.9 ? Er du stein ? Du er heldig gjør den 22 knop for å si det slik. Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Den er som ny. Ettersom jeg skjønte så er det en 15 hk med 9,9 lokk Hvis du har kjørt dromedille selv vet du at de har høy fart og bra skrog Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 (endret) Den er som ny.Ettersom jeg skjønte så er det en 15 hk med 9,9 lokk Hvis du har kjørt dromedille selv vet du at de har høy fart og bra skrog 8802020[/snapback] Båten er ikke sjelden. At båten passerer 30knop med 1 stemmer nok, men med fler enn det stemmer ikke. Det er ikke en 15hk med 9,9 lokk, men en 9,9 som er trimmet til 15hk. Dette er da tydligvis gjort med å bytte forgasseren til en større forgasser. Hva slags årsmodell er båten? Selvlenser, osv? Endret 7. juni 2007 av Snoggis Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når man bytter forgasser i suzuki 9.9 får man den til å bli 12 hk. ikke 15 Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når man bytter forgasser i suzuki 9.9 får man den til å bli 12 hk. ikke 15 8804448[/snapback] Så ikke at det var Suzuki Vel, da er det 12 Yamaha blir 15 Lenke til kommentar
vbjornevik Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Men det går ann å kjøpe trimsett til suzuki 9.9 og få den til 15 eller 18.. Bytte propell å sånn Lenke til kommentar
csViRuS Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når man bytter forgasser i suzuki 9.9 får man den til å bli 12 hk. ikke 15 8804448[/snapback] Vel da tviler jeg sterkt på at den i det hele tatt går over 30..... Er det gpsmålte knop? Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Når man bytter forgasser i suzuki 9.9 får man den til å bli 12 hk. ikke 15 8804448[/snapback] Vel da tviler jeg sterkt på at den i det hele tatt går over 30..... Er det gpsmålte knop? 8804948[/snapback] Vet ikke hvordan det er med 8 foterene, men en kammerat av meg hadde en With 320 Sport 2005 modell med 9,9 gjort om til 15hk. Da gikk den rundt 25 knop med 1 person i. Den gikk en del fortere med 25hk som han kjøpte til den senere da Tror vi målte rundt 37knop med gps Lenke til kommentar
Pluggen Skrevet 7. juni 2007 Forfatter Del Skrevet 7. juni 2007 Det jeg skjønte av det han jeg kjøpte forgasser var at det var en 15hk, som blei gjort om til 9,9, å at jeg da ville få de opprinnelige 15 hestene tilbake ved bytte av forgasser til sånn som egentlig skal stå på de Jeg har også byttet propell til en med annen vinkel, og merket stor forskjell bare der Det blei målt mot en Askeladden som skal ha et rimelig riktig speedometer.. Den hadde selvlenser, men den funket ikke som den skulle, så den fjernet jeg... Båten min veier forøvrig ikke mer enn at jeg fint kan løfte den aleine Lenke til kommentar
Snuggis Skrevet 7. juni 2007 Del Skrevet 7. juni 2007 Det jeg skjønte av det han jeg kjøpte forgasser var at det var en 15hk, som blei gjort om til 9,9, å at jeg da ville få de opprinnelige 15 hestene tilbake ved bytte av forgasser til sånn som egentlig skal stå på de Jeg har også byttet propell til en med annen vinkel, og merket stor forskjell bare der Det blei målt mot en Askeladden som skal ha et rimelig riktig speedometer.. Den hadde selvlenser, men den funket ikke som den skulle, så den fjernet jeg... Båten min veier forøvrig ikke mer enn at jeg fint kan løfte den aleine 8807140[/snapback] Står det 9,9 på dekslet? Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 9. juni 2007 Del Skrevet 9. juni 2007 (endret) Den er som ny.Ettersom jeg skjønte så er det en 15 hk med 9,9 lokk Hvis du har kjørt dromedille selv vet du at de har høy fart og bra skrog 8802020[/snapback] Jeg eier selv en dromedille, 385 2004 modell med 15hk motor. Siden du tydeligvis ikke tar et hint om den latterlige påstanden din om 37 knop, så kan vi regne på det. Det er fysisk umulig at båten går i 37 knop med mindre propellen gjør 10000 omdreininger... noe den såklart ikke gjør. Er et veldig enkelt regnestykke. Gange stigningen på propellen og gang med antall omdreininger per minutt. Du får da hvor mange meter/minutt propellen skyver unna vann. Vi tar hensyn til Newtons lover og finner ut at båten ikke kan gå fortere enn vannhastigheten som strømmer ut bak propellen.. denne vannhastigheten klarer aldri båten å komme opp i, pga båtens friksjon i vannet. Vil gjerne vite fra deg hvordan du får en slik båt opp i 37 knop, det er en sensasjon. Men jeg antar du heller vil prøve å lyge på deg fart for å selge unna båten din. Patetisk. Realistisk fart er et sted mellom 20-25 knop. Endret 9. juni 2007 av Hondaen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå